Model, który zainaugurował drugą generację modeli marki DS, zawitał w końcu do Polski. Specjalną wersją DS 7 jeździł już prezydent Francji, traktując go jako swoją reprezentacyjną limuzynę, teraz zaś auto jest dostępne w specjalnie przygotowanych salonach sprzedaży marki. DS 7 Crossback to spory SUV o długości 4,57 m – to idealna wielkość dla tego typu samochodu. Jest na tyle duży, by w kabinie uzyskać mnóstwo miejsca dla pasażerów i na bagaż, ale jednocześnie zachowuje kompaktowe rozmiary, jakie docenimy podczas codziennej eksploatacji w zatłoczonym mieście.

Jego ważnym atutem jest także wyważona, proporcjonalna i elegancka sylwetka, z którą w parze idzie awangardowo zaprojektowane wnętrze, wykończone materiałami wysokiej jakości. Każdy kupujący będzie mógł z dużą swobodą kształtować kolorystykę i styl kabiny, w której dominują dwa duże ekrany: ten na środkowej konsoli oraz zastępujący tradycyjne, analogowe wskaźniki. Mamy też detal, który wskazuje na szczególny charakter DS 7 Crossback – zegarek wykonany przez firmę B.R.M. Chronographes czy niespotykane w motoryzacji detale i wykończenia jak giloszowanie, czy ścieg perłowy.

Jeśli chodzi o napęd, to do wyboru są trzy silniki na benzynę oraz dwie jednostki Diesla. Pierwsze z nich mogą mieć moc 130, 180 i 225 KM, te na olej napędowy zaś – 130 lub 180 KM. W przyszłości ma być też dostępny DS 7 Crossback o napędzie hybrydowym, o łącznej mocy zespołu napędowego równej 300 KM. Na ten wariant musimy jednak jeszcze poczekać.

Jak przystało na samochód rodem z Francji, mamy też interesujące rozwiązania, szczególnie te wpływające na komfort podróżowania. W DS 7 Crossbacku zastosowano układ DS Active Scan Suspension, którego zadaniem jest wykrywanie nierówności nawierzchni za pomocą kamery. Tak, by z wyprzedzeniem reagować na nierówności nawierzchni, odpowiednio sterując pracą amortyzatorów. Kierowcy pomagają też systemu z dziedziny bezpieczeństwa, w tym tempomat z radarem, czy też kamera na podczerwień ułatwiająca obserwację drogi w nocy. Są też mocne, diodowe reflektory, które dostosowują snop światła do warunków na drodze.

DS 7 Crossback jest już dostępny w salonach sprzedaży tej marki. Najtańszy wariant, już z bogatym wyposażeniem, ma pod maską silniki o mocy 130 KM i kosztuje 124,9 tys. zł. Za auto z najmocniejszym, 225-konnym napędem trzeba zaś zapłacić minimum 162,9 tys. zł.