Logo
WiadomościAktualnościPowrót czarnego turbo

Powrót czarnego turbo

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

To także, premiera nowoczesnego układu napędowego - Saab XWD. Najnowszy Saab został zaprezentowany 11 września 2007 roku.

Powrót czarnego turbo
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Powrót czarnego turbo

30 lat wcześniej, Saab zaskoczył świat motoryzacji ujawniając swój pierwszy turbodoładowany model i wyznaczając kierunek rozwoju technologii, w którym później podążali inni producenci. Tym razem, Saab wprowadza system XWD, układ napędu czterech kół. Za sprawą 280-konnej jednostki 2.8 V6 Turbo, dysponującej momentem obrotowym o wartości 400 Nm, Saab Turbo X stał się najbardziej sportową wersją w gamie Saabów 9-3. System napędowy Saab XWD ma zdolność płynnego rozdziału momentu nie tylko pomiędzy osiami, ale także pomiędzy tylnymi kołami. Dzięki technologii XWD, układ jezdny zapewnia niespotykany dotąd w Saabach poziom kontroli nad pojazdem. W uzupełnieniu modyfikacji podwozia i systemów kontroli trakcji oraz udoskonaleń układu napędowego, Saab Turbo X intryguje unikalnymi elementami stylistycznymi poprawiającymi aerodynamikę nadwozia. Saab 9-3 Turbo X będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: SportSedan oraz SportKombi. Turbo X jest zapowiedzią wprowadzenia układu Saab XWD do szerszej oferty modelowej. Samochody z napędem na obie osie będą dostarczone do klientów już w pierwszej połowie 2008 roku. A każdy egzemplarz będzie mógł wyróżniać się spersonalizowanym komunikatem powitalnym prezentowanym na wyświetlaczu zestawu wskaźników.Dane techniczne.Silnik:2792cm3 V6. Aluminiowa głowica i blok. Turbosprężarka typu Twin-scroll, intercooler. DOHC, 24-zawory. System zmiennych faz zaworów dolotowych. Dwumasowe koło zamachowe.Sterownie Bosch Motronic ECM.Moc maks.: 280 KM (206 kW) przy 5,500 obr./min.Maks. Moment obrotowy: 400 Nm przy 2150 - 4500 obr./min.Maks. ciśnienie doładowania: 0,8 bar.Układ napędowy:Saab XWD, napęd na 4 koła. Elektronicznie sterowany tylny układ różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD). 6-biegowa manualna lub automatyczna skrzynia biegów.Zawieszenie:Przód: kolumny MacPherson'a z gazowymi amortyzatorami. Stabilizatory. Hydroformowana rama pomocnicza.Tył: niezależne, 4-wahaczowe. Sprężyny śrubowe i samopoziomujące amortyzatory. Stabilizator. Rama pomocnicza.Układ kierowniczy:Przekładnia zębatkowa, wspomagany hydraulicznie. Średnica zawracania (pomiędzy krawężnikami): 11,7m. Liczba obrotów kierownicą pomiędzy położeniami skrajnymi: 2,75.Koła, opony:18 x 7,5 cala, 235/45R18 lub 19 x 7,5 cala, 235/40R19Układ hamulcowy:Hydrauliczny, dwuobwodowy, wspomagany. Wentylowane tarcze hamulcowe: 345 mm / 292 mmOsiągi:0 - 100 km/godz.:SportSedan - 5,7 s (manual)SportKombi - 5,9 s (manual)Prędkość maksymalna:SportSedan - 250 km/godz. (manual)SportKombi - 250 km/godz. (manual)źródło: Saab

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: