TUR VI — co to za pojazd?
"Tury" miały już okazję sprawdzić się w akcji — policja użytkuje już kilka takich pojazdów. Jak informowaliśmy, to wóz za ok. 3 mln zł, który wcześniej był wykorzystywany tylko przez wojsko. Jego masa to prawie 13 ton, ma 6,5 m długości i ponad 2,5 m szerokości, a na pokład zabierze osiem osób. Do napędu służy potężny motor o pojemności 6,8 litra i mocy 326 KM.
TUR VI powstaje jest w polskich zakładach AMZ Kutno na bazie ciężarówki MAN TGM 4x4.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoW 2025 r. jednostki do zadań specjalnych otrzymają dwa nowe egzemplarze tych lekkich pojazdów opancerzonych. Takie pojazdy biorą udział w najcięższych zadaniach, operacjach anty- i kontrterrorystycznych (platformy szturmowe) czy zatrzymaniach uzbrojonych osób. Służą także do transportu osób wymagających zwiększonej ochrony.
- Pojazd wykorzystywany jest przy odbijaniu zakładników na lotniskach, wchodzeniu do budynków przez okna, jak również usuwaniu przeszkód na drodze, taranowaniu zamkniętych bram. Jest swego rodzaju bastionem, który chroni załogę w razie ataku bojowymi środkami trującymi, biologicznymi i pyłem promieniotwórczym - napisano w komunikacie.
Dostawy dużych więźniarek
W 2025 r. do policyjnej floty trafią także nowe furgony w wersjach "duża więźniarka". Mowa o 25 pojazdach tego typu na podwoziu Mercedesa, które sukcesywnie będą zastępować starszy sprzęt w wydziałach konwojowych. Więźniarki są przystosowane do przewozu czterech pracowników służb i 10 konwojowanych osób, w tym jednej w izolatce.