Niestety Polacy musieli wycofać się po czwartym odcinku specjalnym na skutek defektu silnika.

O tym jak przebiegała rywalizacja na trasie pierwszego etapu informujemy w naszej relacji.

Pierwszy odcinek specjalny (14,25 km)

Pierwszymi liderami zostali Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (Peugeot 207 S2000).

Kolejne miejsca zajęły także załogi w Peugeotach 207 Super 2000: Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (strata 1,5 sek.) oraz Brice Tirabassi i Fabrice Gordon (1,8 sek.).

Michał Sołowow i Maciej Baran (Fiat Grande Punto Abarth Super 2000) zajęli dziesiąte miejsce ze stratą 14,5 sekundy.

Drugi odcinek specjalny (19,7 km)

Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi najszybsi. Włosi zostali nowymi liderami, bowiem Francuzi Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger stracili do nich na odcinku trzy sekundy.

Na trzecim miejscu dojechali do mety Anton Alen i Timo Alen Timo (Fiat Grande Punto S2000), ale trzecie miejsce w zawodach utrzymali Brice Tirabassi i Fabrice Gordon (tracą do liderów 11,7 sek.).

Michał Sołowow i Maciej Baran pojechali dobrze, uzyskując siódmy czas (strata 15,4 sek.). Polacy są na dziesiątym miejscu (28,4 sek. straty).

Trzeci odcinek specjalny (19,2 km)

Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger odzyskali prowadzenie.

Bardzo szybko pojechali na tej próbie Renato Travaglia iLorenzo Granai (Fiat Grande Punto S2000), ale Francuzi uzyskali ten sam rezultat.

Na trzecim miejscu zostali sklasyfikowani Anton Alen i TimoAlenne (1,9 sek.), czwarty - Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (3,4 sek.), piąty - Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Grande Punto S2000 - 4,4 sek.), a szóste - Michał Sołowow i Maciej Baran (7,5 sek.).

Nicolas Vouilloz wyprzedza Lucę Rossettiego o 1,9 sek. (Solowow awansował na ósme miejsce (38,8 sek.).

Czwarty odcinek specjalny (21,3 km)

W czołówce bez zmian.

Odcinek wygrali Freddy Loix i Robin Buysmans (Peugeot 207 S2000). Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger dojechali na drugim miejscu (1,6 sek.), zachowując pozycję liderów i powiększając przewagę nad Luca Rossettim i Matteo Chiarcossim do 5,4 sekundy.

Trzeci w klasyfikacji są Renato Travaglia iLorenzo Granai (22,4 sek.).

Michał Sołowow i Maciej Baran utrzymali ósma pozycję (1.23,8 min.). Polacy ukończyli odcinek ze stratą 46,6 sekundy, ale mieli kłopoty techniczne z samochodem.

Po minięciu mety okazało się, że (podobnie jak to było podczas Rajdu Magurskiego) w Fiacie Grande Punto Abarth Super 2000 znów zawiódł silnik...

Polacy w tej sytuacji postanowili nie kontynuować rywalizacji.

Piąty odcinek specjalny (19,7 km)

Aż 45 sekund stracili Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger. Francuzi spadli na czwarte miejsce (39,6 sek.).

OS wygrali Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi i tym samym objęli prowadzenie.

Drugie miejsce zajmują Renato Travaglia iLorenzo Granai (22,7 sek.), a trzecie Anton Alen i TimoAlenne (24,1), którzy na tej próbie dojechali na 2 pozycji.

Szósty odcinek specjalny (9,35 km)

Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger nie zamierzają jednak rezygnować z walki o zwycięstwo. dzięki pierwszej pozycji znów wskoczyli na podium w klasyfikacji generalnej...

Druga lokatę zajęli Volkan I�ik i Kaan Öz�enler (Fiat Grande Punto S2000 - 3,7 sek.), a trzecią liderzy - Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (5,3 sek.).

Vouilloz ma stratę 7,8 sekundy do drugiego w zawodach Renato Travaglii.

A kolei czwarty Anton Alen traci do Francuza 0,4 sekundy.

Dominują pojazdy Super 2000 - szczególnie Peugeoty. Pierwsze Mitsubishi grupy N jest na ósmym miejscu...

