Tym samym umocnił swoją pozycję na rynku (z 45,3 do 68,4%). Produkcja samochodów w Polsce w I półroczu 2009 roku wyniosła 436 779 sztuk. To o 21,0% mniej niż rok wcześniej, kiedy rodzime fabryki opuściło prawie 552,9 tysiąca nowych aut, ale o 14,4% więcej niż w analogicznym okresie 2007 roku (381,8 tys. sztuk), a o 20,3% więcej niż w 2006 roku (363,1 tys. sztuk).

Udział samochodów osobowych w tegorocznej produkcji wzrósł na przestrzeni roku z 87,0 do niemal 93,1%.Od początku roku powstało w Polsce 406 499 aut, o 15,5% mniej niż rok wcześniej. W czerwcu wyprodukowano blisko 70 tysięcy sztuk; to trzeci miesięczny rezultat od początku roku, o 1,9% większy niż uzyskany w maju, jednak o 14,9% mniejszy niż przed rokiem.

Najwięcej samochodów wyprodukował tradycyjnie Fiat Auto Poland. W tyskiej fabryce tej marki powstało w ciągu sześciu miesięcy 293 657 aut, o 25,9% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tym samym Fiat umocnił się na pozycji lidera, zwiększając swój udział w rynku z 48,5 do 72,2%. Najczęściej taśmy montażowe opuszcza Fiat Panda (152,5 tys. sztuk, wzrost o 24,8% r/r), znacznie rzadziej - Fiat 500 (87,8 tys. sztuk, -11,9%), Ford Ka (49,5 tys. sztuk), wciąż produkowany jest też Fiat Seicento (3,8 tys. sztuk).

Drugim producentem jest Opel Polska. W Gliwicach powstało od początku roku 48,8 tysiąca samochodów osobowych, o 56,8% mniej niż przed rokiem. Taki wynik zapewnia Oplowi 12-procentowy udział w polskim rynku (przed rokiem 23,5%). Najważniejszym modelem w ofercie pozostaje Opel Zafira (37,3 tys. sztuk).

Niewiele mniej samochodów niż Opel wyprodukował w Polsce Volkswagen. Wynik po I półroczu wynosi 43,1 tys. aut i jest o 4,2% mniejszy niż rok wcześniej. VW zwiększył nieco swój udział w rynku (z 9,4 do 10,6%). Ponad 95% produkcji stanowi VW Caddy (41 tys. sztuk). Najbardziej dotkliwy spadek tegorocznej produkcji wykazuje FSO. Żerańską fabrykę opuściło niespełna 21 tysięcy aut, o 76,7% mniej niż przed rokiem, a jedynym modelem, jaki powstaje obecnie w FSO, jest Chevrolet Aveo. Łącznie od początku roku na rynki zagraniczne trafiło ponad 396,6 tysiąca aut osobowych wyprodukowanych w Polsce (97,6% udziału), w kraju pozostało 9,9 tys. sztuk, co stanowi zaledwie 2,4% rodzimej produkcji.

W I półroczu 2009 w działających w Polsce fabrykach wyprodukowano łącznie 30 280 samochodów dostawczych, o 58,0% mniej niż rok wcześniej. Obie obecne na krajowym rynku firmy odnotowały drastyczne spadki tegorocznej produkcji. Dominuje Volkswagen w Poznaniu, gdzie powstało od początku roku 25,3 tys. pojazdów, o 54,0% mniej niż przed rokiem. Fiat wyprodukował niespełna 5 tys. aut dostawczych, co oznacza spadek o 70,9% w porównaniu do poprzedniego roku.

Prawie 70% rodzimej produkcji stanowi VW Caddy (21,1 tys. sztuk), 15,1% rynku należy do modelu Fiat Panda Van (4,6 tys. sztuk), 13,9% - do VW Transportera (4,2 tys. sztuk). 97,1% krajowej produkcji trafiło na rynki zagraniczne (29,4 tys. aut), zaledwie 2,9% - pozostało w Polsce (876 sztuk).