Auto Świat Wiadomości Aktualności Pięć gwiazdek dla Alfy MiTo

Pięć gwiazdek dla Alfy MiTo

Alfa Romeo MiTo może się poszczycić zdobyciem prestiżowych pięciu gwiazdek Euro NCAP, co plasuje ją na szczycie segmentu, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa.

Pięć gwiazdek dla Alfy MiTo
Onet
Pięć gwiazdek dla Alfy MiTo

Rzeczywiście, Alfa uzyskała w ocenie Euro NCAP: bezpieczeństwo dorosłych - 36 punktów na 37 możliwych oraz ocenę “Good" (jako jedyna w segmencie z wynikiem 3.35 na 4 możliwe do zdobycia punkty) - w nowych testach, które Euro NCAP wprowadziło dla oceny przystosowania siedzeń przednich zapobiegających gwałtownemu cofnięciu głowy, wymuszonemu uderzeniem z tyłu i przesunięciu głowy względem szyi.

Alfa Romeo MiTo to samochód zaprojektowany i wykonany dla uzyskania najwyższej oceny w testach bezpieczeństwa biernego i czynnego. Dowodzi tego, na przykład, zastosowanie najbardziej zaawansowanych urządzeń elektronicznych do kontroli zachowania dynamicznego; system Vehicle Dynamic Control (bez możliwości wyłączenia) - zarządzający ważnymi funkcjami, takimi jak Hill Holder, ułatwiający ruszanie na wzniesieniu; kontrola trakcji; funkcja wspomagania hamowania awaryjnego "panic braking"; układ MSR zapobiegający poślizgowi kół napędowych w warunkach niskiej przyczepności w przypadku nagłej zmiany biegów; "aktywne wspomaganie elektroniczne układu kierowniczego" DST (Dynamic Steering Torque) i system Electronic Q2, który “symuluje" elektronicznie samoblokujący mechanizm różnicowy.

Tysiące godzin symulacji wirtualnych pozwoliły na opracowanie samochodu bez pomocy prototypów w jedyne 16 miesięcy. Następnie, poprawność projektu wirtualnego zweryfikowano fizycznie w samochodach wyprodukowanych w zakładzie Mirafiori - przeprowadzając dwieście prób części i podzespołów; ponad sto symulacji wpływu poślizgu na urządzeniu HyGe i ponad osiemdziesiąt crash testów (zderzenia czołowe, uderzenia z boku, dachowanie i uderzenia w tył - z uwzględnieniem różnych prędkości; różne rodzaje przeszkód oraz ochronę pasażerów o różnej budowie fizycznej). Pojazd zapewnia całkowitą ochronę dzięki 7 poduszkom powietrznym w wyposażeniu seryjnym (dwie z nich Multistage); trzypunktowym pasom bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami napięcia; systemowi aktywnych zagłówków S.A.H.R. (Self Aligning Head Restraint) - nowym urządzeniom drugiej generacji zintegrowanym w oparcia siedzeń przednich, które w przypadku zderzenia przybliżają zagłówki do okolicy karku kierowcy i pasażera - chroniąc ich w ten sposób przed gwałtownym cofnięciem głowy do tyłu wymuszonym uderzeniem. Nie wspominając o wkładzie w ochronę pasażerów jaką daje konstrukcja nadwozia; pokrywa silnika; drzwi; przegroda deski rozdzielczej; siedzenia i kolumna kierownicy - które zostały zaprojektowane z uwzględnieniem ich zachowania podczas zderzenia.

Jeśli zaś chodzi o bezpieczeństwo prewencyjne, w Alfie Romeo MiTo zastosowano reflektory przednie z funkcją "światła dzienne" (Day Time Running Light), włączające się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika - to rozwiązanie spełnia precyzyjną normę europejską, która zacznie obowiązywać w roku 2012 - i lampy zespolone tylne LED, które w porównaniu do świateł tradycyjnych, dają bardziej intensywne światło zwiększające bezpieczeństwo.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków