Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta S2000) po jedenastu odcinkach specjalnych 44,1 sekundy przewagi nad rodakami: Juho Hänninenem i Mikko Markkulą (Škoda Fabia S2000) oraz 48 sekund nad Sébastienem Ogierem i Julienem Ingrassią (Peugeot 207 S2000).

To właśnie Ogier, określany jako "Seb II" (czyli wkrótce następca sześciokrotnego Mistrza Świata, Sébastiena Loeba), wygrał dotychczas w zawodach najwięcej odcinków specjalnych. Jednak w przeciwieństwie do Horvonena i Hänninena nie był w stanie pojechać równo stąd zajmuje dopiero trzecie miejsce.

Polecamy w RoadLook.pl

Podczas dzisiejszej, rannej próby, w której zdeklasował wręcz przeciwników, Sébastien potwierdził, że jeszcze zamierza powalczyć o końcowy sukces.

Za Ogierem przemawia znajomość trasy - wszak mieszka bardzo niedaleko wieczornych OS-ów, zna je zapewne znacznie lepiej niż rywale. Z kolei Hirvonen to przecież aktualny Wicemistrz Świata, który tytul przegrał różnica jednego punktu. Hänninen to kierowca doświadczony, może nie błyskotliwy, ale bardzo rzetelny.

Po jedenastu próbach liczą się tylko oni trzej. oczywiście w sporcie nic nie można przesądzać, w czołówce nie brak uznanych zawodników, ale stracili oni tyle, że mogą obecnie liczyć tylko na pecha i błędy Mikko, Juho i Sébastiena...

Mikko Hirvonen z szefem...

...Juho Hänninen...

... i Sébastien Ogier

Ale to nie tylko walka mistrzów kierownicy, ale też samochodów (czyli Producentów). Debiutujący Ford, już "uleczona" w wad "młodości" Škoda czy najbardziej "doświadczony" i utytułowany Peugeot?

Fiesta, Fabia czy 207? W każdym razie S2000!

Zapraszamy na naszą bezpośrednią relację...

Dwunasty odcinek specjalny (Peira Cava - La Bollene Vesubie: 18.42 km)

Sébastien Ogier wygrał odcinek i awansował na drugie miejsce w klasyfikacji.

Mikko Hirvonen dojechał jako drugi, tracąc do Francuza 9,7 sekundy. Pozostało mu jeszcze w zapasie 38,3 sekundy...

Juho Hänninen trzecie na mecie stracił do Ogiera 18,5 sekundy. Jak się wydaje odrobienie obecnie 14,6 sekundy dzielącej go od konkurenta jest mało realne.

Fin raczej skoncentruje się na utrzymaniu miejsca na podium - jego przewaga nad Nicolasem Vouillozem wynosi 1.16,6 minuty.

Dobrze spisał się Stéphane Sarrazin, który zniwelował stratę do Guya Wilksa.

Jan Kopecký wyprzedził Franza Wittmanna.

Kolejność na odcinku: Sébastien Ogier, Mikko Hirvonen (strata 9,7 sek.), Juho Hänninen (18,5 sek.), Nicolas Vouilloz (22,7 sek.), Stéphane Sarrazin (25,6 sek.), Jan Kopecký (30,0 sek.0, Guy Wilks (33,4 sek.), Franz Wittmann (42,8 sek.), Jaroslav Orsák i Karel Vajík (Škoda Fabia S2000 - 53,3 sek.).

Klasyfikacja po dwunastu odcinkach specjalnych: 1. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta S2000); 2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Peugeot 207 S2000 strata 38, 3 sek.); 3. Juho Hänninen i Mikko Markkula (Škoda Fabia S2000 - 52.9 sek.); 4. Nicolas Vouilloz i Benjamin Veillas (Škoda Fabia S2000 - 2.09,5 min.); 5. Guy Wilks i Philip Pugh (Škoda Fabia S2000 - 7.27,1 min.); 6. Stéphane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci (Peugeot 207 S2000 - 7.33,8 min.); 7. Jan Kopecký i Petr Starý (Škoda Fabia S2000 - 7.50,9 min.); 8. Franz Wittmann i Klaus Wicha (Peugeot 207 S2000 - 7.58,1 min.); 9. Bruno Magalhaes i Carlos Magalhaes (Peugeot 207 S2000 - 8.18,8 min.); 10. Jean - Sébastien Vigion i Stephane Prevot (Peugeot 207 S2000 - 11.52,2 min.).

