• Na początku Peugeot zadebiutuje w limitowanej wersji First Edition, którą można zamówić online
  • W dniu premiery na salonie w Genewie odmianę 508 First Edition zamówił klient z Polski
  • Wersja First Edition będzie dostępna z najmocniejszymi silnikami benzynowymi i dieslem o mocy 225 KM i 180 KM.

To ma być przede wszystkim elegancki i dynamiczny sedan. I do tego pięciodrzwiowy. Znamienne, że Peugeot nie używa określenia liftback w przypadku modelu 508. Przedstawiciele marki konsekwentnie powtarzają, że 508 to pięciodrzwiowy sedan. A z kim będzie szczególnie konkurować? Na rynku będzie rywalizować przede wszystkim z dwoma modelami Volkswagena: Arteonem i Passatem. I ma być rozpoznawany na ulicy jak żaden inny samochód.

Oczywiście wygląd to nie wszystko. Peugeot liczy nie tylko na klientów indywidualnych, ale także, a może nawet przede wszystkim na klientów flotowych. Stąd tak często podkreślano ekonomię eksploatacji czy rozwiązania, dzięki którym ograniczono koszty napraw w przypadku typowych stłuczek (choćby najechanie na tył modelu 508).

Foto: Partner publikacji - Peugeot
Gwiazda salonu w Genewie, czyli Peugeot 508

Peugeot wierzy, że samochód po trzech latach eksploatacji będzie dalej atrakcyjny pod względem kosztów TCO (całkowite koszty utrzymania), a jego wartość wciąż będzie wystarczająco wysoka przy odsprzedaży. Wpływ na to ma mieć również łatwość w dodawaniu kolejnych funkcjonalności jedynie poprzez aktualizację oprogramowania. Niewykluczone zatem, że w przyszłości nawet kilkuletni używany Peugeot 508 będzie mógł się np. połączyć z inteligentnym domem. A co jeszcze warto wiedzieć o nowym francuskim samochodzie. Oto krótka rozmowa z Pascalem Delabarre, który jest szefem całego projektu.

Jak bardzo ważny jest 508 dla Peugeota?

Pascal Delabarre: Wizerunek marki stale się poprawia. Choćby wraz z takimi modelami jak 308 czy 3008. Bez wątpienia wpływ na wizerunek marki ma także gama modeli czy po prostu obecność w poszczególnych segmentach. Dobrym przykładem jest Fiat, który w segmencie D został praktycznie zapomniany.

Oczywiście obecność w segmencie musi się wiązać nie tylko z prestiżem, ale także z zyskami dla marki. Dla Peugeota segment D jest bardzo ważny i stąd nowy model.

Które modele Peugeot postrzega jako szczególną konkurencję dla 508?

Przede wszystkim VW Passat i Arteon. Na rynku francuskim, jak i w całej Europie. Najważniejszym konkurentem dla Peugeota jest Volkswagen. Oczywiście zwracamy także uwagę na innych rywali takich jak m.in. Audi A5.

Wierzymy, że Peugeot 508 przyciągnie w szczególności młodszych klientów. Rozpoczynając pracę nad 508, obserwowaliśmy zmiany, jakie zachodzą na rynku. Zwróciliśmy m.in. uwagę na to, że maleje zainteresowanie największymi samochodami segmentu D. Klienci coraz częściej poszukują nowoczesnych i dynamicznych samochodów, ale nie tak dużych, jak dotychczas.

Nowe 508 wybiorą nie tylko użytkownicy poprzedniego modelu, ale także kierowcy 308 czy 3008. Mamy nadzieję, że 508 wybiorą również dotychczasowi klienci Volkswagena, poszukujący czegoś zupełnie innego.

Czy diesel jest wciąż ważnym źródłem napędu w klasie D?

Obecnie wciąż potrzebujemy diesla w takich samochodach jak 508. O powodzeniu danej jednostki napędowej decyduje jednak przede wszystkim to, w jaki sposób będzie użytkowany samochód. Jeśli codziennie pokonujemy niewielkie dystanse dojeżdżając do pracy, to diesel nie jest najlepszym wyborem. Gdy jednak roczne przebiegi wynoszą 30 000 – 40 tys. km to diesel jest wciąż bardzo dobrym rozwiązaniem.

Oczywiście pamiętamy o alternatywie, czyli napędzie hybrydowym, który jest efektywnym rozwiązaniem do jazdy po mieście czy krótkich wyjazdów poza miasto. Nie jest jednak tak wydajny jak diesel w przypadku dłuższych podróży.

Rynek oczywiście się zmienia i stosownie do tego dostosujemy ofertę. Póki jednak klienci są zainteresowani nie tylko wersjami benzynowymi, hybrydami plug-in, ale także dieslami to będziemy je oferować. Trudno jednak oszacować obecnie która z wersji silnikowych będzie się cieszyć największym powodzeniem.

Które kraje są szczególnie istotne dla Peugeot w przypadku modelu 508?

Oczywiście Francja. Ale inne równie ważne rynki to Niemcy, Włochy, Polska, Wielka Brytania, Irlandia. Peugeot ma mocną pozycję w wielu krajach Europy, o czym świadczą wyniki niemal wszystkich naszych modeli. Jednakże poprzednia wersja 508 miała przede wszystkim bardzo mocną pozycję we Francji. W innych krajach nie cieszyła się jednak tak wielkim zainteresowaniem, jak wiele innych modeli z gamy Peugeota. Wierzymy, że z nowym modelem to się zmieni.