Polacy zajęli w zawodach ósme miejsce, a w klasyfikacji Mistrzostw Europy uplasowali się na trzeciej pozycji. Byli jedyną załogą spoza Włoch w pierwszej "dziesiątce"!

Ale po kolei: tak przebiegała rywalizacja w drugim dniu zawodów.]

Ósmy odcinek specjalny (18.57 km): zdecydowane zwycięstwo odnieśli Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Punto Abarth S2000), którzy dzięki temu zostali liderami zawodów.

O wynikach decydował dobór opon - nawierzchnia drogi na próbie byla bardzo zmienna: raz sucha, raz mokra...

Renato Travaglia i Lorenzo Granai (Peugeot 207 S2000) stracili 11,5 sekundy i spadli na drugą pozycję (strata 9,7 sek.).

Trzecie miejsce na OS-ie zajęli Alfonso Di Benedetto i Alessandro Michelet (Peugeot 207 S2000) - strata 13,6 sek.

Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) zajęli czternasta pozycję (41,6 sek.). W klasyfikacji spadli na dziesiąte miejsce (2.49,1 min.), natomiast w Mistrzostwach Europy nada zajmują czwarta lokatę.

Corrado Fontana i Carlo Cassina (Peugeot 207 S2000) "odskoczyli" im jednak już na 22,8 sekundy...

Dziewiąty odcinek specjalny (25.08 km): najdłuższa w rajdzie próba chyba wyjaśniła sytuacje w czołówce! Podobnie jak wcześniej - nawierzchnia była bardzo zmienna.

OS wygrali Tobia Cavallini i Sauro Farnocchia (Peugeot 207 S2000). Dobrze spisali się Alessandro Perico i Fabrizio Carrara (Peugeot 207 S2000), którzy stracili zaledwie 2,6 sekundy.

Trzecia lokata przypadła liderom - Giandomenico Basso i Mitia Dotta byli gorsi od zwycięzców o 7,3 sekundy. Ale Włosi zostali zdecydowanymi liderami, bowiem Renato Travaglia i Lorenzo Granai przegrali aż o 41,3 sekundy i są gorsi od konkurentów już o 43,7 sekundy.

Michał Sołowow i Maciej Baran byli lepsi od Travaglii, ale ich strata dp Cavalliniego wynosiła 39,7 sekundy. Odrobili jednak trochę do Corrado Fontany i Carlo Cassiny (4,4 sekundy). Polacy są nadal na dziesiątym miejscu, tracąc do trzeciego miejsca w ME 18,4 sekundy.

Dziesiąty odcinek specjalny (12,87): znów wspaniała jazda duetu Tobia Cavallini i Sauro Farnocchia. Było to ich już piąte zwycięstwo OS-owe, dzięki czemu awansowali na drugie miejsce w rajdzie.

Pozycję liderów po pierwszej pętli drugiego etapu utrzymali Giandomenico Basso i Mitia Dotta, którzy odcinek ukończyli na trzecim miejscu (12,2 sek.). Drudzy byli Rudi Michelini i Michele Perna (Peugeot 207 S2000 - 8,4 sek.).

W klasyfikacji Basso wyprzedza Cavalliniego o 47,9 sek. oraz Travaglię o 1.00,9 min.

Bardzo dobrze pojechali Michał Sołowow i Maciej Baran. Polacy stracili zaledwie 19,5 sekundy do zwycięzców, zajmując czołową, szóstą lokatę. W klasyfikacji awansowali na ósme miejsc, przed najgroźniejszych konkurentów - Corrado Fontana i Carlo Cassina stracili bowiem na odcinku 2.02,7 minuty.

Jest więc szansa na dodatkowy punkt za trzecie miejsce w Mistrzostwach Europy na etapie!

Załogi powrócą na trasę po pobycie w parku Serwisowym.

Jedenasty odcinek specjalny (18.57 km): duże różnice w czasach na mecie!

Swoje szanse na sukces przedłużyli Renato Travaglia i Lorenzo Granai, którzy okazali się najszybsi. Tobia Cavallini i Sauro Farnocchia stracili 15 sekund i drugą pozycję w rajdzie na korzyść konkurentów (2,0 sek.). Trzeci na mecie byli Alessandro Perico i Fabrizio Carrara (18,7 sek.).

Liderzy, Giandomenico Basso i Mitia Dotta osiągnęli szósty czas (32,3 sek.) i ich przewaga nad Travaglia zmalała do 28,6 sekundy!

Muchał Sołowow i Maciej Baran byli gorsi od Renato o 41,8 sekundy, utrzymując swoją pozycję. To już jest taktyczna jazda Polaków: ich strata do poprzedzających ich konkurentów jest wielka, a nad Lucą Bettim i Giovannim Bernacchinim (Peugeot 207 S2000 ), którzy wyprzedzili Corrado Fontanę i Carlo Cassinę - mają ponad minutę przewagi...

