Auto Świat Wiadomości Aktualności Opona letnia posiadająca jednocześnie homologację zimową

Opona letnia posiadająca jednocześnie homologację zimową

Michelin CrossClimate to opona, łącząca technologie ogumienia zimowego oraz letniego, co do tej pory uważano za niemożliwe. Ogumienie będzie dostępne w tym roku w nowych rozmiarach, a także w wersji do aut segmentu SUV.

Michelin CrossClimate
Materiały prasowe
Michelin CrossClimate

W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi latem oraz zimą są wynikiem technicznego kompromisu.

Michelin CrossClimate w teście przyczepności na mokrej nawierzchni uzyskała najwyższą klasę „A” zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych.

Innowacyjna opona Michelin dostosowuje swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

Z myślą o kierowcach różnych modeli aut, Michelin poszerza gamę opon CrossClimate. Od połowy roku opona będzie dostępna w rozmiarach od 14’’ do 18’’, a od września 2016 roku – także w wersji do najpopularniejszych aut SUV w rozmiarach od 17” do 19”. W efekcie w linii znajdzie się 37 rozmiarów do samochodów osobowych i 6 rozmiarów do SUV-ów.

Michelin CrossClimate
Michelin CrossClimateŻródło: Materiały prasowe

Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center uraz UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi – zarówno letnie, jak i zimowe – oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku. Prymat Michelin CrossClimate był widoczny między innymi w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni.

Osiągi uzyskiwane przez nową oponę

Michelin CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii.

  1. Innowacyjna mieszanka bieżnika: - Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach – na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem. - Opona ma niskie opory toczenia.
  2. Połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym  położeniem samoblokujących się lameli 3D:
- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i skomplikowana geometria lameli zimowych Michelin. Lamele są pofalowane, a ich szerokość się zmienia, co w warunkach zimowych powoduje efekt "pazura" i wczepianie się lameli w śnieg oraz zwiększenie  trakcji. - Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu. - Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania.
  3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

Michelin CrossClimate daje początek nowej kategorii ogumienia. Nie jest bowiem oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach latem i zimą), lecz oponą letnią premium z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie. Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. Michelin CrossClimate to opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe.

Każdego roku Michelin inwestuje ponad 640 milionów euro w badania i rozwój, przeprowadza 75 tys. testów wśród kierowców na całym świecie i zasięga opinii 11 tys. osób kupujących opony.

Jak powstała opona MICHELIN CrossClimate?

7 – liczba krajów, w których oponę testowano: Niemcy, Kanada, Finlandia, Francja, Polska, Hiszpania i Szwecja.

36 – liczba miesięcy potrzebnych do zaprojektowania opony, od czystej kartki papieru po oficjalną prezentację 2 marca 2015 roku. Intensywne prace trwały tylko 3 lata, podczas gdy zwykle trwają 4 lata i 8 miesięcy.

70 – liczba stopni Celsjusza określająca zakres temperatur, w których testowano oponę – ekstremalne wartości wahały się od minus 30° C do plus 40° C.

150 – liczba inżynierów i ekspertów, którzy pracowali nad projektem, testowaniem, industrializacją i produkcją

Michelin CrossClimate.

Ponad 1000 – liczba testów laboratoryjnych, podczas których badano wszystkie elementy opony.

5 milionów – liczba kilometrów przejechanych w czasie testów badających dynamikę,  przyczepność i wytrzymałość. To oznacza, że podczas testów samochody na oponach

Michelin CrossClimate przejechały ziemię wokół równika 125 razy.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków