Niemiecka marka premium znacząco wyprzedziła Peugeota (15 672 rejestracji), sprzedając niewiele mniej niż Hyundai (22 800 rejestracji). Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, przez minione 12 miesięcy na polskim rynku zarejestrowano 21 130 osobowych Mercedesów. Co równie ważne dla tej marki, daleko w tyle zostali jej najgroźniejsi konkurenci, czyli BMW i Audi, które uplasowały się odpowiednio na 12. i 14. pozycji z liczbą 15 620 i 14 681 rejestracji.

Magia gwiazdy i najwięcej salonów

- Na sukces sprzedażowy Mercedesa na rynku polskim w 2018 składa się kilka czynników. To nie tylko wynik lat pracy, ale niezwykle kompleksowa i szeroka gama produktowa, która dziś obejmuje obecnie odnowione modele, począwszy od Klasy A przez zróżnicowaną ofertę SUV-ów po kultową Klasę G, ale to także profesjonalna i optymalna sieć sprzedaży obecna prawie w każdym mieście powyżej 150 tys. mieszkańców - skomentował wyniki Tomasz Mucha, Product Communication w Mercedes-Benz Cars.

SUV-y motorem napędowym, pomogły też zmiany w leasingu

Co ciekawe najchętniej wybieranymi modelami nie były Klasa A, CLA czy Klasa C, a kompaktowe SUV-y - dokładnie modele GLC i GLC Coupe - które stanowiły blisko 9% całkowitej sprzedaży Mercedesa w Polsce (w sumie 4752 egzemplarze).

- Z pewnością atutem, który wspierał naszą sprzedaż w minionym roku było atrakcyjne finansowanie i w efekcie oferta dopasowana do szerokiej grupy docelowej, czyli od naszej gamy samochodów kompaktowych – Klasa A, CLA, czy GLA – dla zaczynających swoją przygodę z samochodem z segmentu premium – do Maybacha Klasy S dla klientów, którzy mogą sobie pozwolić na jeszcze więcej - kontynuował Tomasz Mucha.

Z dniem 1 stycznia 2019 roku weszły w życie nowe, znacznie mniej atrakcyjne przepisy dotyczące rozliczania leasingu i kosztów z nim związanych dla aut o wartości powyżej 150 tys. zł. To niewątpliwie spowodowało dużo większy ruch w salonach pod koniec 2018 roku, ponieważ wielu klientów rozważających zakup drogiego samochodu na firmę chciało jeszcze skorzystać ze starych zasad. - Mamy świadomość, iż dynamika ostatnich tygodni podyktowana była zmianami w zasadach odliczeń leasingów - zakończył Mucha.

Polski rynek staje się również coraz ważniejszy dla marki Mercedes-AMG – obecnie nasz kraj zajmuje 4. miejsce w Europie pod względem sprzedaży sportowych modeli z gwiazdą. W sumie Polska awansowała na 15. miejsce wśród największych rynków zbytu Mercedesa na świecie.

Pierwsze rejestracje nowych samochodów osobowych (dane PZPM)

Pozycja Marka 2018 - ogółem szt. / udział % 2017 - ogółem szt. / udział % Zmiana
1. Skoda 69 535 / 13,07% 62 164 / 12,78% 11,9%
2. Volkswagen 56 046 / 10,54% 49 102 / 10,10% 14,1%
3. Toyota 56 037 / 10,54% 50 825 / 10,45% 10,3%
4. Opel 34 612 / 6,51% 36 049 / 7,41% -4,0%
5. Ford 31 915 / 6,00% 29 474 / 6,06% 8,3%
6. Renault 26 014 / 4,89% 27 995 / 5,76% -7,1%
7. Dacia 25 166 / 4,73% 21 601 / 4,44% 16,5%
8. Kia 24 708 / 4,65% 22 873 / 4,70% 8,0%
9. Hyundai 22 800 / 4,29% 20 045 / 4,12% 13,7%
10. Mercedes-Benz 21 130 / 3,97% 17 191 / 3,53% 22,9%