Obecnie obie marki PSA wykorzystują do małych modeli C1 i 107 silnik trzycylindrowy zaprojektowany z japońską Toyotą, co jest efektem kooperacji w czeskiej fabryce w Kolinie.

Nowy projekt dotyczy trzycylindrowych silników, które mają zastąpić jednostki o pojemności skokowej 1,0 l i 1,2 l. Ich produkcja rozpocznie się w 2012 roku, a francuski zakład dostarczać będzie rocznie 640 tys. egz.

Natomiast modele o większym zapotrzebowaniu mocy jak m.in. następca Peugeota 207 otrzyma mocniejszą wersję tego silnika z turbodoładowaniem i pojemności skokowej 1,2 litra. Jego produkcja rozpocznie się w 2013 roku i osiągnie 320 tys. egz.

Fabryka La Française de Mécanique powstała w 1969 roku i jest wspólnym przedsiębiorstwem grupy Peugeot Citroën i koncernu Renault. Zatrudnionych jest tutaj 3400 osób, a dzienna produkcja wynosi 6200 silników. W 2009 roku wyprodukowano 1,3 mln jednostek napędowych, z czego aż 942 tys. przeznaczone zostały na potrzeby grupy PSA Peugeot Citroën.