Michał Sołowow i Maciej Baran, którzy debiutują w samochodzie Peugeot 207 Super 2000 w rajdowych Mistrzostwach Europy, pierwszego dnia spisali się dobrze.

- Pierwszą pętlę przejechaliśmy w ulewnym deszczu i poszło całkiem nieźle. Niestety przed drugą zmieniliśmy ustawienia samochodu i czasy okazały się nieco gorsze. Warunki na trasie były bardzo trudne. Pogoda zmieniała się bardzo szybko pogoda: deszcz, mgła, czasem słońce. Nam udało się z doborem opon. W sobotę powalczymy o wyższe miejsce - powiedział Maciek Baran.

Michał i Maciek zajmują czternaste miejsce w klasyfikacji generalnej i siódme w punktacji Mistrzostw Europy.

Druga nasza załoga, Tomasz Czopik i Łukasz Wroński niestety mety pierwszego etapu nie osiągnęła - po defekcie Mitsubishi Lancera Evo IXnasi reprezentanci musieli się wycofać.

Drugi etap to sześć bardzo trudnych odcinków specjalnych.

Oto nasza relacja - zapraszamy!

Dziesiąty odcinek specjalny (Colle San Zeno - 32,51 km)

Na "przebudzenie" organizatorzy zafundowali zawodnikom istny horror - bardzo długi, trudny technicznie odcinek, rozgrywany w bardzo podobnych do dnia wczorajszego warunkach: w zimnie, we mgle i deszczu.

W ścisłej czołówce różnic nie było: pierwsze trzy załogi zmieściły się w odstępie 3,4 sekundy!

Najlepszy czas zanotowali liderzy: Paolo Andreucci i Anna Andreussi (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Tuż za nimi uplasowali się Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Grande Punto Abarth S2000) oraz Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi (Peugeot 207 Super 2000).

W punktowanej "ósemce" zaszła tylko jedna zmiana: Andrea Aghini i Massimiliano Cerrai (Subaru Impreza STi) spadli o dwa miejsca, a na siódmą pozycję awansowali wczorajsi pechowcy (źle dobrane opony na drugiej pętli), Alessandro Perico i Fabrizio Carrara (Peugeot 207 Super 2000).

Spadli też z dziesiątego na dwunaste miejsce Corrado Fontana i Renzo Casazza (Fiat Grande Punto Abarth S2000).

Michał Sołowow i Maciej Baran zajęli trzynastą lokatę, byli szybsi zarówno od Andrei Aghiniego jak i Corrado Fontany!

Polacy są nadal na czternastej pozycji, ale zmniejszyli różnicę do konkurentów.

Wyniki próby: Paolo Andreucci, Giandomenico Basso (strata 1,7 sek.), Luca Rosetti (3,4 sek.), Alessandro Perico (13,4 sek.), Sandro Sottile i Marco Nari (Mitsubishi Lancer Evo IX - 28,1 sek.), Renato Travaglia (31,8 sek.), Piero Longhi (43,0 sek.), Andrea Navarra (49,4 sek.), Tobia Cavallini (52,1 sek.), Andrea Dallavilla (53,0 sek.)... Michał Sołowow (1.14,6 min.).

Klasyfikacja po dziesiątym odcinku specjalnym: 1. Paolo Andreucci i Anna Andreussi (Mitsubishi Lancer Evo IX); 2. Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (Peugeot 207 Super 2000 - strata 46,8 sek.); 3. Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Grande Puntu Abarth Super 2000 - 1.11,5 min.); 4. Renato Travaglia i Lorenzo Granai (Fiat Grande Puntu Abarth Super 2000 - 2.39,0 min.); 5. Piero Longhi i Maurizio Imerito (Subaru Impreza STi - 3.15,5 min.); 6. Andrea Navarra i Guido D'Amore (Fiat Grande Punto Abarth S2000 - 3.32,3min.); 7. Alessandro Perico i Fabrizio Carrara (Peugeot 207 Super 2000 - 4.16,8 min..); 8.Andrea Dallavilla i Tommaso Rocco (Peugeot 207 Super 2000 - 4.56,0 min.); 9. Andrea Aghini i Massimiliano Cerrai (Subaru Impreza STi - .57,5 min); 10. Tobia Cavallini i Flavio Zanella (Peugeot 207 Super 2000 -5.11,5 min.); 14. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000 - 6.23,2 min.).

