Podczas testów załoga koncentrowała się głównie na dopracowaniu optymalnych ustawień oraz przestawieniu się na nowy typ samochodu, jakim jest Skoda Fabia S2000.W związku z trudnościami uniemożliwiającymi dostarczenie przez poprzedniego tunera samochodu Ford Fiesta S2000, Michał Kościuszko pojedzie autem przygotowywanym i obsługiwanym przez firmę JM Engeeniering z Czech.

- W Portugalii startuję nowym dla siebie samochodem, więc na pewno będę potrzebował kilkudziesięciu kilometrów rajdowych, żeby poznać to auto lepiej i robić coraz lepsze czasy. Jesteśmy już po testach i wydaje mi się, że znalazłem optymalne ustawienie samochodu. Nasze rezultaty uzyskiwane na odcinku testowym sąporównywalne z czasami konkurentów, więc liczę na walkę o podium, tym bardziej, że w ubiegłym roku wygrałem ten rajd w klasyfikacji JWRC – powiedział Michał Kościuszko.

Rajd Portugalii jest organizowany od roku 1968 roku, zaś od sezonu 1973 przez 29 lat był także eliminacją Rajdowych Mistrzostw Świata. Do kalendarza mistrzostw powrócił po 5-letniej przerwie w sezonie 2007. Aż do lat 90-tych rajd rozgrywany był na nawierzchniach asfaltowo-szutrowych, obecnie trasy oesów wytyczane są wyłącznie na szutrach.