Francuski koncern przygotował jedną z najciekawszych ekspozycji na tegoroczne Poznań Motor Show. Ma się czym pochwalić, bo niemal cała jego flota wyróżnia się krótkim stażem rynkowym i to w najlepszym tego słowa znaczeniu. Są to albo nowe generacje aut takich jak 508 czy Rifter, których sprzedaż dopiero się zacznie albo modele, które niedawno trafiły do salonów, np. 5008, albo przeszły face lifting jak 2008 i 308.

Peugeot 508

To z pewnością największa gwiazda stoiska marki. W drugim już wcieleniu auto zyskało bardziej dynamiczny i elegancki styl nadwozia, któremu bliżej do sportowego coupe niż klasycznego sedana. Nowy 508 zachwyca szykiem i najnowszymi rozwiązaniami technicznymi. Dodatkowo w Poznaniu prezentowany jest model w limitowanej wersji First Edition z kompletnym, luksusowym wyposażeniem, przygotowanej z okazji debiutu modelu. Co ciekawe bedzie ona dostępna tylko na 12 rynkach na świecie, w tym także w Polsce i można ją już rezerwować przez internet  na stronie peugeot.com/poland. Wersja PureTech 225 KM S&S EAT8 kosztuje 199 900 zł a prezentowana w Poznaniu wersja BlueHDi 180 KM S&S EAT8 – 203 900 zł. Do klientów auta dotrą w październiku.

Wspomniane silniki bedą także dostępne w innych pakietach wyposażeniowych 508, a poza nimi klienci będą mogli wybrać jeszcze benzyniaka 1.6 o mocy 160 KM lub diesle 1.5 i 2.0 w wariantach 130 i 160 KM.

Jednak nie tytlko stylistyka i zastasowane rozwiązania techniczne wyróżniają najnowszą limuzynę Peugeot. W mdoelu 508 tak jak w innych nowych modelach tej marki znalazł się Peugeot i-Cockpit, czyli innowacyjnie zaprojektowane stanowisko pracy kierowcy, na które składa się: kompaktowa kierownica, 8-calowy ekran dotykowy i zegary na wysokości wzroku kierowcy.

Peugeot Rifter

Zastępuje w ofercie marki popularnego Partnera Tepee i oferowany jest w odmianach 5- lub 7 osobowej i w dwóch długościach nadwozia: standardowej 4,40 m i przedłużonej 4,75 m. To uniwersalny rodzinny kombivan, którego łatwo dopasować do aktualnych potrzeb dzięki modularnemu i przestronnemu wnętrzu. Bagażnik Riftera ma pojemność od 775 l w wersji 5-osobowej, krótkiej, do nawet 4 tys. litrów przy złożonych siedzeniach w odmianie długiej.

Użytkownicy modelu docenią wyposażenie go w Peugeot i-Cockpit, czyli innowacyjne stanowisko kierowcy, na które składają się: kompaktowa kierownica, 8-calowy ekran dotykowy oraz zegary na wysokości wzroku kierowcy. Rozwiązanie to uzupełniają nowoczesne systemy multimedialne i wspierające komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, w tym m.in. elektryczny hamulec postojowy, adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości, aktywnego monitorowania pasa ruchu, monitorowania uwagi kierowcy, czy Active Safety Brake powodujący automatyczne hamowanie w razie wykrycia ryzyka kolizji.

Gama jednostek napędowych nowego kombivana obejmuje benzynowe silniki PureTech 1.2 o mocach 110 i 130 KM lub diesle 1.5 BlueHDi w wariantach 75, 100 i 130 KM.

Sprzedaż Riftera wystartuje po późną jesienią.

Peugeot 308 GTi

To odświeżona generacja topowego, kompaktowego sportowca marki. Zmiany są subtelne, ale podkreślają dynamiczny charakter modelu. Objęły m.in. pas przedni z nowymi w pełni ledowymi reflektorami, szersze listwy progowe i chromowane końcówki wydechu. Wersja po face liftingu zyskała w wyposażeniu kilka systemów asystujących, w tym system rozpoznawania znaków drogowych, monitorowania martwego pola, awaryjnego hamowania połączony z systemem ostrzegania o kolizji czy kamerą cofania z funkcją widoku z góry. Odświeżono także pokładowe multimedia z 9,7-calowym ekranem dotykowym, które chętnie współpracują z Android Auto i Apple Car Play.

Peugeot 308 GTi napędzany jest benzynowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 270 KM, który pozwala przyspieszać do setki w 6 s i osiągać maksymalną prędkość 250 km/h. Precyzję prowadzenia zapewnia samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen i opony Michelin Pilot Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone. Układ hamulcowy wyposażono w tarcze o średnicy 380 mm z przodu i 268 mm z tyłu.

Auto dostępne jest w sprzedaży w cenie od 139 900 zł.

Gama Crossway

To oferta dla osób szukających dobrze wyposażonych samochodów z charakterem i świetnym wyglądem. W Peugeocie przygotowana została ona z myślą o SUV-ach 2008, 3008 i SUV-ie 5008, na bazie bogato wyposażonych wersji Allure. Przykładowo w 2008 obejmuje ona takie dodatki w wyposażeniu jak: emblematy Crossway, wykończenie drzwi i spojlera czarnym błyszczącym lakierem, felgi aluminiowe 17" (wzór do wyboru), szyby tylne przyciemniane, wykończenia tapicerki Crossway Alcantara Mistral w kolorach Emerald/Pyrite, dywaniki Crossway, aluminiowe progi drzwiowe Crossway i system Grip Control.