Jedenasty odcinek specjalny (Irma - 18,57 km)

Liderzy Paolo Andreucci i Anna Andreussi nie zwalniają tempa. Wygrali kolejna próbę i są już niemal pewni sukcesu.

Luca Rossetti powiększył przewagę nad Giandomenico Basso.

Coś nie mają szczęścia do tego rajdu Alessandro Perico i Fabrizio Carrara: po tym jak zaczęli odrabiać wczorajsze straty, mieli kolejna przygodę, która kosztowała ich ponad dwie minuty i utratę szans na zdobycie punktów. W samochodzie doszło do uszkodzenia wspomagania układu kierowniczego.

Rywalizacja jeszcze potrwa - cztery załogi w "dziesiątce" dzieli różnica zaledwie kilku sekund!

Michał Sołowow i Maciej Baran zajęli jedenaste miejsce, ponownie odrabiając kilka sekund do poprzedzających ich konkurentów.

Wyniki: Paolo Andreucci, Luca Rossetti (0,6 sek.), Giandomenico Basso (9,5 sek.), Piero Longhi (20,4 sek.), Tobia Cavallini (24,6 sek.), Sandro Sottile (25,4 sek.), Renato Travaglia (35,9 sek.), Andrea Navarra (37,2 sek.), Andrea Dallavilla (38,3 sek.), Andrea Torlasco i Michele Brega (Renault Clio Super 1600 - 38,8 sek.), Michał Sołowow (41,6 sek.).

Klasyfikacja po jedenastym odcinku specjalnym: 1. Paolo Andreucci i Anna Andreussi; 2. Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (47,4 sek.); 3. Giandomenico Basso i Mitia Dotta (1.21,0 min.); 4. Renato Travaglia i Lorenzo Granai (3,14,9 min.); 5. Piero Longhi i Maurizio Imerito (3.35,8 min.); 6. Andrea Navarra i Guido D'Amore (4.09,5 min.); 7. Andrea Dallavilla i Tommaso Rocco (5.34,3 min.); 8. Tobia Cavallini i Flavio Zanella (5.36,2 min.); 9. Andrea Aghini i Massimiliano Cerrai (5.39,6 min); 10. Sandro Sottile i Marco Nari (5.41,4 min.); 14. Michał Sołowow i Maciej Baran (7.04,8 min.).

Dwunasty odcinek specjalny ( Pertiche - 25.08 km)

Ostatni odcinek pierwszej pętli drugiego etapu nie przyniósł zmian w czołówce. Paolo Andreucci i Luca Rossetti pojechali trochę bardziej zachowawczo, ale nie miało to znaczenia dla układu tabeli wyników.

Odcinek wygrali Giandomenico Basso i Mitia Dotta.

W "dziesiątce" doszło do przetasowań, awansowali Sandro Sottile i Marco Nari.

Michał Sołowow i Maciek Baran znów dobrze - próbę ukończyli na jedenastym miejscu. Polacy jadą szybciej niż wczoraj, widać, że kierowca "wjeżdża się" z odcinka na odcinek w nowego Peugeota.

Michał i Maciek awansowali o jedno miejsce, wyprzedzając borykającego się z problemami związanymi z układem kierowniczym Alessandro Perico. Tuż przed nimi są Andrea Torlasco i Michele Brega.

