Konkurent BMW serii 5 oraz Mercedesa klasy E ma być od początku sprzedaży dostępny w wersji hybrydowej. Samochód ma zostać zaprezentowany w styczniu na Detroit Motorshow. Ekologiczna wersja limuzyny klasy wyższej będzie dzieliła technikę z debiutującym pod koniec roku Q5 Hybrid oraz spodziewanym w czwartym kwartale 2011 roku modelem A8 Hybrid. Firma przez kilka ostatnich miesięcy krytykowana była za brak w ofercie modeli hybrydowych. Teraz ma się to zmienić. Producent wprowadzając na rynek „oszczędne wersje” zapełni lukę w swojej palecie modelowej.

Hybryda inżynierów z Ingolstadt ma być połączeniem dwulitrowego silnika benzynowego z koncernu VW z motorem elektrycznym. Spalinowa jednostka z turbodoładowaniem, bezpośrednim wtryskiem i systemem zmiennych faz rozrządu Valvelift ma osiągać moc 155 kW/211 KM oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ekologiczne wersje Audi mają być seryjnie wyposażone w siedmiobiegową skrzynię DSG oraz system Start-Stop. Motor elektryczny o mocy 33 kW/45 KM i maksymalnym momencie obrotowym 211 Nm ma czerpać energię z litowo-jonowych akumulatorów. Modele Q5, A6 i A8 w wersji hybrydowej mają mieć hydraulicznie sterowane mokre sprzęgło. Silnik elektryczny ma przejąć rolę alternatora. Pomimo „jedynie” czterech cylindrów i dwóch litrów pojemności A6 i A8 Hybrid setkę mają osiągać w 7,6 s. Prędkość maksymalna ma wynosić 235 km/h. Obydwie limuzyny mają spalać średnio 6 l/100km.