Porsche chce absolwować trudny maraton również w tym roku, dlatego przygotowało dla modelu Cayenne S Transsyberia kilka modyfikacji. Modelem podstawowym nadal pozostaje Cayenne S z silnikiem 4,8 V8 pod maską. Jednostka oferuje moc 283 kW (384 KM) przy 6200 obr./min i moment obrotowy 500 Nm przy 3500 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni Tiptronic S z modelu Cayenne S, którą skombinowano ze skróconym przełożeniem w skrzynce rozdzielczej z modelu Cayenne GTS.
Porsche Cayenne S Transsyberia osiąga prędkość maksymalną 170 km/h, gdyż większy rozpęd ograniczają zastosowane opony terenowe BF Goodrich w rozmiarze 265/65 R 18, które zwiększają prześwit auta o 30 mm. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 6,8 s, a 160 km/h ze startu zatrzymanego auto osiąga w 15,7 s. Średnie zużycie paliwa wynosi ok. 13,7 l/100 km. Cayenne S Transsyberia pełni normę emisji spalin Euro 4 (emisje CO2 - 329 g/km).
Na tegoroczny wyścig Porsche Cayenne S Transsyberia wyposażono w przednie i tylne panele ochraniające podwozie, które pozwoliły na uzyskanie większych kątów natarcia i zejścia. Zawieszenie wyposażono w specjalne sportowe amortyzatory i system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) z dwoma aktywnymi stabilizatorami skrętnymi, który umożliwia maksymalne krzyżowanie osi i optymalizuje przyczepność. Nie brakuje napędu na cztery koła Porsche Traction Management (PTM), który standardowo wysyła 62 % momentu obrotowego na tylną oś, podczas gdy na przód trafia 38 %. W razie potrzeby aż 100 % siły napędowej może być przekazywane na jedną z osi.
Podobnie jak zeszłoroczna wersja, również model 2008 wyposażono w zmieniony układ wydechowy i ssący umożliwiający brodzenie w zanurzeniu do 78 cm. We wnętrzu znajdziemy ramę chroniącą załogę na wypadek dachowania. Standardowo zamontowano nawigację i tripmastery obsługiwane przez pilota. W wyposażeniu nie brakuje pałąka świetlnego na dachu, dwóch pełnowartościowych kół zapasowych, dwóch gaśnic, dwóch worków z piaskiem, dwóch skrzynek na narzędzia i innych akcesoriów potrzebnych do pokonania trudnych warunków na trasie wyścigu.