Wyniki OS-u: Giandomenico Basso, Renato Travaglia (2,2 sek.), Paolo Andreucci (2,3 sek.), Luca Rossetti (2,5 sek.), Piero Longhi (14,0 sek.), Andrea Navarra (18,1 sek.), Sandro Sottile (24,0 sek.), Tobia Cavallini (33,1 sek.), Andrea Aghini (40,2 sek.), Andrea Dallavilla (41,6 sek.), Michał Sołowow (44,1 sek.).

Klasyfikacja po dwunastym odcinku specjalnym: 1. Paolo Andreucci i Anna Andreussi; 2. Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (47,6 sek.); 3. Giandomenico Basso i Mitia Dotta (1.18,7 min.); 4. Renato Travaglia i Lorenzo Granai (3,14,8 min.); 5. Piero Longhi i Maurizio Imerito (3.47,5 min.); 6. Andrea Navarra i Guido D'Amore (4.25,3 min.); 7. Sandro Sottile i Marco Nari (6.03,1 min.); 8. Tobia Cavallini i Flavio Zanella (5.36,2 min.); 9. Andrea Dallavilla i Tommaso Rocco (6.13,6 min.); 10. Andrea Aghini i Massimiliano Cerrai (6.17,5 min); 11. Corrado Fontana i Renzo Casazza (7.10,0 min.); 12. Andrea Torlasco i Michele Brega (7.40,8 min.); 13. Michał Sołowow i Maciej Baran (7.46,6 min.).

Obecnie załogi zjeżdżają do Parku Serwisowego. Do rozegrania pozostały jeszcze trzy odcinki specjalne.

Trzynasty odcinek specjalny (Colle San Zeno 2 - 32,51 km)

Trzynastka jest niestety pechowa!

Przekonali się o tym Michał Sołowow i Giandomenico Basso.

Zajmujący trzecią pozycję (ze zdecydowaną przewaga nad konkurentami) Giandomenico Basso i Mitia Dotta musieli się wycofać ze względu na defekt skrzyni biegów w ich Fiacie Grande Punto Abarth Super 2000...

Z kolei Michał Sołowow i Maciej Baran zatrzymali się na odcinku z powodu uszkodzenia koła, które spowodowało urwanie amortyzatora.

Wysoką, punktowanąpozycje stracił Sandro Sottile, który miał problem z hamulcami.

Kilometr przed metą odcinka z powodu awarii wycofał się Volkan Isik. Luca Betti przebił oponę i stracił ponad osiem minut.

Tymczasem liderzy nie zmniejszają tempa. Zwyciężyli Paolo Andreucci i Anna Andreussi, a tuż za nimi byli Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi.

Szybko pojechał także Alessandro Perico - mechanicy na strefie serwisowej poradzili sobie z naprawą Peugeota.

Wyniki próby: Paolo Andreucci, Luca Rossetti (0,6 sek.), Alessandro Perico (6,0 sek.), Renato Travaglia (19,2 sek.), Piero Longhi (29,9 sek.), Andrea Navarra (44,3 sek.), Corrado Fontana (46,2 sek.), Andrea Aghini (48,5 sek.), Tobia Cavallini (59,7 sek.), Andrea Torlasco (1.05,5 min.).

Klasyfikacja po trzynastym odcinku specjalnym: 1. Paolo Andreucci i Anna Andreussi; 2. Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (48,2 sek.); 3. Renato Travaglia i Lorenzo Granai (3,34,0 min.); 4. Piero Longhi i Maurizio Imerito (4.17,4 min.); 5. Andrea Navarra i Guido D'Amore (5.09,6 min.); 6. Andrea Aghini i Massimiliano Cerrai (7.06,0 min); 7. Tobia Cavallini i Flavio Zanella (7.06,7 min.); 8. Andrea Dallavilla i Tommaso Rocco (7.25,6 min.); 9. Corrado Fontana i Renzo Casazza (7.56,2 min.); 10. Andrea Torlasco i Michele Brega (8.46,3 min.).

Czternasty odcinek specjalny (Irma 2 - 18,57 km)

Najlepsi już na mecie.

