W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi latem oraz zimą są wynikiem technicznego kompromisu.

Michelin CrossClimate w teście przyczepności na mokrej nawierzchni uzyskała najwyższą klasę „A” zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych.

Innowacyjna opona Michelin dostosowuje swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

Z myślą o kierowcach różnych modeli aut, Michelin poszerza gamę opon CrossClimate. Od połowy roku opona będzie dostępna w rozmiarach od 14’’ do 18’’, a od września 2016 roku – także w wersji do najpopularniejszych aut SUV w rozmiarach od 17” do 19”. W efekcie w linii znajdzie się 37 rozmiarów do samochodów osobowych i 6 rozmiarów do SUV-ów.

Michelin CrossClimate
Michelin CrossClimate

Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center uraz UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi – zarówno letnie, jak i zimowe – oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku. Prymat Michelin CrossClimate był widoczny między innymi w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni.

Osiągi uzyskiwane przez nową oponę

Michelin CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii.

  1. Innowacyjna mieszanka bieżnika: - Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach – na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem. - Opona ma niskie opory toczenia.
  2. Połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym  położeniem samoblokujących się lameli 3D:
- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i skomplikowana geometria lameli zimowych Michelin. Lamele są pofalowane, a ich szerokość się zmienia, co w warunkach zimowych powoduje efekt "pazura" i wczepianie się lameli w śnieg oraz zwiększenie  trakcji. - Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu. - Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania.
  3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

Michelin CrossClimate daje początek nowej kategorii ogumienia. Nie jest bowiem oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach latem i zimą), lecz oponą letnią premium z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie. Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. Michelin CrossClimate to opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe.

Każdego roku Michelin inwestuje ponad 640 milionów euro w badania i rozwój, przeprowadza 75 tys. testów wśród kierowców na całym świecie i zasięga opinii 11 tys. osób kupujących opony.

Jak powstała opona MICHELIN CrossClimate?

7 – liczba krajów, w których oponę testowano: Niemcy, Kanada, Finlandia, Francja, Polska, Hiszpania i Szwecja.

36 – liczba miesięcy potrzebnych do zaprojektowania opony, od czystej kartki papieru po oficjalną prezentację 2 marca 2015 roku. Intensywne prace trwały tylko 3 lata, podczas gdy zwykle trwają 4 lata i 8 miesięcy.

70 – liczba stopni Celsjusza określająca zakres temperatur, w których testowano oponę – ekstremalne wartości wahały się od minus 30° C do plus 40° C.

150 – liczba inżynierów i ekspertów, którzy pracowali nad projektem, testowaniem, industrializacją i produkcją

Michelin CrossClimate.

Ponad 1000 – liczba testów laboratoryjnych, podczas których badano wszystkie elementy opony.

5 milionów – liczba kilometrów przejechanych w czasie testów badających dynamikę,  przyczepność i wytrzymałość. To oznacza, że podczas testów samochody na oponach

Michelin CrossClimate przejechały ziemię wokół równika 125 razy.