Logo
WiadomościAktualnościPierwszy rajdowy Evoque

Pierwszy rajdowy Evoque

Autor Radosław Turek
Radosław Turek

Excite Rallye Raid ukończył budowę rajdowego Range Rovera Evoque. Samochód nazwano Desert Warrior 3. Nie bez powodu

Pierwszy rajdowy Evoque
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Pierwszy rajdowy Evoque

Range Rover Evoque jest niezwykle urodziwy i trzeba się z tym zgodzić. Swoją stylistyką i wyrafinowaniem kojarzy się wielkomiejskim stylem, wystawnym życiem, prestiżem. Kosmopolita, któremu daleko do bezdroży.

Tymczasem brytyjska ekipa Excite Rallye Raid postanowiła przebudować Evoque na pełnokrwistą rajdówkę. I bardzo dobrze zrobiła! Samochód nazwano Desert Warrior 3 (z ang. pustynny wojownik). Karoserię pokryto czarnym matowym lakierem, tak samo jak felgi. Na dachu zamontowano ogromny wlot powietrza, kilka nieco mniejszym na masce, a podwozie przysłoniły aluminiowe płyty, które nachodzą na progi. Całość prezentuje się wręcz genialnie, walecznie, sportowo. Dopełnieniem są oczywiście: wysokie zawieszenie i terenowe opony.

A co kryje wewnątrz bezkompromisowy Range Rover Evoque? Otóż pod maską znajduje się 3-litrowy motor Diesla o mocy 350 KM wykonany z aluminium (waga wynosi tylko 135 kg). Seryjną skrzynię biegów zastąpiła sekwencyjna przekładnia 6-stopniowa. Sportowy bak paliwa pomieści 260 litrów złotego płynu, co wystarczy na pokonanie 1200 km w bojowych warunkach.

Docelowo Range Rover Evoque Desert Warrior 3 będzie homologowany w klasie T3 po zmianach regulaminowych. Do tego czasu będzie startować w klasie T2 jako samochód produkcyjny.

Zespół Excite Rallye Raid zamierza wystartować rajdowym Evoque w Rajdzie Dakar 2014.

Autor Radosław Turek
Radosław Turek
Powiązane tematy: