TUR VI — co to za pojazd?
"Tury" miały już okazję sprawdzić się w akcji — policja użytkuje już kilka takich pojazdów. Jak informowaliśmy, to wóz za ok. 3 mln zł, który wcześniej był wykorzystywany tylko przez wojsko. Jego masa to prawie 13 ton, ma 6,5 m długości i ponad 2,5 m szerokości, a na pokład zabierze osiem osób. Do napędu służy potężny motor o pojemności 6,8 litra i mocy 326 KM.
TUR VI powstaje jest w polskich zakładach AMZ Kutno na bazie ciężarówki MAN TGM 4x4.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPoznaj kontekst z AI
W 2025 r. jednostki do zadań specjalnych otrzymają dwa nowe egzemplarze tych lekkich pojazdów opancerzonych. Takie pojazdy biorą udział w najcięższych zadaniach, operacjach anty- i kontrterrorystycznych (platformy szturmowe) czy zatrzymaniach uzbrojonych osób. Służą także do transportu osób wymagających zwiększonej ochrony.
- Pojazd wykorzystywany jest przy odbijaniu zakładników na lotniskach, wchodzeniu do budynków przez okna, jak również usuwaniu przeszkód na drodze, taranowaniu zamkniętych bram. Jest swego rodzaju bastionem, który chroni załogę w razie ataku bojowymi środkami trującymi, biologicznymi i pyłem promieniotwórczym - napisano w komunikacie.
Dostawy dużych więźniarek
W 2025 r. do policyjnej floty trafią także nowe furgony w wersjach "duża więźniarka". Mowa o 25 pojazdach tego typu na podwoziu Mercedesa, które sukcesywnie będą zastępować starszy sprzęt w wydziałach konwojowych. Więźniarki są przystosowane do przewozu czterech pracowników służb i 10 konwojowanych osób, w tym jednej w izolatce.