Nowy benzyniak będzie czwartym silnikiem dostępnym w Macanie. Dotychczas oferowano SUV-a z 3-litrowym silnikiem benzynowym V6 o mocy 340 KM, 3,6 V6/400 KM (turbo) oraz z dieslem 3,0 V6 – 258 KM.

Najnowsza wersja silnikowa ma pod maską 2-litrową jednostkę turbo o mocy 252 KM. Silnik współpracuje z 7-stopniową przekładnią automatyczną PDK (dwusprzęgłową).

Najsłabszy w gamie Macana silnik wcale nie jest słaby – do „setki" rozpędza Macana w 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 229 km/h.

Porsche zapewnia, że 4-cylindrowy silnik turbo jest bardzo ekonomiczny – zużycie paliwa wynosi 7,2-7,4 l/100 km.

Zaletą nowego, 2-litrowego silnika jest także wysoki moment obrotowy osiągany już przy niskich obrotach – maksymalny moment 370 Nm dostępny jest w zakresie 1600-4500 obr./min. W praktyce oznacza to, że silnik jest elastyczny, nie trzeba go „kręcić" do wysokich obrotów podczas przyspieszania i wyprzedzania.

Macan ma napęd na wszystkie koła (Porsche Traction Management). Jako opcje dostępne są: pneumatyczne zawieszenie oraz adaptacyjne amortyzatory.

Porsche Macan z silnikiem 2,0/252 KM standardowo wyposażony będzie w najnowszą generację systemu multimedialnego Porsche Communication Management.

Głównym elementem tego systemu jest 7-calowy ekran dotykowy umieszczony na środku deski rozdzielczej. Obsługuje się go tak jak smartfona – dotykowo lub głosowo.

Porsche Macan z silnikiem 2.0/252 KM pojawi się na rynku w czerwcu 2016 r.