Klasyfikacja po sześciu odcinkach specjalnych: 1. Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (Peugeot 207 Super 2000); 2. Renato Travaglia iLorenzo Granai (Fiat Grande Punto Abarth S2000 - strata 26,5 sek.); 3. Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (Peugeot 207 Super 2000 - 34,3 sek.); 4. Anton Alen i TimoAlenne (Fiat Grande Punto S2000 - 34,7 sek.); 5. Daniel Solá i Óscar Sanchez (Fiat Grande Punto S2000 - 45,8 sek.); 6. Jan Kopecký i Petr Starý (Peugeot 207 Super 2000); 7. Brice Tirabassi i Fabrice Gordon (Peugeot 207 Super 2000 - 49,2 sek.); 8. Mehmet Besler i Erkan Güleren (Mitsubishi Lancer Evo IX - 1.36,3 min.); 9. Luca Betti i Maurizio Barone (Mitsubishi lancer Evo IX - 1.24,4 min.); 10. Krum Donczew i Stoiko Walczew (Subaru Impreza STi - 1.30,8 min.).

Siódmy odcinek specjalny (21,3 km)

Drugi raz w dniu dzisiejszym najszybsi okazali się Freddy Loix i Robin Buysmans.

Liderzy Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi dojechali do mety na drugim miejscu (0,4 sek.), natomiast Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger - na trzecim (2,2 sek.).

Francuzi awansowali na drugie miejsce w klasyfikacji (36,1 sek.), wyprzedzając Renato Travaglię iLorenzo Granaia (48,8 sek.).

Daniel Solá i Óscar Sanchez wyprzedzili Antona Alena i TimoAlenne'a.

Przyznanie 14 numeru startowego Luce Rossettiemu i Matteo Chiarcossiniemu nie najlepiej świadczy niestety o organizatorach...

Ósmy odcinek specjalny (9,35 km)

Tym razem sukces święcili Daniel Solá i Óscar Sanchez, którym marzy sie miejsce na podium. Hiszpanie dzięki temu awansowali na trzecia pozycję, spychając z niej Renato Travaglię iLorenzo Granaia.

Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (0,6 sek.) pilnują swojej pierwszej lokaty. Trzeci na OS-ie byli Giandomenico Basso i Mitia Dotta (1 sek.).

Włosi wyprzedzają Nicolasa Vouilloza i Nicolasa Klingera o 41,2 sek., aSolę i Sanchez o 50,8 sek.

Dziewiąty odcinek specjalny (19,2 km)

Pechowo zakończyli pierwszy dzień Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (24,3 sek.). Francuzi stracili sporo sekund i druga pozycję w zawodach.

Wykorzystali to Daniel Solá i Óscar Sanchez, którzy wygrali OS, przesuwając się na drugie miejsce.

Straty ponieśli też liderzy Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (13,6 sek.).

Anton Alen i TimoAlenne odrobili 9,1 sekundy do Renato Travaglii iLorenzo Granaia.

Wyniki rajdu Turcji po pierwszym etapie

MiejsceKierowca i pilot (Samochód)Czas (strata)1.Luca Rosetti i Matteo Chiarcossi (Peugeot 207 Super 2000)1:25.17,5 godz2. Dani Solá i Oscar Sanchéz (Fiat Grende Punto Abarth S2000)37,2 sek.3.Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger(Peugeot 207 Super 2000)51,9 sek.4. Renato Travaglia i Simone Scattolin (Fiat Grande Punto AbarthS2000)55,9 sek.5.Anton Alen i Timo Alenne (Fiat Grande Punto S2000)1.02,7 min.6.Jan Kopecký i Petr Starý(Peugeot 207 Super 2000)1.24,3 min.7.Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grende Punto Super 2000)3.52,4 min.8.Mehmet Besler i Erkan Güleren (Mitsubishi Lancer Evo IX)3.55,6 min.9.Freddy Loix i Robin Buysmans (Peugeot Super 2000)4.28,3 min.10. Krum Donczew i Stoiko Walczew (Mitsubishi Lancer EvoIX)4.47,1 min........................................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!