Trzynasty odciek specjalny (Lantosque - Luceram: 19.13 km

Przesądni kibice z obawami oczekiwali na wyniki tej próby, zastanawiając się, komu dopisze szczęście, a kto będzie miał pecha.

Znakomity wręcz przejazd Stéphane Sarrazina. Francuz wyprzedził sklasyfikowanego wyżej Sébastiena Ogiera aż o 9,3 sekundy.

Mikko Hirvonen tym razem odrobił 7,8 sekundy do zajmującego miejsce za nim Francuza, czym zdecydowanie przybliżył się do zwycięstwa w rajdzie.

Juho Hänninen zdecydowanie wolniejszy od Ogiera.

Niespodzianką in plus jest świetna postawa Bruno Magalhaesa.

Jan Kopecký poniósł sporą stratę spowodowaną błędem w doborze opon.

Bardzo dużo stracił Guy Wilks, który został wyprzedzony w klasyfikacji zarówno przez Stéphane Sarrazina jak też JanaKopeckýego.

Największymi pechowcami zostali jednak rewelacyjnie spisujący się w zawodach Franz Wittmann i Klaus Wicha, których Peugeot uderzył w mur i już nie pojechał dalej.

Wyniki OS-u: Stéphane Sarrazin, Mikko Hirvonen (1,5 sek.), Sébastien Ogier (9,3 sek.), Bruno Magalhaes (23,8 sek.), Juho Hänninen (33,9 sek.), Nicolas Vouilloz (39,9 sek.), Sébastien Vigion (44,2 sek.), Jan Kopecký (44,5 sek.), Guy Wilks (1.10,2 min.).

Klasyfikacja po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen; 2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (46,1 sek.); 3. Juho Hänninen i Mikko Markkula (1.25,3 min.); 4. Nicolas Vouilloz i Benjamin Veillas (2.47,9 min.); 5. Stéphane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci (7.32,3 min.); 6. Jan Kopecký i Petr Starý (8.33,9 min.); 7. Guy Wilks i Philip Pugh (8.35,8 min.); 8. Bruno Magalhaes i Carlos Magalhaes (8.41,1 min.); 9. Jean - Sébastien Vigion i Stephane Prevot (12.34,0 min.); 10. Jaroslav Orsák i Karel Vajík (19.06,6 min.).

W klasie Renault R3 Trophy na prowadzeniu wciąż znajdują się Kris Princen i Eddy Smeets, choć Pierre Campana i Sabrina De Castelli wyraźnie przyspieszyli. Niemcy jednak mają wyraźna przewagę i są praktycznie niezagrożeni.

Trzecie miejsce zajmują Thomas Barral i Sabrina Seux.

W klasie N3 najszybsi są Arnaud Monnet i Bertrand Chagot (Peugeot 206 RC), w A6 - Michel Farnaud i Thierry Giraud (Citroën Saxo Kit Car), w N2 - Maurice Dumas i Geneviéve Dumas (Suzuki Swift Sport), a w N1 - Christophe Berard i Christophe Bernabo (Škoda Fabia).

Obecnie załogi zjeżdżają do Parku Serwisowego.

O godzinie 23.20 rozpocznie się przedostatni odcinek specjalny rajdu...

Czternasty odcinek specjalny (Peira Cava - La Bollene Vesubie 2: 18.42 km)

Pierwsze załogi wystartowały do przedostatniego odcinka rajdu. Kto utrafił z doborem opon, kto nie popełni błędu,wytrzyma napięcie? Przekonamy się wkrótce.

