Te najnowsze jednostki turbo z wtryskiem common-rail, mają stosunkowo niewielki rozmiar, jednak dzięki wysokiej mocy na litr pojemności skokowej i dużemu zapasowi mocy s. bardzo oszczędne i oferują niski poziom emisji spalin. Te bardzo wydajne silniki, współpracujące standardowo z sześciobiegową. skrzynią biegów, już teraz spełniają wymagania dotyczące przyszłych norm emisji spalin – to cecha wszystkich silników CDTI Astry, wyposażonych w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Silnik 1.7 CDTI ECOTEC o mocy 81 kW/110 KM wytwarza 140 g CO2 na kilometr, a jednostka o mocy 92 kW/125 KM – 146 g/km.

Oprócz doskonałych osiągów i radości z jazdy klienci korzystaj. również z niewielkich kosztów eksploatacji, będących efektem niskiego poziomu zużycia paliwa, które wynosi zaledwie 5,2/5,4 litra oleju napędowego na 100 km (wersja pięciodrzwiowa).

Podstawowa cena 20 305 (110 KM) i 22 400 (125 KM) euro to kolejny mocny argument przemawiający za wybraniem proekologicznego silnika w bestsellerze Opla, który jest teraz dostępny z sześcioma jednostkami wysokoprężnymi, a ogólnie z 13 różnymi silnikami o mocy od 90 do 240 KM w Astrze OPC.

Oba nowe silniki 1.7 CDTI w trzeciej generacji Astry, będącej jednym z liderów segmentu kompaktów, w którym panuje wysoka konkurencja, wyposażone są w układ wtrysku bezpośredniego common-rail, cztery zawory na cylinder z kontrolą zawirowania i system recyrkulacji schłodzonych spalin z elektropneumatyczną kontrolą klap obejścia. Efektem jest doskonałe działanie, bezpośrednie reakcje i oszcz.dność. Średnica cylindra tej kompaktowej jednostki wynosi 79 mm, za. skok tłoka 86 mm, co w sumie daje pojemność skokową 1686 cm3.

Głowica cylindrów wykonana jest z lekkich stopów, a blok silnika to odlew z szarego .żeliwa. Szesnastoma zaworami sterują bezpośrednio dwa górne wałki rozrządu przez popychacze bazowe, a maksymalne ciśnienie wtrysku wynosi 1800 bar. Sprężarka o zmiennej geometrii łopat turbiny zapewnia szybkie reakcje.

Czystość w połączeniu z przyjemnościaą z jazdy

Gama ultranowoczesnych turbodiesli nowej Astry, począwszy od jednostki 1.3 CDTI o mocy 66 kW/90 KM po 1.9 CDTI o mocy 110 kW/150 KM, jest teraz znacznie szersza niż kiedykolwiek wcześniej i nie ma sobie równych w tym segmencie rynku. Jednostki 1.7 CDTIPoszerzają tę gamę o kolejne, bardzo wydajne silniki.

Od samego początku prac konstrukcyjnych inżynierowie Opel/GM uwzględniali przyszłe ograniczenia emisji spalin. Jednym ze środków technologicznych umożliwiających osiągnięcie tego poziomu czystości jest system zaawansowanej techniki recyrkulacji spalin z dodatkową. funkcją chłodzenia. Elektropneumatyczna kontrola klap obejścia, którą steruje system sterowania silnikiem, sprawia, że spaliny osiągają temperaturę odpowiednią dla procesu spalania podczas powrotu do cylindrów.

Silniki standardowo współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i zostały wyposażone w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Łączą one wysoką. moc na litr pojemności skokowej z wysokim momentem obrotowym, wynoszącym odpowiednio 260 Nm i 280 Nm przy 2300 obr. na min., co zapewnia doskonałe przyspieszenie we wszystkich sytuacjach.

Prędkość maksymalna modeli Astry GTC 1.7 CDTI wynosi odpowiednio 187 i 197 km/godz., a przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. – 11,6 i 10,4 sekundy, co obrazuje potencjał dynamiki nowych silników.