Wśród nagrodzonych znalazły się też dwie firmy polskie: Smektała z Leszna oraz Mador-Gadocha z Jaworza.

Celem Grupy Renault jest uplasowanie się wśród 3 najlepszych producentów o najwyższym poziomie usatysfakcjonowania klienta. Do roku 2009 Renault chce podnieść wyniki całej sieci handlowej do poziomu, w którym 80% klientów będzie całkowicie zadowolonych z obsługi. Zaangażowanie sieci w te działania podsumowuje konkurs Renault Global Quality Award. Nagrody przyznawane są salonom i serwisom oferującym najlepszą jakość obsługi sprzedaży oraz serwisu posprzedażnego. Premiowane są również firmy, które poczyniły największe postępy w tej dziedzinie.

Z 26 krajów

W tegorocznej, pierwszej edycji konkursu uczestniczyli koncesjonerzy z 26 krajów świata, z 4 kontynentów. Wyniki mierzono w oparciu o 2 kryteria: wskaźnik zadowolenia z procesu sprzedaży (QVN) oraz wskaźnik zadowolenia z obsługi posprzedażnej (QSA). Informacje były zbierane podczas ankiet telefonicznych prowadzonych wśród klientów, a uzyskane wyniki określiły procentowy udział klientów całkowiciezadowolonych z obsługi. Najlepsi spośród nagrodzonych uzyskali bardzo wysokie noty – poziomcałkowitego zadowolenia klientów przekroczył dziewięćdziesiąt procent.

W tym prestiżowym konkursie doceniono dwóch polskich autoryzowanych partnerów Renault. Firma Smektała z Leszna została wyróżniona za najwyższy poziom satysfakcji Klientów salonu i serwisu, natomiast firma Mador-Gadocha z Jaworza otrzymała wyróżnienie za największy wzrost satysfakcji Klientów salonu i serwisu.

Mówią polscy laureaci

- Na ten sukces pracowaliśmy kilkanaście lat. O tym, że w procesie sprzedaży i obsługi posprzedażnej najważniejsza jest satysfakcja klienta nie trzeba było nas przekonywać – komentuje zwycięstwo swojej firmy Stanisław Smektała. Od początku naszej współpracy z Renault byliśmy przekonani, że tylko wysoka jakość świadczonych usług może zagwarantować rozwój firmy. To przekonanie udało się zaszczepić Załodze, a stąd droga do sukcesu jest już prosta. Nasze zwycięstwo w konkursie zawdzięczamy nie tylko własnej pracy, ale przede wszystkim Załodze i naszym Klientom wśród których jest coraz liczniejsza grupa klientów lojalnościowych, których rekomendacja sprawia, że pozyskujemynowych klientów.

- W trosce o maksymalne zadowolenie klienta i umocnienie pozycji na rynku motoryzacyjnym, nasza firma uznaje jakość za fundamentalny element swojej polityki - powiedział kolejny polski laureat, Wiesław Gadocha. Jestem przekonany, że w przyszłości to jakość będzie stanowić o sukcesie na rynku i uznaniu klienta. Gwarantem tej jakości jest profesjonalizm pracowników uzyskany poprzez ciągłe podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych, a także utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością.

Z rąk Prezesa

Nagrody zostały przekazane właścicielom zwycięskich firm przez Prezesa Renault Carlosa Ghosna.

- Wasza praca ma zasadnicze znaczenie, ponieważ w oczach klientów uosabiacie Renault i kształtujecie wizerunek marki na całym świecie - powiedział Prezes Renault. Jestem przekonany, że to właśnie ten kontakt, tak trudny do uzyskania i podtrzymania w czasie, będzie w coraz większym stopniu stanowił o różnicy między producentami samochodów w najbliższych latach. Wierzę w Was, najlepszych z najlepszych w naszej sieci i wiem, że potraficie uczynić z jakości obsługi element przewagi nad konkurencją.

Gratulacje laureatom złożył również Philippe Jombart, Dyrektor ds. Usług i Jakości Handlowej. Docenił pracę włożoną przez każdą firmę w zapewnienie idealnej jakości obsługi i podkreślił głębokie zaangażowanie szefów firm w te działania.

- Pierwsze wyniki wskazują na rzeczywisty wzrost zadowolenia naszych klientów – oświadczył Patrick Blain, Dyrektor Handlowy Renault. Od lutego 2006, czyli od wdrożenia Planu Doskonałości Renault w zakresie obsługi klienta, podjęliście walkę o zapewnienie jakości obsługi wspierając na co dzień swoich pracowników. Wyniki są już widoczne. Znaleźliście się dziś wśród zwycięzców Renault Global Quality Award 2006 i stajecie się Ambasadorami Jakości Obsługi w sieci Renault! Naszym celem jest zakorzenienie kultury jakości u każdego pracownika Renault i w sieci handlowo-serwisowej. Jakość obsługi musi się stać naszą drugą naturą.

Yann Vincent, Dyrektor ds. Jakości Renault, podzielił się z zebranymi zadowoleniem z odnotowanych w 2006 roku wyników w zakresie jakości podkreślając, że są one owocem wysiłków i zaangażowania całej firmy i wykazują wyraźną tendencję zwyżkową. Nawiązując do doskonałych wyników pod względem jakości uzyskanych w momencie wprowadzenia na rynek Clio III, Yann Vincent poprosił o jeszcze większą mobilizację. Jej celem ma być realizacja planu określonego w Kontrakcie Renault 2009, czyli uplasowanie Laguny wśród trzech najlepszych modeli.

Uroczystość zakończyła się ogłoszeniem kolejnej edycji Renault Global Quality Award na rok 2007.