Zacznijmy od Clio R.S. Wizualnie jego nowa wersja wyróżnia się zmienionym grillem, przeprojektowanym zderzakiem przednim oraz systemem oświetlenia „R.S. VISION”, znanym do tej pory tylko z koncepcyjnego Clio R.S. 16. Układ świateł przeciwmgielnych w kształcie szachownicy uatrakcyjnia wygląd samochodu w dzień oraz w nocy. Ponadto razem z reflektorami Full LED nowe światła gwarantują doskonałe oświetlenie drogi. Nowy jest jeszcze wzór 18-calowych obręczy kół. Poza tym z tylnej klapy zniknął napis „Clio”.
Renault Clio R.S. jest napędzane turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litra. Standardowo generuje on moc 200 KM, a w wersji Trophy – o 20 KM więcej. Napęd na przednie koła trafia poprzez sześciostopniową, dwusprzęgłowa skrzynię biegów z możliwością sterowana łopatkami umieszczonymi za kierownicą. Dwie wersje mocy to nie wszystko. Do wyboru są także trzy rodzaje zawieszenia: seryjne Sport (z 17- lub 18-calowymi felgami), utwardzone Cup (tylko z „18-kami”) oraz wyczynowe Trophy (obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu). Wariant Trophy dostępny jest tylko z 220-konnym silnikiem.
O tym, że Clio R.S. To hot hatch z krwi i kości świadczy też seryjnie montowany układ wydechowy firmy Akrapovic, zapewniający donośny dźwięk. Sportowe Clio wyróżnia się w swoim segmencie również systemem Launch Control (zapewnia jak najszybszy start), układem R.S. Drive z trzema trybami jazdy (Normal, Sport i Race) oraz aplikacją R.S Monitor (pokładowy system telemetryczny). Niewielki hatchback potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,6 s.
Renault Clio GT Line to z kolei propozycja dla osób ceniących sobie dynamiczny wygląd samochodu, ale nie oczekujących sportowych osiągów (pod maską pracuje 118-konny silnik 1.2 TCe). Model w tym wydaniu posiada wloty powietrza w przednim zderzaku lakierowane w szarym metalizowanym kolorze, spojlery progowe (pochodzące z Renault CLIO R.S.), felgi 16- lub 17-calowe o specjalnym designie, chromowaną końcówkę wydechu oraz spojler tylnego zderzaka w ciemnoszarym kolorze. Wnętrze jest utrzymane w niebieskiej kolorystyce. Zastosowano w nim kierownicę pokrytą skórą z z oznakowaniem GT Line, fotele z Clio R.S. ze specjalną tapicerką, a także aluminiowe pedały,nadające sportowego charakteru.
Ceny odświeżonego Renault Clio zostaną opublikowane wkrótce.