Lifting modelu Megane miał na celu unowocześnienie auta. Samochód wyposażono w światła LED do jazdy dziennej. Zderzak przedni został wykończony w kolorze czarnym błyszczącym oraz chromowanymi listwami. W nadkolach zagoszczą nowe wzory felg, a gama dostępnych kolorów nadwozia zostanie poszerzona.We wnętrzu odnajdziemy nowe wzory tapicerek z tkaniny oraz skórzanych z elementami z alcantary i skóry ekologicznej. Limitowana edycja z nagłośnieniem Bose będzie teraz oferowana jako oddzielny poziom wyposażenia.Wersje GT i GT Line mają inne światła diodowe – w kształcie bumerangów. W ich wnętrzu zastosowano tapicerkę z materiału połączoną z elementami ze skóry ekologicznej. Samochód ma nakładki na progach i listwy ozdobne na desce rozdzielczej z napisem Renault Sport.W gamie modelowej na 2012 będą dostępne trzy nowe silniki opracowane według zasad downsizingu. Silniki mają system Stop&Start z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu. Według producenta udało się uzyskać dwukrotnie niższy poziom głośności pracy silnika. Jednostka wysokoprężna 1198 cm3 dysponuje mocą 115 KM i 190 Nm. Renault Megane z silnikiem benzynowym o tej samej mocy zużywa 5,3 litra paliwa w cyklu NEDC, dzięki temu jego zasięg jest zbliżony do modeli z silnikiem diesla.Silnik dCi 110 o pojemności 1.5 litra został zmodyfikowany, wprowadzono do niego wszystkie nowe rozwiązania znane z jednostek modeli Scenic i Grand Scenic. Dysponuje om momentem obrotowym wynoszącym 260 Nm przy 1750 obr./min.Najmocniejszy diesel to dCi 130 o pojemności 1.6 litra. Jego maksymalny moment obrotowy to 320 Nm i jest dostępny już od 1750 obr./min.W Megane będzie dostępny Visio System, który pozwoli na automatyczną zmianę świateł drogowych na mijania oraz system kontroli pasa ruchu, system wspomagający ruszanie oraz kamerę cofania.Modyfikacje objęły także Megane z oznaczeniem R.S. Moc jednostek napędowych tych aut wzrosła do 265 KM, a moment obrotowy do 360 Nm. Ponadto samochód przeszedł szereg drobnych zmian stylistycznych.