Najlepszy czas po raz kolejny osiągnęli Paolo Andreucci i Anna Andreussi.

Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi tym razem nieco wolniejsi, ale przecież to przedostatni odcinek specjalny...

Renato Travaglia, Piero Longhi oraz Andrea Navarraszybko i spokojnie.

Trwa jeszcze rywalizacja w końcu "dziesiątki".

Odpadli z niej Andrea Aghini i Massimiliano Cerrai, którzy stracili ponad dwie minuty po przebiciu opony.

Wyniki odcinka: Paolo Andreucci, Alessandro Perico(4,8 sek.), Renato Travaglia (5,2 sek.), Luca Rossetti (6,9 sek.), Piero Longhi (7,3 sek.), Andrea Navarra (7,5 min.), Tobia Cavallini (13,5 sek.), Corrado Fontana (19,2 sek.), Andrea Torlasco (25,2 sek.), Cristiano Manzini i Michele Lucchi (Peugeot 207 Super 2000).

Klasyfikacja po czternastym odcinku specjalnym: 1. Paolo Andreucci i Anna Andreussi; 2. Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (55,4 sek.); 3. Renato Travaglia i Lorenzo Granai (3,39,2 min.); 4. Piero Longhi i Maurizio Imerito (4.24,7 min.); 5. Andrea Navarra i Guido D'Amore (5.17,1 min.); 6. Tobia Cavallini i Flavio Zanella (7.20,2 min.); 7. Andrea Dallavilla i Tommaso Rocco (8.04,0 min.); 8. Corrado Fontana i Renzo Casazza (8.15,4 min.); 9. Andrea Torlasco i Michele Brega (9.11,6 min.); 10. Andrea Aghini i Massimiliano Cerrai (9.28,1 min).

Piętnasty odcinek specjalny ( Pertiche 2 - 25.08 km)

Trzy pierwsze załogi na mecie! Najlepszy czas uzyskali Renato Travaglia i Lorenzo Granai, potwierdzając miejsce na najniższym podium.

Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi okazali się na odcinku nieznacznie szybsi niż Paolo Andreucci i Anna Andreussi, ale w klasyfikacji zajęli niższe miejsce. Paolo i Anna przesiedli sie z Fiata do Mitsubishi i od razu osiągnęli sukces...

Ostatni OS zmienił klasyfikacje w pierwszej "dziesiątce". Swoje pozycje utracili Andrea Dallavilla i Tommaso Rocco (spadli na siódmego na ósme miejsce kosztem Corrado Fontany i Renzo Casazzy) oraz Andrea Torlasco i Michele Brega (z dziewiątej na dziesiątą na rzecz Alessandro Perico i Fabrizio Carrara, którzy zaprezentowali świetna jazdę i zasłużyli na ten wynik). Z "10" wypadli Andrea Aghini i Massimiliano Cerrai.

Po przejechaniu dwunastu załóg odcinek został przerwany ze względów bezpieczeństwa (brak możliwości zapanowania nad kibicami).

Szkoda Machała Sołowowa i Macieja Barana! Podobnie jak w w Turcji jechali oni dobrze, ale zawodów nie ukończyli. Do momentu rezygnacji z dalszej jazdy, Polacy byli najlepszą załoga zagraniczną w wynikach.

Kierowca niewątpliwie zdobył wiele doświadczenia w jeździe samochodem Peugeot 207 Super 2000...

Zwycięzcy odcinków specjalnych: Paolo Andreucci i Anna Andreussi - osiem, Giandomenico Basso i Mitia Dotta - cztery, Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi, Andrea Navarra i Guido D'Amore oraz Tobia Cavallini i Flavio Zanella - po jednym.

