Cena zawiera 10 procentową prowizję dla firmy aukcyjnej Goodings & Co. Nazwisko kupca na razie nie zostało ujawnione, podobnie jak nazwisko sprzedawcy, który przedstawiony został w katalogu aukcyjnym firmy Goodings jako "wybitny kolekcjoner pasjonujący się włoskimi samochodami".

Sprzedany samochód, model Ferrari 250 Testa Rossa z 1957 roku, był pierwszym stworzonym modelem Testa Rossa i służył jako prototyp dla następnych wersji samochodów wyścigowych z tej serii.

Samochód posiada 300-konny silnik V-12 o pojemności 3 litrów oraz czterobiegową skrzynię manualną. Przez osiem lat brał udział w rajdach samochodowych zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych.

W 2006 roku zajął pierwsze miejsce w konkursie Pebble Beach Concours d'Elegance, w którym klasyczne samochody oceniane są głównie pod kątem swego wyglądu. Aukcja, w której został sprzedany, organizowana była w połączeniu z tegoroczną edycją Pebble Beach Concours d'Elegance.

Organizowany co roku konkurs Pebble Beach Concours uznawany jest za jedno z najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych, podczas których organizowanych jest kilka aukcji najdroższych samochodów świata. Przy tej okazji producenci luksusowych pojazdów ujawniają także swoje nowe modele.

W tym roku oddział Cadillac koncernu General Motors zaprezentował swój najnowszy samochód elektryczny, który wkrótce wejdzie do seryjnej produkcji. Pokazano także duży model kabrioletu Cadillaca, który nazywany jest już jachtem lądowym XXI wieku. Także Nissan Infiniti pochwalił się swoim nowym, siedmioosobowym SUV-em, podczas gdy Lexus Toyoty ujawnił swojego nowego sportowego sedana GS.

Poprzedni rekord cenowy na aukcji samochodowej wynosił 12 milionów dolarów, a cenę tę zapłacono za inny model samochodu Testa Rossa z 1957 roku na aukcji w Maranello we Włoszech w 2009 roku.

- Sprzedaż za 16,4 miliona dolarów prototypu na aukcji Goodings pokazuje, że rynek najlepszych samochodów wyścigowych Ferrari charakteryzuje się ogromną konkurencją, a kolekcjonerzy chcą mieć w swojej kolekcji najbardziej znakomite arcydzieła - komentuje McKeel Hagerty, prezes firmy ubezpieczającej samochody kolekcjonerskie, Hagerty Insurance.

Hagerty mówi też, że chociaż jest to najwyższa cena, jaką kiedykolwiek zapłacono za jakikolwiek samochód na aukcji, to Ferrari wcale nie jest najdroższym samochodem, jaki został sprzedany. Jak dodaje, Ferrari sprzedawane są prywatnie nawet za cenę dwa razy wyższą.

Obecnie marka Ferrari w większości należy do włoskiej Grupy Fiata, który kontroluje także amerykańską Grupę Chrysler. Piero Ferrari posiada 10 procent tego kosztownego producenta samochodów, a kolejne pięć procent należy do Mubadala Development Company ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.