Poinformowano, że załoga Sébastien Ogier i Julien Ingrassia nie wystartowała do odcinka specjalnego z powodu awarii silnika Peugeota 207 S2000.

Cztery pierwsze załogi na mecie. Stéphane Sarrazin pokonał Jana Kopeckýego o 16,6 sekundy. Czasy uzyskiwane są słabsze w porównaniu z poprzednim przejazdem trasy.

Juho Hänninen szybszy od Stéphane Sarrazina.

Już pewny swego Mikko Hirvonen tuż za swoim rodakiem. Tylko jakiś ogromny pech może Wicemistrza Świata pozbawić zwycięstwa. Szykuje się pierwszy triumf w prestiżowych zawodach Forda Fiesta S2000...

Guy Wilks utrzymał swoja pozycje, bowiem był szybszy o 2,2 sekundy od Bruno Magalhaesa.

Wyniki próby: Juho Hänninen, Mikko Hirvonen (2,7 sek.), Stéphane Sarrazin (6,9 sek.), Nicolas Vouilloz (8,9 sek.), Jan Kopecký (23,6 sek.), Jaroslav Orsák (37,6 sek.), Jean - Sébastien Vigion (46,9 sek.0, Guy Wilks (50,0 sek.), Bruno Magalhaes (52,1 sek.), Andrej Jereb (1.15,9 min.).

Klasyfikacja poczternastu odcinkach specjalnych: 1. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen; 2. Juho Hänninen i Mikko Markkula (1.22,6 min.); 3. Nicolas Vouilloz i Benjamin Veillas (2.53,9 min.); 4. Stéphane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci (7.36,5 min.); 5. Jan Kopecký i Petr Starý (8.54,8 min.); 6. Guy Wilks i Philip Pugh (9.23,1 min.); 7. Bruno Magalhaes i Carlos Magalhaes (9.30,5 min.); 8. Jean - Sébastien Vigion i Stephane Prevot (13.19,1 min.); 9. Jaroslav Orsák i Karel Vajík (19.41,5 min.); 10. Andrej Jereb i Miran Kacin (Peugeot 207 S2000 - 24.02,6).

Piętnasty odciek specjalny (Lantosque - Luceram 2: 19.13 km

Bruno Magalhaes i Carlos Magalhaes na mecie odcinka. Znakomita postawa załogi w Peugeocie 207 S2000 była przyjemną niespodzianką.

Kolejna załoga w Peugeot: Jean - Sébastien Vigion i Stephane Prevot bardzo szczęśliwi z tak wysokiej lokaty w zawodach.

Jan Kopecký i Petr Starý potwierdzili swoje wysokie aspiracje w tym sezonie.

Stéphane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci wykazali wielką klasę - gdyby nie przygody z przebiciem opony czy lądowaniem w zaspie zapewne byliby na podium. Po ubiegłorocznym trzecim miejscu, tym razem na czwartej pozycji.

Guy Wilks i Philip Pugh pojechali szybki i obronili szóstą pozycję.

Nicolas Vouilloz i Benjamin Veillas wolno i ostrożnie, żeby przypadkiem nie popełnić błędu. Są na podium.

Juho Hänninen i Mikko Markkula jeszcze wolniej od Francuzów - na mecie OS-u wielka radość z drugiego miejsca.

Ford Fiesta S2000 z numerem 2 jest już na mecie: Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen triumfatorami Rajdu Monte Carlo 2010!

Jaroslav Orsák i Karel Vajík oraz Andrej Jereb i Miran Kacin zajmują miejsca w pierwszej dziesiątce, czego zapewne nie bardzo się spodziewali.

Wyniki ostatniego odcinka specjalnego rajdu: Stéphane Sarrazin, Jan Kopecký (4,9 sek.), Mikko Hirvonen (11,0 sek.), Guy Wilks (12,4 sek.), Jean - Sébastien Vigion (25,4 sek.),Bruno Magalhaes (25,9 sek.), Nicolas Vouilloz (36,2 sek.), Juho Hänninen (39,8 sek.), Olivier Burri i Stéphane Rey (Subaru Impreza STI - 1.12,1 min.), Andrej Jereb (1.34,5 min.).

