W miesiącu wrześniu nabywców znalazło 492.500 Volkswagenów (wrzesień 2011: 472.100; +4,3 procent). W Polsce liczba rejestracji nowych samochodów osobowych Volkswagena w pierwszych trzech kwartałach wyniosła 15 767 (I-IX 2011: 12.266; +28,5 proc.).

"Volkswagen zwiększył sprzedaż we wrześniu przede wszystkim poza Europą. Wobec utrzymującej się trudnej sytuacji na zachodnioeuropejskich rynkach motoryzacyjnych pozostajemy bardzo czujni, ale mimo to jesteśmy pełni optymizmu, bowiem nowy Golf, który pojawi się w najbliższych tygodniach, jest naszym najważniejszym samochodem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ponad 15 000 wstępnych zamówień na ten model" - wyjaśnił Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe.

W całej Europie Volkswagen Samochody Osobowe sprzedał w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku 1,30 mln samochodów (2011: 1,30; + 0,2 procent). Wzrost wygenerowały rynki w Europie Środkowej i Wschodniej - sprzedaż wzrosła tam o 32,1 procent do 199 800 samochodów. W Rosji, na największym pojedynczym rynku w regionie, sprzedanych zostało 123 000 osobowych Volkswagenów (I-IX 2011: 78 900; + 55,9 proc.). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) popyt zmniejszył się o 6,2 proc. do 653 300 sztuk (2011: 696 100) ze względu na trudną sytuację całego rynku. W Niemczech Volkswagen sprzedał do końca września 447.000 samochodów osobowych (2011: 449 600; - 0,6 proc.).

W Polsce w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku zarejestrowano 15 767 nowych samochodów osobowych Volkswagena. Jest to dokładnie o 28,5 procenta więcej niż w tym samym okresie w minionym roku (I-IX 2011: 12 266). Marka zwiększyła także udział w rynku do 7,7 procenta (I-IX 2011: 6,1 proc.). We wrześniu zarejestrowanych zostało 1819 samochodów (IX 2011: 1710; +6,3 proc.), udział w rynku w tym miesiącu w bieżącym roku także wzrósł w porównaniu wrześniem w roku ubiegłym i wyniósł 9,7 proc. (IX 2011: 8,2 proc.).