MQB pozwala na wykorzystanie tej samej płyty podłogowej dla wielu aut z silnikiem mocowanym poprzecznie. Dzięki standaryzacji w niższej klasie aut będą dostępne nowe technologie oraz wiele wspólnych komponentów dla rożnych modeli. Np. Volkswageny: Polo, Beetle,Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat oraz CC. W przyszłości te wszystkie samochody mogłyby być produkowane na jednej linii montażowej pomimo różnego rozstawu kół. Co, więcej różne marki mogłyby schodzić z jednej linii produkcyjnej. Pierwszym autem produkowanym na płycie MQB jest Audi A3 oraz kolejna generacja Golfa.
Podstawowe cechy MQB:- zunifikowanie komory silnikowej,- redukcja wariantów silników i skrzyń biegów o 90%,- możliwość montażu różnych źródeł energii: gaz/ogniwa,- konkurencyjne, koszty produkcji i ceny aut,- obniżenie masy dzięki nowoczesnej konstrukcji,- nowy poziom bezpieczeństwa w mniejszych samochodach.
Wszystkie pojazdy oparte o MQB, zostaną wyposażone w systemmulticollision brake, który uruchamia hamulec w czasie kolizji, co pozwala uniknąć tzw efektu domina.
Analogiczne rozwiązania do MQB są wprowadzane w całym koncernie. W przypadku Audi to MLB -Modular Longitudinal System, Porsche MSB Modular Standard System oraz w grupie New Small Family czyli najmniejszych aut: VW up!, Seat Mii i Skoda Citigo.
Galeria zdjęć
Nowy Volkswagen Golf od podstaw
Nowy Volkswagen Golf od podstaw
Nowy Volkswagen Golf od podstaw
Nowy Volkswagen Golf od podstaw
Nowy Volkswagen Golf od podstaw
Nowy Volkswagen Golf od podstaw