W klasie Renault R3 Trophy rajd wygrali Kris Princen i Eddy Smeets, drugie miejsce zajeli - Pierre Campana i Sabrina De Castelli, a trzecie - Thomas Barral i Sabrina Seux.

W klasie N3 najszybsi są Arnaud Monnet i Bertrand Chagot (Peugeot 206 RC), w A6 - Michel Farnaud i Thierry Giraud (Citroën Saxo Kit Car), w N2 - Maurice Dumas i Geneviéve Dumas (Suzuki Swift Sport), a w N1 - Christophe Berard i Christophe Bernabo (Škoda Fabia).

WYNIKI RAJDU MONTE CARLO

MiejsceKierowca i pilot (Samochód)Czas / strata1.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta S2000)4:32.58,5 godz.2.Juho Hänninen i Mikko Markkula (Škoda Fabia S2000)1.51,4 min.3.Nicolas Vouilloz i Benjamin Veillas (Škoda Fabia S2000)3.19,1 min.4.Stéphane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci (Peugeot 207 S2000)7.25,5 min.5.Jan Kopecký i Petr Starý (Škoda Fabia S2000)8.48,7 min.6.Guy Wilks i Philip Pugh (Škoda Fabia S2000)9.24,5 min.7.Bruno Magalhaes i Carlos Magalhaes (Peugeot 207 S2000)9.45,4 min.8.Jean - Sébastien Vigion i Stephane Prevot (Peugeot 207 S2000)13.33,5 min.9.Jaroslav Orsák i Karel Vajík (Škoda Fabia S2000)21.16,6 min.10.Andrej Jereb i Miran Kacin (Peugeot 207 S2000)25.26,1 min.11.Kris Princen i Eddy Smeets (Renault Clio R3)25.56,5 min.12.Pierre Campana i Sabrina De Castelli (Renault Clio R3)28.19,2 min.13.Olivier Burri i Stéphane Rey (Subaru Impreza STI)28.43,1 min.14.Vojtěch Štajf i Marcela Dolečková (Subaru Impreza STI)29.00,3 min.15.Michele Cinotto i Pietro Cinotto (Mitsubishi Lancer Evo IX)29.50,9 min.16.Thomas Barral i Sabrina Seux (enault Clio R3)30.25,8 min.17.Richard Frau i Serge Le Gars (Mitsubishi Lancer Evo X)32.00,2 min.18.Simone Campedelli i Danilo Fappani (Renault Clio R3)34.45,4 min.19.Eamonn Boland i Mickael Morrisey (Mitsubishi Lancer Evo X)35.50,4 min.20.Daniel Oliveira i Carlos Del Barrio (Peugeot 207 S2000)40.54,0 min.21.Daniel Barry i Martin Brady (Mitsubishi Lancer Evo IX)41.10,4 min.22.Jean-Michel Raoux Jr. i Céline Charbonnier (Renault Clio R3)42.14,8 min.23.Gabriele Noberasco i Daniele Michi (Mitsubishi Lancer Evo IX)42.54,4 min.24.Arnaud Monnet i Bertrand Chagot (Peugeot 206 RC)50.05,8 min.25.Michel Farnaud i Thierry Giraud (itroën Saxo Kit Car)50.24,8 min.26.Jérôme Aymard i Sandrine Aymard (Subaru Impreza STI)52.472 min.27..Christophe Fontaine i Yvon Colas (Renault Clio R3)55.43,6 min.28.Lilian Vialle i Patrice Roissac (Renault Clio Sport)55.54,9 min.29.Maurice Dumas i Geneviéve Dumas (Suzuki Swift Sport)56.34,4 min.30.Tom Cave i Craig Parry (Ford Fiesta ST)1:01.34,3 godz.

Fot.: ircseries.com