Auto Świat Wiadomości Aktualności Przyszłość koncernu Volkswagen

Przyszłość koncernu Volkswagen

Autor Piotr Szymański
Piotr Szymański

Bardzo dobre wyniki Grupy Volkswagen w 2011 roku i zapowiedź strategii na 2012 rok. W jakim kierunku będzie zmierzał nimiecki koncern?

Przyszłość koncernu Volkswagen
Auto Świat
Przyszłość koncernu Volkswagen

Rok 2011 przyniósł świetne wyniki Volkswagen Group, firma jest także pewna, że 2012 rok będzie bardzo dobry dla koncernu. VW osiągnął ogromny sukces w 2011. Odnotowujemy ciągły progres w naszej drodze do bycia numerem jeden w przemyśle motoryzacyjnym, powiedział Prof. DrMartin Winterkorn – prezes zarządu Volkswagen AG.W 2011 VW Group zrealizował nie tylko założone cele, ale osiągnął rekordowe wyniki sprzedaży i zysków. Niemiecki koncern sprzedał ponad 8 milionów samochodów. Uzyskał także wysoki poziom satysfakcji pracowników firmy i klientów.Winterkorn jest przekonany, że w 2012 roku ulegnie poprawie pozycjonowanie firmy oraz zróżnicowanie marek. Wszystkie działania prowadzone przez Volkswagena to efekt planu „Strategy 2018”. Obecnie grupa rozważa zakup kolejnej marki, tym razem producenta motocykli – Ducati.Przychody Volkswagen Group przed opodatkowaniem wyniosły prawie 19 miliardów euro. Każda z marek grupy VW odnotowała wzrost, oto poszczególne wyniki sprzedaży za 2011 rok:Volkswagen samochody osobowe: 5.1 miliona autVolkswagen samochody ciężarowe: 529 000 pojazdówAudi: 1.3 miliona autSkoda: 879 000 autSeat: 350 000 autBentley: 7003 autScania: 80 100 pojazdówMAN: 24 750 pojazdówCelem na 2012 rok jest kontynuacja optymalizacji zarządzania. Ograniczenie kosztów produkcji dzięki Modular Transverse Toolkit, a w efekcie zwiększenie konkurencyjności dzięki korzystnym dla klientów cenom samochodów. Silna walka z konkurencją szczególnie na europejskim rynku między innymi za pomocą atrakcyjnej oferty modelowej.

Autor Piotr Szymański
Piotr Szymański
Powiązane tematy: