Mistrzów klasy 2 i 4 wyłoniła już poprzednia, siódma runda w Toruniu (zostali nimi Tomasz Oleksiak i Marcin Wicik), toteż w Słomczynie rozegrała się walka o pozostałe miejsca.

Niezwykle kontaktowej rywalizacji nie wytrzymywał mocno obciążony sprzęt i podczas zawodów awaria goniła awarię.

O drugą pozycję w klasyfikacji końcowej klasy 2 walczyli: Marcin Przybyszewski, Jacek Chojnacki i Grzegorz Niedziołko. W biegu finałowym do bezpośredniego starcia doszło pomiędzy Marcinem i Jackiem. Kierowcy co okrążenie zamieniali się miejscami. Po przejechaniu Joker Lap pierwszy w drodze po tytuł Wicemistrza był Jacek Chojnacki. Niestety, gdy wystarczyło już tylko odpierać ataki konkurenta, czarne Seicento po kontaktowej walce, w końcu poddało się i uniemożliwiło kierowcy dotarcie do mety.

W tej sytuacji Marcin Przybyszewski awansował na drugą pozycję w finale i to jemu przypadł tytuł Wicemistrza sezonu 2007. Zwycięzcą klasy 2 został Konrad Kacprzak, który odniósł swój życiowy wynik, a trzeci na metę dotarł Grzegorz Niedziołko.

Lider klasy 3, Piotr Tyszkiewicz, nie miał podczas VIII rundyłatwego zadania. Pomimo, że jego najgroźniejszy konkurent, Maciej Nasiłowski, borykał się z kłopotami technicznymi w swojej Skodzie Felicji, to w finale musiał odpierać ataki Litwina Staponkusa Ernestasa w niepozornej Ładzie Samarze.

W biegu finałowym, z Polaków, jedynie Piotr Tyszkiewicz osiągnął metę i mógł świętować tytuł Mistrza Polski. Warszawski kierowca w połowie finału uciekł rywalom i tytuł przypieczętował zwycięstwem na torze w Słomczynie.

W klasie 4 zwyciężył Marcin Wicik. Zawodnik Automobilklubu Rzemieślnik podczas biegów kwalifikacyjnych borykał się z awarią elektroniki, przez co jego auto dopiero po kilkunastu metrach mogło wykorzystywać pełnie swoich możliwości. Przed biegiem finałowym udało się naprawić usterkę i auto wystartowało równo z rywalami. Drugi na mecie był Gudziunas Kazimieras w Fordzie Puma. Na najniższym stopniu podium stanął Łukasz Tyszkiewicz. Młody zawodnik AK Rzemieślnik, jadący przednionapędową Astrą, pokonałkonkurentów w mocniejszych czteronapędowych autach.

O wielkim pechu może mówić Adam Kozak, startujący w Renault Clio. Podczas kwalifikacji, po kontakcie ze wspomnianą wcześniej Pumą, auto dachowało, ale mimo uszkodzeń udało się je odbudować w kilka minut i ustawić do powtórzonego biegu. Niestety, w chwili startu awarii uległ rozrząd i Clio nie wyjechało na tor. Gratulujemy Adamowi odwagi i woli walki.

Łukasz Zoll to najlepszy zawodnik nowej klasy 6. Bieg finałowy aut tylnonapędowych odbył się w deszczu. Już na początku, w zamieszaniu, obrót o 180 stopni wykonał największy rywal Łukasza, Krzysztof Szeszko w Toyocie. Zoll prowadził przez cały bieg, odebrał puchar za pierwsze miejsce i mógł już świętować zwycięstwo w klasyfikacji generalnej jako Mistrz Polski 2007 klasy 6. Drugi na podium w Słomczynie był Marek Ozimski. Na najniższym stopniu stanął Krzysztof Szeszko.

WYNIKI ÓSMEJ RUNDY W SŁOMCZYNIEKlasa 2

Klasa 3 / Divizja 1A

Klasa 4 / Divizja 1

Klasa 5 / Divizja 2

Klasa 6

MiejsceKierowca (Kraj)1.Łukasz Zoll (A. Rzemieślnik - BMW 3202.Marek Ozimski (A. Rzemieślnik - BMW 318)3.Krzysztof Szeszko (Olsztyński Klub Rajdowy - Toyota Corolla GT)4.Andrzej Grigorjew (A. Polski - Seat Ibiza_5.Marcin Perzyna (A. Rzemieślnik - FordSierra)6.Bohdan Ludwiczak (Motoklub Olsztyn - BMW 320)7.Krzysztof Miazga (A. Orski - Ford Sierra)8.Witold Starobrat (InKS - BMW 318)9.Jacek Konasiuk (A. Rzemieślnik - Ford Sierra)