W odpowiednim czasie w odpowiednim miejscu

Ponad pięć lat temu Porsche wykonało radykalny krok. Świat motoryzacji przesuwał właśnie swoją uwagę na duże SUV-y, dlatego Porsche odrzuciło wszelkie swoje tradycje i wprowadziło do tego segmentu własny model. Branża motoryzacyjna nie wierzyła w sukces nowego modelu, jednak Porsche pokazało wszystkim, że czasami warto zaryzykować. Planowaną roczną sprzedaż 20 tys. egzemplarzy Cayenne przekroczył dwukrotnie, tak więc w tym roku Porsche może uczcić Cayenne z liczbą porządkową 200 000.

Jubilatem ognistoczerwone GTS

Na Bliski Wschód wysłany zostanie jubileuszowy Cayenne GTS z 8-cylindrowym silnikiem 4,8 l pod maską. Jednostka napędowa wyposażona w system bezpośredniego wtrysku paliwa DFI (direct gasoline fuel injection) produkuje moc 298 kW (405 KM) przy 6500 obr./min (o 15 kW/20 KM więcej od standardowej wersji S) i moment obrotowy 500 Nm przy 3500 obr./min. GTS ma również mniejszy prześwit, elektronicznie sterowane amortyzatory PASM, 6-stopniową manualną skrzynię biegów i standardowo oferowane 21-calowe koła.

Facelifting ożywił zainteresowanie dużym Porsche

Od roku 2002 ubiegło wiele czasu, tak więc Porsche było zmuszone odmłodzić swojego SUV-a. Facelifting Cayenne przebiegł w lutym zeszłego roku i od tego czasu popyt rośnie w szybkim tempie. W drugiej połowie 2007 roku sprzedano 30 340 egzemplarzy, podczas gdy w tym samym okresie 2006 roku było to o połowę mniej.

Już w przyszłym roku na rynek ma trafić kolejny rewolucyjny model Porsche - Cayenne z napędem hybrydowym.