Zupełnie nowa platforma podłogowa, elegancka karoseria ze sportowymi akcentami oraz przestronne i funkcjonalne wnętrze – pokaz nowej Insignii będzie jedną z ważniejszych premier tegorocznej Genewy.
W stosunku do pierwszej generacji długość auta zwiększyła się o 6 cm, co przełożyło się na znacznie przestronniejsze wnętrze i wyższy komfort podróżowania. Mimo większego nadwozia inżynierom Opla udało się znacząco obniżyć masę pojazdu (w zależności od wersji nawet o 200 kg), co pozytywnie wpływa na prowadzenie auta i obniża zużycie paliwa.
Do wyposażenia nowej Insignii trafiły elementy, które dostępne są jedynie u konkurentów klasy premium. Należą do nich m.in. system matrycowych reflektorów IntelliLux LED, kamera 360 stopni, aktywny asystent utrzymywania wybranego pasa ruchu, adaptacyjny tempomat czy wyświetlacz head up, który najważniejsze dla kierowcy informacje pokazuje na przedniej szybie pojazdu.
W Insignii zobaczymy także znany z innych modeli unikalny system łączności Opel OnStar – osobistego asystenta, dzięki któremu kierowca może skorzystać z pomocy doradcy OnStar przy rezerwacji pokoju w hotelu czy stolika w restauracji - jednak to jest nowa funkcja, która zwiększa możliwości systemu oferowanego przez Opla. Dzięki któremu możemy zdalnie za pomocą telefonu komórkowego zamknąć czy też otworzyć auto, sprawdzić stan oleju, paliwa czy też ciśnienie w oponach, oraz w przypadku jakichkolwiek problemów z autem zamowić zdalną diagnozę całego pojazdu.
Opel Insignia Grand Sport i Sports Tourer będą też pierwszymi autami z gamy koncernu objętymi programem Opel Exclusive, umożliwiającego skonfigurowanie samochodu według indywidualnych upodobań i gustów klientów, bez ograniczeń wynikających z pozycji zawartych w cenniku. Kupujący nową Insignię, który zdecyduje się na skorzystanie z Opel Exclusive, będzie mógł ma przykład wybrać kolor auta jaki sobie wymarzy.
Ople Insignia Grand Sport i Sports Tourer będą też pierwszymi autami marki z 8-biegową przekładnią automatyczną oraz inteligentnym napędem na obie osie z wektorowaniem momentu obrotowego, czyli płynnym przekazywaniem napędu na dowolne koło o największej w danej chwili przyczepności.
Ale jak już wspomnieliśmy dwie odsłony drugiej generacji Insignii to nie jedyne atrakcje, które na Genewę przygotował Opel. Drugą będzie prezentacja Opla Crossland X – crossovera, który rozszerzy ofertę firmy w segmencie B-CUV/SUV, w którym bestsellerem jest Opel Mokka X.
Opel Crossland X dzieli szereg elementów stylistycznych, typowych dla nowej stylistyki Dzięki czemu już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z Oplem: wyeksponowany grill z zakrzywionymi końcówkami stanowiącymi oparcie dla logo z błyskawicą, reflektory z motywem skrzydła, charakterystyczne boczne przetłoczenia – to wszystko sprawia, że stylistyka Crosslanda X jest typowa dla nowych modeli Opla.
Z tak ciekawie zaprojektowanym nadwozie współgra wnętrze, w którym także widać wpływy nowej Insignii i Astry. Przesuwana tylna kanapa (w zakresie 150 mm) oraz duży, 520 l kufer (po złożeniu siedzeń 1255 l) sprawiają, że Crossland X będzie idealnym pojazdem dla rodzin. Jednocześnie wysoka pozycja za kierownicą oraz boczne listwy i nakładki sprawiają, że kierowca i pasażerowie auta będą czyli się jak w typowym SUV-ie.
Opel nie zapomina też o innowacjach, a zapewnienia sprzed kilku lat o budowie w pełni funkcjonalnych samochodów elektrycznych nie były pustymi słowami. Podczas tegorocznego salonu w Genewie europejscy klienci będą mogli podziwiać model Ampera-e – drugą generację elektrycznie napędzanego auta Opla. Rewolucyjny pojazd ma zasięg 520 km (zmierzony wg nowego europejskiego cyklu jazdy NEDC) i aż 204 konie mocy.
Materiał przygotowany we współpracy z firmą Opel.