Wyniki ostatniego odcinka specjalnego:Andrea Navarra i Guido D'Amore, Alessandro Perico i Fabrizio Carrara (9,9 sek.), Renato Travaglia i Lorenzo Granai (18,8 sek.), Piero Longhi i Maurizio Imerito (20,9 sek.), Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (22,5 sek.), Corrado Fontana i Renzo Casazza (25,1 sek.), Paolo Andreucci i Anna Andreussi (26,8 sek.), Tobia Cavallini i Flavio Zanella (40,0 sek.), Andrea Torlasco i Michele Brega (48,9 sek.).

– To było na bardzo szybkiej partii z „szóstkowym” zakrętem. Przejechaliśmy po lekkim wybrzuszeniu asfaltu i nagle wyrwał sięz mocowania przedni lewy amortyzator. Udało nam się wyhamować kilka metrów przed ostrym nawrotem. Gdyby nie to, pewnie spadlibyśmy w przepaść. Auto jest całe. Nie znamy przyczyny awarii. Amortyzator po prostu wystrzelił, przebił kopułę i uszkodził od wewnątrz nawet maskę. Mógłbym to zrozumieć gdybyśmy w cokolwiek uderzyli. Ale nic takiego nie miało miejsca. Widocznie była to jakaś wada materiału. Szkoda. Była szansa na miejsce w pierwszej dziesiątce rajdu – powiedział Michał Sołowow.

Wyniki rajdu

MiejsceKierowca i pilot (Samochód)Czas (strata)1.Paolo Andreucci i Anna Andreussi (Mitsubishi Lancer Evo IX)3:20.35,7 godz2. Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi (Peugeot 207 Super 2000)51,1 sek.3.Renato Travaglia i Simone Scattolin (Fiat Grande Punto AbarthS2000)3.31,2 min.4. Piero Longhi i Maurizio Imerito (Subaru Impreza STi)4.18,8 min.5.Andrea Navarra i Guido D'Amore (Fiat Grande Punto Abarth S2000)4.50,3 min.6.Tobia Cavallini i Flavio Zanella (Peugeot 207 Super 2000)7.33,4 min.7.Corrado Fontana i Renzo Casazza (Fiat GrandePunto Abarth S2000)8.13,7 min.8.Andrea Dallavilla i Tommaso Rocco (Peugeot 207 Super 2000)8.58,4 min.9.Alessandro Perico i Fabrizio Carrara (Peugeot 207 Super 2000)9.21,1 min.10. Andrea Torlasco i Michele Brega (Renault ClioSuper 1600)9.33,7 min.

Wyniki rajdu do Mistrzostw Europy

MiejsceKierowca i pilot (Samochód)Czas (strata)1.Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi (Peugeot 207 Super 2000)3;21.26,8 godz2. Renato Travaglia i Simone Scattolin (Fiat Grande Punto AbarthS2000)2.40,1 min.3.Piero Longhi i Maurizio Imerito (Subaru Impreza STi)3.27,7 min.4. Corrado Fontana i Renzo Casazza (Fiat GrandePunto Abarth S2000)7.22,6 min.5.Andrea Aghini i Massimiliano Cerrai (Subaru Impreza STi)9.05,8 min.6.Krum Donczew i Stoiko Walczew (Subaru Impreza STi)12.14,3 min.7.Luca Betti i Maurizio Barone (Mitsubishi Lancer Evo IX)20.38,5 min.8.Antonín Tlusťák i Vlastimil Dědic (Citroën C2 Super 1600)21.48,5 min.

Klasyfikacja Mistrzostw Europy (po 2 rundach)

MiejsceKierowcaPunkty1. Luca Rosetti (Włochy)322. Renato Travaglia(Włochy)193. Anton Alen (Finlandia)114. Piero Longhi (Włochy)75. Jan Kopecký (Czechy)66. Krum Donczew (Bułgaria)67. Corrado Fontana(Włochy)58. Volkan Isik (Turcja)49. Andrea Aghini (Włochy)410 Giandomenico Basso(Włochy)211 Luca Betti (Włochy)212 Antonín Tlusťák(Czechy)1

......................................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!