Dział Peugeot Sport zapowiadał to auto, jak tylko było wiadomo, że powstanie model 208. Rajdowego Peugeota 208 R2 będzie można zobaczyć w dniach 10-12 maja 2012 podczas rajdu Tour de Corse rozgrywanego we Francji. W 208 wystartują Stephane Sarrazin i Benjamin Veillas.
Peugeot R2 ma zastąpić model 207 RC Rallye. Nowy pojazd będzie niezawodny i pozwoli konkurować z najlepszymi. Bardzo dużo uwagi poświęcono przekładni biegów, elektryce i elektronice. Zwrócono też szczególną uwagę na łatwość przejścia ze specyfikacji szutrowej do asfaltowej i odwrotnie.
Nowe auto jest lżejsze od poprzednika o około 40 kg. Do jego mocnych stron zaliczamy wymiary pozwalające na zapewnienie dobrej stabilności. Poza zmniejszeniem masy obniżono też środek ciężkości, co przekłada się na większą przyczepność auta do podłoża.
Klatka bezpieczeństwa jest powiązana z nadwoziem w wielu punktach dzięki czemu samochód zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa.
Sama jednostka napędowa została opracowana w oparciu o silnik 1.6 VTi pochodzący z wersji seryjnej modelu 208. W specyfikacji wyczynowej silnik osiąga 185 KM mocy. W jednostce zastosowano zmienne fazy rozrządu na zworach ssących i wydechowych. Z silnikiem współpracuje pięciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów.
Zawieszenie wyposażono w regulowane amortyzatory Ohlinsa. Dodatkowo w R2 zastosowano nowe wahacze pozwalające na większy skok zawieszenia. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zastąpiono hydraulicznym zapewniającym większą precyzję.
Wymiary tarcz hamulcowych są zgodne z regulacjami. Zgodne z regulaminem muszą być też wymiary felg i opon.
Dwa kity – asfaltowy i szutrowy będzie można nabyć za pośrednictwem Peugeot Sport Racing Shop od listopada 2012 roku.
Galeria zdjęć
Rajdowego Peugeota 208 R2 będzie można zobaczyć w dniach 10-12 maja 2012 podczas rajdu Tour de Corse rozgrywanego we Francji.
W 208 wystartują Stephane Sarrazin i Benjamin Veillas.
Peugeot R2 ma zastąpić model 207 RC Rallye.
Nowy pojazd będzie niezawodny i pozwoli konkurować z najlepszymi.
Bardzo dużo uwagi poświęcono przekładni biegów, elektryce i elektronice.
Zwrócono też szczególną uwagę na łatwość przejścia ze specyfikacji szutrowej do asfaltowej i odwrotnie.
Nowe auto jest lżejsze od poprzednika o około 40 kg.
Do jego mocnych stron zaliczamy wymiary pozwalające na zapewnienie dobrej stabilności.
Poza zmniejszeniem masy obniżono też środek ciężkości, co przekłada się na większą przyczepność auta do podłoża.
Klatka bezpieczeństwa jest powiązana z nadwoziem w wielu punktach dzięki czemu samochód zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa.
Sama jednostka napędowa została opracowana w oparciu o silnik 1.6 VTi pochodzący z wersji seryjnej modelu 208.
W specyfikacji wyczynowej silnik osiąga 185 KM mocy.
W jednostce zastosowano zmienne fazy rozrządu zarówno na zworach ssących i wydechowych.
Z silnikiem współpracuje pięciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów.
Zawieszenie wyposażono w regulowane amortyzatory Ohlinsa.
Dodatkowo w R2 zastosowano nowe wahacze pozwalające na większy skok zawieszenia.
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zastąpiono hydraulicznym zapewniającym większą precyzję.
Wymiary tarcz hamulcowych są zgodne z regulacjami.