Nowy Civic jest dłuższy (o 150 mm), szerszy (o 30 mm) i niższy od poprzednika.
Inżynierowie Hondy opracowali dla Civika nową płytę podłogową oraz zawieszenie. Dzięki temu oraz większej sztywności nadwozia nowy Civic ma lepsze własności jezdne niż poprzednik.
Sportowe wrażenia z jazdy podkreśla niższe o 35 mm mocowanie fotela kierowcy.
Dzięki wydłużeniu karoserii o 15 cm wnętrze nowego Civika jest obszerne, pasażerowie mają zapewnioną lepszą widoczność.
Ilość miejsca na wysokości ramiom z przodu zwiększyła się o 10 mm, a odstęp pomiędzy przednimi fotelami wzrósł o 30 mm. Miejsce na wysokości ramion z tyłu w wersji hatchback powiększyło się o 20 mm, a pasażerowie tylnej kanapy mają teraz do dyspozycji o 95 mm więcej miejsca na nogi, jak również o 45 mm więcej miejsca pomiędzy kolanami a oparciami przednich foteli.
Bagażnik nowej Hondy Civic ma pojemność 478 litrów.
W nowym Civiku oferowany będzie pakiet systemów bezpieczeństwa Honda SENSING. Składają się na to m.in.: system ograniczający skutki kolizji, ostrzegania przed kolizją, system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu, tempomat adaptacyjny, system rozpoznawania znaków drogowych.
Zaskoczeniem może być to, jakie silniki przewidziano do napędzania Civika. Podstawowa jednostka to silnik 3-cylindrowy turbo o pojemności 1 litra i mocy 129 KM.
Dla tej wersji silnikowej przewidziano skrzynię 6-biegowąmanualną lub automat bezstopniowy.
Drugi silnik pod maską Civika to jednostka 4-cylindrowa o pojemności 1.5 litra turbo o mocy 182 KM. Skrzynie biegów – jak w wersji 1-litrowej.
Oprócz 5-drzwiowej wersji hatchback nowy Civik oferowana będzie 4-drzwiowa odmiana sedan. W przypadku sedana pod maską będzie pracował silnik 1.5 litra/182 KM.
Materiał powstał we współpracy z marką Honda.