Wiele modeli, przeznaczonych zarówno dla amatorów jak i dla przyszłych mistrzów przewinęło się na asfalcie i na szutrze: 104 ZS, Samba Rallye, 205 GTi 1,6l, 205 Rallye, 309 GTi, 106 (10 lat: XSi, Rallye i S16), 206 XS (7 lat) i w przyszłym roku 207 RC Rallye.
207 RC Rallye jest czwartym autem z grupy 207 „by Peugeot Sport”. Po wyścigowym Spiderze THP, wyścigowej 207-ce LW i rajdowym 207 Super 2000, ostatnie małe autko sportowe tej marki przeznaczone do jazd w rajdach demonstruje swoje zalety.
- Peugeot Sport zaprezentował nowy samochód rajdowy: model 207 RC Rallye - mówi Andrzej Nosiński z Peugeot Polska. Auto przystosowane do rajdów asfaltowych i szutrowych będzie homologowane w kategorii R3. Po dziesięciu latach obecności Pucharu Peugeot w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski chcielibyśmy znowu zobaczyć grupę zawodników walczących na jednakowych samochodach, dostarczając nam wielu emocji. Mamy nadzieję, że informacja o nowej "rajdówce" "dotrze do możliwie licznej grupy zawodników.
Kibice po raz pierwszy mogli zobaczyć nowego 207 RC Rallye w listopadowy weekend, podczas 51. rajdu Criterium des Cevennes, gdzie Stéphane Sarrazin otwierał trasę z numerem "0"...
Silnik z wyścigów, nowa skrzynia biegów
Stworzony w Vélizy, 207 RC Rallye wykorzystuje doświadczenie całej ekipy Peugeot Sport, w tym również kierowców: Stéphane’a Sarrazina, Bryana Bouffiera…
W wywodzącym się bezpośrednio z tej serii modelu 207 RC Rallye zastosowano silnik THP (Turbo High Pressure) o pojemności 1600cm3 turbo opracowany we współpracy z BMW Group i używany już w modelach Spider i LW do wyścigów torowych.
Silnik jest sprzężony z zupełnie nową kłową skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami. Elektronika została dostarczona przez Magneti Marelli Sport. Hamulce z ulepszonym chłodzeniem zostały tak dobrane, aby zapewnić pewną wytrzymałość.
Wreszcie, model 207 RC Rallye posiada silnik 180-konny przy całkowitej masie 1120kg i będzie homologowany w klasie R3, co wymaga wyposażenia pojazdu w klatkę bezpieczeństwa.
207 RC Rallye jest jednym z tych rzadkich modeli w swojej kategorii zaprojektowanych do jazdy po asfalcie i po szutrze dzięki możliwości prostej, szybkiej i mało skomplikowanej zmiany.Aby przejść z jednej wersji na drugą, wymieniany jest układ sprężyn i amortyzatorów, hamulce przednie i zabezpieczenia.
Tańszy niż 206 XS!
Model 207 RC Rallye został zaprojektowany z uwzględnieniem różnych możliwości budżetowych.
W ten sposób koszty jego eksploatacji są dużo niższe niż modelu 206 XS dzięki, między innymi, koncepcji jego sylwetki, która jest solidna, a więc bardziej trwała. To również atrakcyjna cena dla modelu homologowanego w klasie R3. Oferuje również najlepszy stosunek ceny do osiągów oraz jakości do ceny.
Cena zestawu 207 RC Rallye w wersji do jazdy po asfalcie wynosi 20 500 € (bez podatku). Cena obejmuje nadwozie ze wspawaną klatką bezpieczeństwa, kłową skrzynię biegów z sześcioma przełożeniami, układ elektryczny i wiązki przewodów, sprężyny i amortyzatory Peugeot Sport, hamulce, obręcze kół…
Zestaw do konwersji na wersję szutrową jest dostępny w cenie 5000€ (bez podatku).
Powiedzieli
Michel BARGE, Dyrektor Peugeot Sport: Od końca lat 70-tych, marka Peugeot wypracowała sobie mocną pozycję w wyścigach i rajdach, z pewnością dzięki sukcesom w światowych programach konstruktorów pojazdów. Ale nie tylko! Marka Peugeot opierała zawsze swoją renomę na dynamicznych formach promocji.Dzięki organizowaniu pucharów jednej marki dla klientów prywatnych, w których pojazdy rywalizowały zarówno pod względem ekonomicznym, jaki technicznym, marka Peugeot stała się punktem odniesienia dla całego świata sportów samochodowych.W 2009, Peugeot wystawi do zawodów na asfalcie i na szutrze model 207 RC Rallye. Dzięki nowemu programowi, marka Peugeot będzie jeszcze bardziej zaangażowana w rywalizację potwierdzając zalety naszych produktów.Jesteśmy pewni, że dzięki modelowi 207 RC Rallye znajdziecie Państwo ogromną przyjemność w rywalizacji!
Stéphane SARRAZIN: Nie oczekiwałem, że auto będzie aż tak dobre zarówno na szutrze, jak i na asfalcie. Moment obrotowy przy wyjściu z zakrętu jest zadziwiający, a kłowa skrzynia biegów bardzo skuteczna. To jest prawdziwy rajdowy samochód w rozsądnej cenie, jeśli weźmiemy pod uwagę konkurencyjną cenę całego zestawu. Będę miał zaszczyt prowadzić go na otwarciu rajdu Pucharu Francji w Cévennes i Var.
Bryan BOUFFIER: Już zanim wsiadłem za kierownicę 207 RC Rallye, spodziewałem, że będzieniezły, biorąc pod uwagę jakość silników i zawieszenia w fabrycznych wersjach modelu 207. Już po przejechaniu pierwszych metrów wiedziałem, że to dobry samochód. Myślę, że zarówno początkujący jak i doświadczeni kierowcy będą mieli dużo przyjemności za jego kierownicą. A co ważne dla amatorów, jego niezawodność jest niezaprzeczalna, co pozwoli na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji.
Dane Techniczne
Silnik:Typ silnika:EP6DTS / 1,6l THP (Turbo High Pressure)Położenieprzednie poprzeczneCylindry / zawory 4 / 16Pojemność skokowa (cm3):1598Moc (KM / obr./min):180 / 6500Maksymalny moment obrotowy (mN) 28 m.daNUkład wtryskowybezpośredniDolot z jednąprzepustnicąUkład wtryskowyMagneti Marelli SRDNapęd:Trybdwa koła przednieSprzęgłojednotarczowesterowane hydraulicznieSkrzynia biegów:sześć biegów zesprzęgłem kłowymMechanizmróżnicowy samoblokujący ztarczamiNadwozie:Struktura imateriałynadwozie + spawanepałąki bezpieczeństwaZawieszenieprzedniePseudo Mc Phersonamortyzatory PeugeotZawieszenie tylne amortyzatory PeugeotHamulce / układ kierowniczy:Hamulce przednietarcze wentylowane Ø290 x 22 mm (szutry), Ø325 x 28 mm (asfalt); zaciski stałe z 4 tłokamiHamulce tylnetarcze niewentylowane Ø249 x 9 mm; zaciskipływające z 1 tłokiem Ø38 mmKoła asfalt17 cali , opony R17: 200 x 50 x 17Koła szutry15 cali, opony R15: 195 x 65 x1 5Układ kierowniczywspomaganie elektryczne zespecjalnym przełożeniemWymiary:Długość 4 030 mmSzerokość 1 720 mmRozstaw osi2 540 mmCiężar1120 kg