Dwunasty odcinek specjalny (25.08 km): chyba wyjaśniła się sprawa drugiego miejsca. Tobia Cavallini i Sauro Farnocchia (czwarty czas) stracili 19,5 sekundy do Renato Travaglii i Lorenzo Granai - drugich na próbie.

Wygrali Giandomenico Basso i Mitia Dotta, a trzecie miejsce zajęli Alessandro Perico i Fabrizio Carrara (25,1 sek.).

Michał Sołowow i Maciej Baran na mecie - ich strata wyniosła 1.06,1 minuty. Jednak przewagę ponad 32 sekund nad Lucą Bettim i Giovannim Bernacchinim powinni spokojnie utrzymać na ostatnim OS-ie...

Trzynasty odcinek specjalny (12,87): nie był feralny dla faworytów! Renato Travaglia i Lorenzo Granai o 2,3 sekundy przed Giandomenico Basso i Mitią Dottą.

I wszystko jasne: zwycięstwo Basso przed Travaglią... Na trzecim miejscu Tobia Cavallini i Sauro Farnocchia.

Michał Sołowow i Maciej Baran, podobnie jak wcześniej, pojechali ten odcinek szybko. W ten sposób przypieczętowali ósme miejsce w rajdzie i trzecie w klasyfikacji do Mistrzostw Europy!

W pierwszej "dziesiątce" znalazło się osiem samochodów Peugeot 207 Super 2000 i dwa Fiaty Grande Punto Abarth Super 2000. Jedyną załogą spoza Włoch byli w czołówce Polacy!

Powiedzieli

- Ósme miejsce w tak trudnym rajdzie i przy takiej konkurencji włoskich kierowców to z pewnością dobry wynik. Bardzo cenne są dla nas punkty do klasyfikacji Mistrzostw Europy.Pierwszą pętlę rajdu pojechaliśmy szybkim tempem, drugą nieco wolniej, z powodu przebitej gumy i drobnej awarii technicznej. Drugiego dnia nie trafiliśmy z doborem opon, podobnie zresztą jak wiele innych załóg. Pogoda zmieniała się w niesamowitym tempie. Nasz Peugeot nie był zbyt dobrze przygotowany do jazdy po mokrych, zabrudzonych odcinkach, więc uzyskiwane czasy były poniżej naszych oczekiwań. Ostatnia próba „Cavallino”, pod względem zmieniających się warunków, była najgorszą i najbardziej wymagającą w tym rajdzie – powiedział Michał Sołowow.

- W tym roku panowała dość uciążliwa pogoda. Raz świeciło słońce, potem padał deszcz. Na pierwszym etapie było OK, dobrze dobraliśmy opony i utrzymaliśmy szybkie tempo. W drugi dzień było trochę gorzej, ale udało nam się wywalczyć trzecią pozycję w Mistrzostwach Europy.Konkurencja, jak zawsze na „ Mille” była bardzo mocna. Oprócz „starych znajomych” w postaci Giandomenicco Basso, czy Renato Travaglii, pojawiło się kilku szybkich włoskich zawodników młodego pokolenia w samochodach S2000, których nazwiska warto zapamiętać. Naprawdę nie było łatwo. Tych, którzy chcą zobaczyć jak wymagające są włoskie asfalty, zapraszam do naszej galerii video, gdzie już niebawem pojawią się on-board'y z najciekawszych odcinków tego wyjątkowego rajdu – dodał Maciek Baran.

Wyniki Rally Mille Miglia

MiejsceKierowca i pilot (Samochód)Czas (strata)1.Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Punto Abarth S2000)2:32,39,6 godz.2.Renato Travaglia i Lorenzo Granai (Peugeot 207 S2000)33,0 sek.3.Tobia Cavallini i Sauro Farnocchia (Peugeot 207 S2000)56,5 sek.4.Alessandro Perico i Fabrizio Carrara (Peugeot 207 S2000)1.12,9 min.5.Rudi Michelini i Michele Perna (Peugeot 207 S2000)2.07,7 min.6.Marco Signor i Maurizio Barone (Fiat Punto Abarth S2000)2.16,8 min.7.Gianpietro Antonelli i Stefano Botticini (Peugeot 207 S2000)3.04,1 min.8.Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000)4.57,5 min.9.Betti Luca i Bernacchini Giovanni (Peugeot 207 S2000)5.25,5 min.10.Corrado Fontana i Carlo Cassina (Peugeot 207 S2000)6.07,9 min.

Klasyfikacja Mistrzostw Europy (po 1. rundzie)

MiejsceKierowcaPunkty1.Giandomenico Basso (Włochy)152.Renato Travaglia (Włochy)133.Michał Sołowow (Polska)64.Luca Betti (Włochy)65.Corrado Fontana (Włochy)56.Krum Donczew (Bułgaria)37.Dymitar Iliew (Bułgaria)28.Alfonso di Benedetto1