Do tej pory w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu produkowano ponad 10 tys. Lanosów miesięcznie. Niestety już w październiku produkcja tego modelu ma się zakończyć. Dostawcy części zostali poproszeni, aby w październiku dostarczyć podzespoły do zaledwie kilkuset samochodów.

Według wstępnych prognoz na początku bieżącego roku, zakłady FSO miały w całym 2008 roku wyprodukować 235 tys. pojazdów, czyli o połowę więcej niż 2007 roku. Wśród aut opuszczających linie produkcyjne miało być 70 tysięcy Chevroletów Aveo, 70 tysięcy Lanosów i 95 tysięcy zestawów montażowych, które trafią na Ukrainę. Wygląda jednak na to, że nie uda się osiągnąć takiego poziomu produkcji, a to dlatego, że jak na razie nie wiadomo czy na miejscu Lanosa wytwarzane będzie inne auto.

W zeszłym roku miała powstać nowa spółka z General Motors, która przejęłaby produkcję samochodów w FSO (produkowany miał być oprócz Chevroleta Aveo, także nowy model T-300) i zapewniłaby miejsca pracy dla załogi. Niestety wciąż nie widać perspektyw na pomyślne rozwiązanie tego problemu.

Zdaniem Marka Dyżakowskiego, przewodniczącego jednego ze związków zawodowych, działających w FSO, zakończenie produkcji Lanosa bez wprowadzenia kolejnego modelu oznacza, że kilkanaście tysięcy pracowników spółek zależnych od FSO (m.in. zakładów w Grójcu, gdzie produkowano fotele do Lanosa) straci pracę.

Lanos

Model samochodu dawniej produkowanego przez koncern Daewoo, a następnie przez zakłady FSO. Jest to większe auto w ofercie FSO obok Matiza. Nazwa auta pochodzi od słów łacińskich latus - przyjemność i nos - my. Obecnie produkowany jest model Lanos T-100.

Daewoo Lanos to pośredni następca Nexii  zbudowanej na bazie Opla Kadeta ostatniej generacji. Montaż tego modelu w Polsce w systemie SKD rozpoczęto we wrześniu  1997 roku. Produkcja tego modelu rozpoczęła się w następnym roku, początkowo przy 60% udziale części polskich. W późniejszym okresie udział ten rósł aby osiągnąć obecnie 98%. Początkowo auto te oferowane było jedynie z silnikami 1.5 8V i 1.6 16V. W 1999 roku wprowadzono do produkcji jednostkę 1.5 16V a w marcu 2000 roku (na rynku polskim) 1.4 8V.

22 kwietnia 2004r. GMDAT podpisał z FSO umowę dającą prawa do produkcji Lanosa i Matiza do końca 2006 roku, a prawa do sprzedaży do połowy 2007r. Umowa gwarantuje również FSO prawo do eksportu samochodów oraz dostawę części zamiennych w ciągu 7 lat. Jednak na przełomie 2006 i 2007 znów przedłużono prawa do produkcji do końca 2008 roku, a sprzedaży samochodów do połowy 2009. FSO, ze względu na Chevroleta Aveo, planuje zakończyć produkcję Lanosa 28 sierpnia 2008 roku. Jego produkcję przejmie AvtoZAZ  i od tej pory będzie wyłącznym producentem tego modelu na świecie.

Przez pewien czas Lanos zajmował czołowe miejsca na listach sprzedaży (ok. 2000 r.). Jego popularność spadła podczas afery dotyczącej bankructwa Daewoo Motors.