Do publikacji w dzienniku urzędowym UE zostały wysłane ogłoszenia o przetargach na zaprojektowanie i budowę drogi S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn o długości 33 kilometrów - poinformowały służby prasowe Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.

Odcinek drogi od Świnoujścia do Troszyna składa się z dwóch fragmentów objętych odrębnymi przetargami; Świnoujście-Dargobądz i Dargobądz-Troszyn. Oferty cenowe w przetargach powinny być znane pod koniec stycznia 2020 r. Kryteria oceny to cena (60 proc.), okres gwarancji (30 proc.) i skrócenie czasu na ukończenie z 39 miesięcy do 36 miesięcy (10 proc.). Na wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej przewidziano 10 miesięcy od daty podpisania umowy.

Foto: GDDKiA
Mapa S3 Świnoujście-Troszyn

Odcinek S3 Świnoujście-Troszyn jest niezbędny do ukończenia całej S3 od Bałtyku do granicy z Czechami. Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Drogowcy podkreślają znaczenie gospodarcze tej części S3, która skomunikuje port morski i gazoport w Świnoujściu.

Droga ekspresowa na odcinku Świnoujście - Troszyn będzie rozpoczynała się od ronda, którego lokalizacja przewidziana jest na wylocie z tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Jest to również obszar terminalu promów morskich w Świnoujściu. Trasa będzie się kończyła na istniejącej obwodnicy Troszyna, Parłówka i Ostromic.

Nowa droga będzie posiadała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W zakres inwestycji wchodzi również budowa drugiego mostu na obwodnicy Wolina i estakady na obwodnicy Międzyzdrojów. Na przebiegu nowej trasy, która w większości będzie przebiegała w pobliżu drogi krajowej nr 3, powstanie łącznie siedem węzłów oraz miejsce obsługi podróżnych między Dargobądzem a Wolinem.

Foto: GDDKiA
Droga S3