Auto Świat Wiadomości Aktualności Renault Clio R.S. i GT Line - ciąg dalszy modernizacji

Zacznijmy od Clio R.S. Wizualnie jego nowa wersja wyróżnia się zmienionym grillem, przeprojektowanym zderzakiem przednim oraz systemem oświetlenia „R.S. VISION”, znanym do tej pory tylko z koncepcyjnego Clio R.S. 16. Układ świateł przeciwmgielnych w kształcie szachownicy uatrakcyjnia wygląd samochodu w dzień oraz w nocy. Ponadto razem z reflektorami Full LED nowe światła gwarantują doskonałe oświetlenie drogi. Nowy jest jeszcze wzór 18-calowych obręczy kół. Poza tym z tylnej klapy zniknął napis „Clio”.

Renault Clio R.S. po liftingu
Renault Clio R.S. po liftinguRenault

Renault Clio R.S. jest napędzane turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litra. Standardowo generuje on moc 200 KM, a w wersji Trophy – o 20 KM więcej. Napęd na przednie koła trafia poprzez sześciostopniową, dwusprzęgłowa skrzynię biegów z możliwością sterowana łopatkami umieszczonymi za kierownicą. Dwie wersje mocy to nie wszystko. Do wyboru są także trzy rodzaje zawieszenia: seryjne Sport (z 17- lub 18-calowymi felgami), utwardzone Cup (tylko z „18-kami”) oraz wyczynowe Trophy (obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu). Wariant Trophy dostępny jest tylko z 220-konnym silnikiem.

O tym, że Clio R.S. To hot hatch z krwi i kości świadczy też seryjnie montowany układ wydechowy firmy Akrapovic, zapewniający donośny dźwięk. Sportowe Clio wyróżnia się w swoim segmencie również systemem Launch Control (zapewnia jak najszybszy start), układem R.S. Drive z trzema trybami jazdy (Normal, Sport i Race) oraz aplikacją R.S Monitor (pokładowy system telemetryczny). Niewielki hatchback potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,6 s.

Renault Clio GT Line to z kolei propozycja dla osób ceniących sobie dynamiczny wygląd samochodu, ale nie oczekujących sportowych osiągów (pod maską pracuje 118-konny silnik 1.2 TCe). Model w tym wydaniu posiada wloty powietrza w przednim zderzaku lakierowane w szarym metalizowanym kolorze, spojlery progowe (pochodzące z Renault CLIO R.S.), felgi 16- lub 17-calowe o specjalnym designie, chromowaną końcówkę wydechu oraz spojler tylnego zderzaka w ciemnoszarym kolorze. Wnętrze jest utrzymane w niebieskiej kolorystyce. Zastosowano w nim kierownicę pokrytą skórą z z oznakowaniem GT Line, fotele z Clio R.S. ze specjalną tapicerką, a także aluminiowe pedały,nadające sportowego charakteru.

Ceny odświeżonego Renault Clio zostaną opublikowane wkrótce.

Renault Clio GT Line
Renault Clio GT LineRenault
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji