- Citroen C5 Aircross będzie produkowany także w Europie – rok po uruchomieniu produkcji w Chinach
- Zmiany czekają europejskie zakłady koncernu PSA. Powiększy się gama modelowa we francuskich zakładach w Socheaux oraz w Rennes
- Na inwestycjach zyskają także zakłady Opla w Eisenach. Będzie w nich powstawać model Grandland X
- Grupa pracowników z Gliwic pracuje w Russelsheim w ramach czasowego oddelegowania
Najpierw Chiny – potem Europa. Tak było w przypadku nowego Citroena C5 Aircross. I nie chodzi jedynie o rozpoczęcie sprzedaży, ale także o produkcję. Te najpierw uruchomiono w Chengdu Chinach. Wraz z debiutem C5 Aircross w Europie produkcję modelu rozpoczęto także we francuskiej fabryce w Rennes – tej samej, w której powstaje Peugeot 5008. Na tym jednak nie koniec planów produkcyjnych grupy PSA.
Kiedy produkcja w Rennes osiągnie pełną moc, to wówczas Peugeot 5008 zostanie dodany do planów produkcyjnych w innym francuskim zakładzie (Sochauax). 5008 będzie wytwarzany w miejscu, gdzie obecnie powstają także modele 3008 oraz Opel Grandland X. Zanim to jednak nastąpi minie jeszcze sporo czasu. W PSA zakłada, że 5008 pojawi się w Sochaux dopiero w marcu 2019 roku.
Francuskie inwestycje nie są dziełem przypadku. To efekt uzgodnień z pięcioma z sześciu związków zawodowych. PSA zadeklarowało bowiem utrzymanie we Francji produkcji na poziomie miliona pojazdów rocznie.
Zmiany czekają także niemieckie zakłady należące do koncernu PSA. Od połowy 2019 roku w Eisenach będzie montowany Opel Grandland X. Przedstawiciele koncernu zastrzegają przy tym, że Grandland X pojawi się dopiero wówczas, kiedy zakłady we francuskim Sochaux osiągną pełną moc.