Rok 2011 przyniósł świetne wyniki Volkswagen Group, firma jest także pewna, że 2012 rok będzie bardzo dobry dla koncernu. VW osiągnął ogromny sukces w 2011. Odnotowujemy ciągły progres w naszej drodze do bycia numerem jeden w przemyśle motoryzacyjnym, powiedział Prof. DrMartin Winterkorn – prezes zarządu Volkswagen AG.W 2011 VW Group zrealizował nie tylko założone cele, ale osiągnął rekordowe wyniki sprzedaży i zysków. Niemiecki koncern sprzedał ponad 8 milionów samochodów. Uzyskał także wysoki poziom satysfakcji pracowników firmy i klientów.Winterkorn jest przekonany, że w 2012 roku ulegnie poprawie pozycjonowanie firmy oraz zróżnicowanie marek. Wszystkie działania prowadzone przez Volkswagena to efekt planu „Strategy 2018”. Obecnie grupa rozważa zakup kolejnej marki, tym razem producenta motocykli – Ducati.Przychody Volkswagen Group przed opodatkowaniem wyniosły prawie 19 miliardów euro. Każda z marek grupy VW odnotowała wzrost, oto poszczególne wyniki sprzedaży za 2011 rok:Volkswagen samochody osobowe: 5.1 miliona autVolkswagen samochody ciężarowe: 529 000 pojazdówAudi: 1.3 miliona autSkoda: 879 000 autSeat: 350 000 autBentley: 7003 autScania: 80 100 pojazdówMAN: 24 750 pojazdówCelem na 2012 rok jest kontynuacja optymalizacji zarządzania. Ograniczenie kosztów produkcji dzięki Modular Transverse Toolkit, a w efekcie zwiększenie konkurencyjności dzięki korzystnym dla klientów cenom samochodów. Silna walka z konkurencją szczególnie na europejskim rynku między innymi za pomocą atrakcyjnej oferty modelowej.