Druga generacja Insignii to nie tylko nowość rynkowa, która wyróżnia się elegancką i sportową sylwetką o doskonałej aerodynamice, lecz także przełomowy samochód dla koncernu pod względem technicznych innowacji. Auto zachwyca większą zwinnością i przestronnością oraz doskonałym stosunkiem jakości do ceny, co czyni go silnym konkurentem w obleganej klasie średniej.

Dzięki nowym lżejszym materiałom i innowacyjnej platformie podłogowej 5-drzwiowa limuzyna w stylu coupe jest nawet o 175 kg lżejsza od swojego poprzednika, a większa sztywność nadwozia sprawia, że auto jest jeszcze bardziej komfortowe i oferuje kierowcy i pasażerom wyższy poziom ochrony w razie kolizji.

W stosunku do pierwszej generacji Insignii nadwozie limuzyny wydłużono o 55 mm, poszerzono o 11 mm i obniżono o 29 mm. W efekcie karoseria ma bardziej sportowe proporcje, a kabina jest przestronniejsza (rozstaw osi wydłużono o 92 mm). Dodatkową ilość miejsca docenią zwłaszcza osoby podróżujące z tyłu.

Nowy model Insignii już w wersji podstawowej oferuje w standardzie bogaty pakiet systemów wspomagania kierowcy jak takich jak: system ostrzegania przed kolizją (FCA) z funkcją wykrywania pieszych, automatyczne hamowanie awaryjne, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy oraz monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu. Aktywna, unosząca się w razie kolizji z pieszym pokrywa silnika znacząco zwiększa ochronę przechodnia w razie wypadku.

W nowej Insignii Grand Sport zadebiutuje także kolejna generacja matrycowych reflektorów adaptacyjnych Opel IntelliLux LED, które charakteryzują się jeszcze szybszym i bardziej precyzyjnym działaniem niż poprzednia generacja tego systemu znana z mniejszej Astry.

Opcjonalnie w aucie dostępne będą ergonomiczne fotele z atestem  AGR  (Aktion  Gesunder  Rücken e.V. — Akcji na rzecz Zdrowych Pleców) z funkcją masażu, wentylacji i pamięci ustawień zapewniające jeszcze wyższy komfort jazdy.

W stosunku do poprzedniczki udoskonalono także adaptacyjne zawieszenie FlexRide. Nowe oprogramowanie Drive Mode Control decyduje o charakterystyce tłumienia, nieprzerwanie analizując dane pochodzące z czujników w powiązaniu z ustawionymi parametrami, a także rozpoznając styl jazdy danego kierowcy. Do wyboru będą trzy tryby jazdy (Standard, Sport lub Tour), wpływające ponadto na działanie układu kierowniczego, przepustnicy oraz sposób zmiany biegów w przypadku przekładni automatycznej.

Gamę silników nowego Opla Insignii Grand Sport otwiera zupełnie nowy silnik benzynowy 1.5 turbo, dostępny w dwóch wersjach mocy. Podstawowy silnik ma moc 140 KM, a jego średnie zużycie paliwa wynosi 5,7 l/100 km, Jednostka ta dysponuje momentem obrotowym rzędu 250 Nm. Mocniejsza odmiana silnika o mocy 165 KM zużywa średnio również 5,7 l/100 km. Nowy motor 1.5 wykonany jest w całości z aluminium i dysponuje bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem.

Oprócz tego klienci będą mieli do wyboru silnik  2.0 turbo, oferujący moc 260 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Insignia Grand Sport z tą jednostką ma zużywać średnio 8,6 l/100 km. Pracę jednostki 2.0 wspomaga zupełnie nowa, 8-biegowa przekładnia automatyczna o płynnych przełożeniach, a także napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. W tym nowoczesnym napędzie na wszystkie koła dwa sprzęgła wielotarczowe zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi i są w stanie w ułamku sekundy przyspieszyć obrót poszczególnych kół zależnie od sytuacji na drodze.

Ofertę dopełnia nowa 6-biegowa przekładnia manualna o optymalizowanym tarciu wewnętrznym przeznaczona do silników wysokoprężnych 1.6 o mocy 110 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC to 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym) oraz o mocy 136  KM (średnie spalanie 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym). Oprócz tego ofertę diesli wzbogaci silnik wysokoprężny 2.0 o mocy 170 KM (średnie zużycie paliwa to 5,2 l/100 km).

Choć auto świętuje teraz w Genewie światową premierę, polscy klienci mogą już składać zamówienia na ten model. Nowa Insignia Grand Sport jest oferowana w cenie od 99  900 zł (wersja z silnikiem benzynowym 1.5T o mocy 140 KM).  Odmiana 1.5T o mocy 165 KM zaczyna się od 103 900 zł. Topowy benzyniak 2.0/260 KM i napędem 4x4 kosztuje od 141 000 zł.

Auto z dieslem 1.6/110 KM to wydatek od 108 700 zł, a wersja 136-konna kosztuje od 112 700 zł. Auto ze 170-konnym dieslem 2.0 zaczyna się od 118 700 zł. Topowa odmiana z 210-konnym silnikiem wysokoprężnym i napędem 4x4 została wyceniona na 150 500 zł.

Materiał powstał we współpracy z marką Opel.