Taka informacja była znana w momencie, gdy Thierry Neuville ukończył pierwszy odcinek specjalny Rajdu Francji 2013 o 0,7 sekundy za Danim Sordo. - To stało się przez naszym startem - mówił nowy mistrz po ukończeniu OS1 Rallye de France. - Byłem trochę zdezorientowany, popełniłem błędy na odcinku. Jestem bardzo szczęśliwy. Ten sukces nie byłby możliwy bez pracy całego zespołu.

Sebastian Ogier i Julien Ingrassia, załoga jadąca Volkswagenem Polo R WRC, zdobyła już w pierwszym roku startów tego nowego samochodu w mistrzostwach świata tytuł najlepszej załogi. Nadal otwarta jest sprawa tytułu mistrzowskiego w kategorii zespołowej, chociaż Volkswagen jest tu także zdecydowanym liderem.Wszyscy kierowcy Forda, Latvala i Mikkelsen wybrali cztery miękkie opony na Power Stage. Załogi Citroena otrzymały cztery twarde slicki Michelina. Sebastien Ogier założył dwie miękkie i dwie twarde opony na krzyż. Wszystkie fabryczne załogi wiozły jedno koło zapasowe.Dani Sordo zdobył trzy punkty w Strasburgu. - Oczywiście, chcę powtórzyć zwycięstwo z Niemiec. Ten rajd jest dla mnie jeszcze ważniejszy, bo znajdujemy się we Francji. Wszyscy mówią o Lobie i Ogierze, a my chcemy z nimi wygrać.

Thierry Neuville zadowolił się dwoma punktami. - Wiedzieliśmy przed rajdem, że nie możemy zdobyć mistrzostwa. Ważne, iż jesteśmy szybsi niż Jari-Matti. W tym rajdzie postaramy się znaleźć wśród najszybszych, ale celem jest zapewnienie sobie drugiego miejsca w mistrzostwach.Czwarty finiszował Mikko Hirvonen, który nie czuł się najlepiej z powodu przeziębienia. Sebastien Loeb, dla którego jest to ostatni oficjalny start w RSMŚ, startujący jako ostatni, uzyskał siódmy czas pierwszego dnia.

Dobrze zaczął Robert Kubica, który uzyskał dziesiąty czas i jest liderem klasyfikacji WRC2.

- Trasa była wyjątkowo kręta i łatwo można było popełnić błąd. To było wspaniałe widowisko dla kibiców.