Auto Świat Wiadomości Aktualności Opel Insignia Grand Sport, czyli gwiazda tegorocznej Genewy

Opel Insignia Grand Sport, czyli gwiazda tegorocznej Genewy

Podczas 87. salonu w Genewie Opel Insignia Grand Sport będzie świętował swoją oficjalną premierę. Samochód można już zamawiać w salonach Opla

Opel Insignia Grand Sport, czyli gwiazda tegorocznej Genewy
Zobacz galerię (10)
Onet
Opel Insignia Grand Sport, czyli gwiazda tegorocznej Genewy

Druga generacja Insignii to nie tylko nowość rynkowa, która wyróżnia się elegancką i sportową sylwetką o doskonałej aerodynamice, lecz także przełomowy samochód dla koncernu pod względem technicznych innowacji. Auto zachwyca większą zwinnością i przestronnością oraz doskonałym stosunkiem jakości do ceny, co czyni go silnym konkurentem w obleganej klasie średniej.

Dzięki nowym lżejszym materiałom i innowacyjnej platformie podłogowej 5-drzwiowa limuzyna w stylu coupe jest nawet o 175 kg lżejsza od swojego poprzednika, a większa sztywność nadwozia sprawia, że auto jest jeszcze bardziej komfortowe i oferuje kierowcy i pasażerom wyższy poziom ochrony w razie kolizji.

W stosunku do pierwszej generacji Insignii nadwozie limuzyny wydłużono o 55 mm, poszerzono o 11 mm i obniżono o 29 mm. W efekcie karoseria ma bardziej sportowe proporcje, a kabina jest przestronniejsza (rozstaw osi wydłużono o 92 mm). Dodatkową ilość miejsca docenią zwłaszcza osoby podróżujące z tyłu.

Nowy model Insignii już w wersji podstawowej oferuje w standardzie bogaty pakiet systemów wspomagania kierowcy jak takich jak: system ostrzegania przed kolizją (FCA) z funkcją wykrywania pieszych, automatyczne hamowanie awaryjne, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy oraz monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu. Aktywna, unosząca się w razie kolizji z pieszym pokrywa silnika znacząco zwiększa ochronę przechodnia w razie wypadku.

W nowej Insignii Grand Sport zadebiutuje także kolejna generacja matrycowych reflektorów adaptacyjnych Opel IntelliLux LED, które charakteryzują się jeszcze szybszym i bardziej precyzyjnym działaniem niż poprzednia generacja tego systemu znana z mniejszej Astry.

Opcjonalnie w aucie dostępne będą ergonomiczne fotele z atestem  AGR  (Aktion  Gesunder  Rücken e.V. — Akcji na rzecz Zdrowych Pleców) z funkcją masażu, wentylacji i pamięci ustawień zapewniające jeszcze wyższy komfort jazdy.

W stosunku do poprzedniczki udoskonalono także adaptacyjne zawieszenie FlexRide. Nowe oprogramowanie Drive Mode Control decyduje o charakterystyce tłumienia, nieprzerwanie analizując dane pochodzące z czujników w powiązaniu z ustawionymi parametrami, a także rozpoznając styl jazdy danego kierowcy. Do wyboru będą trzy tryby jazdy (Standard, Sport lub Tour), wpływające ponadto na działanie układu kierowniczego, przepustnicy oraz sposób zmiany biegów w przypadku przekładni automatycznej.

Gamę silników nowego Opla Insignii Grand Sport otwiera zupełnie nowy silnik benzynowy 1.5 turbo, dostępny w dwóch wersjach mocy. Podstawowy silnik ma moc 140 KM, a jego średnie zużycie paliwa wynosi 5,7 l/100 km, Jednostka ta dysponuje momentem obrotowym rzędu 250 Nm. Mocniejsza odmiana silnika o mocy 165 KM zużywa średnio również 5,7 l/100 km. Nowy motor 1.5 wykonany jest w całości z aluminium i dysponuje bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem.

Oprócz tego klienci będą mieli do wyboru silnik  2.0 turbo, oferujący moc 260 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Insignia Grand Sport z tą jednostką ma zużywać średnio 8,6 l/100 km. Pracę jednostki 2.0 wspomaga zupełnie nowa, 8-biegowa przekładnia automatyczna o płynnych przełożeniach, a także napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. W tym nowoczesnym napędzie na wszystkie koła dwa sprzęgła wielotarczowe zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi i są w stanie w ułamku sekundy przyspieszyć obrót poszczególnych kół zależnie od sytuacji na drodze.

Ofertę dopełnia nowa 6-biegowa przekładnia manualna o optymalizowanym tarciu wewnętrznym przeznaczona do silników wysokoprężnych 1.6 o mocy 110 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC to 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym) oraz o mocy 136  KM (średnie spalanie 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym). Oprócz tego ofertę diesli wzbogaci silnik wysokoprężny 2.0 o mocy 170 KM (średnie zużycie paliwa to 5,2 l/100 km).

Choć auto świętuje teraz w Genewie światową premierę, polscy klienci mogą już składać zamówienia na ten model. Nowa Insignia Grand Sport jest oferowana w cenie od 99  900 zł (wersja z silnikiem benzynowym 1.5T o mocy 140 KM).  Odmiana 1.5T o mocy 165 KM zaczyna się od 103 900 zł. Topowy benzyniak 2.0/260 KM i napędem 4x4 kosztuje od 141 000 zł.

Auto z dieslem 1.6/110 KM to wydatek od 108 700 zł, a wersja 136-konna kosztuje od 112 700 zł. Auto ze 170-konnym dieslem 2.0 zaczyna się od 118 700 zł. Topowa odmiana z 210-konnym silnikiem wysokoprężnym i napędem 4x4 została wyceniona na 150 500 zł.

Materiał powstał we współpracy z marką Opel.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków