- W Europie jest już ponad 2500 warsztatów Premio, w Polsce 160
- Najnowszy warsztat zlokalizowany w Warszawie imponuje wyposażeniem i zakresem oferowanych usług
- Nowy warsztat "ma papiery" na jeden z lepszych warsztatów oponiarskich
W Europie Premio ma już dobrze ponad 2500 warsztatów zajmujących się oponami, obsługą i naprawą klimatyzacji, wymianą olejów, ale też bardziej zaawansowaną mechaniką. W krajach, gdzie nie ma takiej sezonowości jak w Polsce, sprawa jest prosta: wiele warsztatów skupia się na obsłudze opon. W Polsce jest to nieco bardziej skomplikowane, dlatego warsztaty tej sieci co do zasady oferują szeroki zakres usług, aby mieć stanowiska serwisowe zajęte przez cały rok. Obsługują klientów przyjeżdżających z ulicy, ale też floty. Obecnie Premio świętuje otwarcie kolejnego warsztatów w Polsce – jest ich już 160.
Nowy warsztat ma w sumie kilkanaście stanowisk
Najmłodszy warsztat Premio zlokalizowany jest w Alejach Jerozolimskich w Warszawie tuż przy stacji benzynowej i w bezpośrednim sąsiedztwie dużego centrum handlowego. To, jak wszystkie warsztaty tej sieci, punkt franczyzowy, za którym stoi prywatny biznes – w tym przypadku firma rodzinna. Co ciekawe, składa się on z dwóch części. Ta większa część zlokalizowana przy dużej ulicy bezpośrednim sąsiedztwie stacji benzynowej ma eleganckie biuro i kilka stanowisk – do diagnostyki aut, do obsługi opon, do napraw mechanicznych, do napraw większych samochodów, do ustawiania geometrii zawieszenia. Właściciel deklaruje, że nie tylko wymienia opony, oleje klocki hamulcowe i elementy układu jezdnego, lecz także podejmuje się bardziej skomplikowanych napraw mechanicznych, w tym skrzyń biegów.
Nowy warsztat ma "Certyfikat Oponiarski"
Druga część nowego warsztatu, która zajmuje się głównie oponami, zlokalizowana jest w garażu podziemnym centrum handlowego. W razie potrzeby auta mogą być przesuwany z jednego punktu do drugiego. Część „garażowa” ma tę zaletę, że warsztat ma tu zarezerwowane 50 miejsc parkingowych, co w tej okolicy jest istotną wartością – pozwala w szczycie sezonu obsłużyć więcej aut, a klientom daje wybór: czekać na samochód na miejscu czy też udać się na zakupy i wrócić po niego później. W szczycie sezonu wymiany opon w garażu jest pięć stanowisk, poza sezonem trzy – resztę zajmuje magazyn.
Co do opon, to jest to jeden z niewielu w Warszawie serwisów mogących pochwalić się Certyfikatem Oponiarskim wydawanym przez PZPO (Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego), co w największym skrócie oznacza, że tu naprawdę wiedzą, jak poprawnie zamontować opony, ale i mają narzędzia pozwalające radzić sobie z trudnymi przypadkami.
System informatyczny przechowa historię serwisową auta
Większość warsztatów Premio – w tym nowy warsztat w Warszawie – korzysta już z nowoczesnego systemu informatycznego, który przechowuje historię serwisową samochodów podobnie, jak to się dzieje w warsztatach autoryzowanych. Poziom obsługi klienta zresztą jest zbliżony do tego, czego można spodziewać się w ASO: są schludne warunki, kawa, przyjemna poczekalnia, są samochody zastępcze. Jeśli chodzi o poziom wyposażenia warsztatu, zdecydowanie nie ma powodów do wstydu.
Zamów towar i umów się przez Internet
Sieć Premio umożliwia umówienie usługi przez Internet, co dotyczy nie tylko wymiany opon, lecz także podstawowych usług serwisowych jak wymiana oleju, akumulatora czy przegląd klimatyzacji. Przez Internet można też kupić opony, które następnie zostaną zamontowane w wybranym serwisie.