Od początku swojej historii Renault cieszy się pozycją jednej z czołowych i uznanych marek w świecie sportów motorowych. Auta takie jak R8 Gordini, Super 5 GT Turbo, Clio Williams, czy też, w czasach bardziej nam współczesnych, Clio Renault Sport, Megane F1 Team R26 oraz Megane R26.R stały się flagowymi sportowymi modelami tej marki.

Będące owocem know-how Renault Sport Technologies, sygnowane znakiem Renault Sport sportowe wersje seryjnie produkowanych modeli stanowią połączenie bogatej wiedzy i umiejętności w zakresie sportów motorowych z rozległym przemysłowym doświadczeniem koncernu Renault.

Sprzedane w trzydziestu krajach świata w ilości ponad 21 000 egzemplarzy od chwili wprowadzenia na rynek w 2004 roku, Megane Renault Sport okazał się prawdziwym sukcesem handlowym.

Model Megane Renault Sport, lider w tej klasie we Francji, wywalczył sobie miano jednego z najlepszych sportowych kompaktowych aut w swojej kategorii dzięki kolejno wprowadzanym w nim udoskonaleniom, takim jak jeszcze bardziej sportowe zawieszenie (Cup) czy też wersja R26.R o radykalnie obniżonej masie.

Cenione ze względu na znakomite silniki, a także doskonałe zawieszenie, modele Megane F1 Team R26 i Megane R26.R zostały kolejno w roku 2007 i 2008 wyróżnione przez czytelników francuskiego czasopisma motoryzacyjnego Echappement tytułem Sportowego Samochodu Roku.

Wybrane przezbrytyjskie czasopismo motoryzacyjne Evo − Renault Megane R26.R wyznaczyło nowe standardy wśród sportowych hatchbacków w swojej klasie. Do Megane R26.R nadal należy rekord okrążenia w tej kategorii na torze Nordschliefe w Nürburgring (21 km).

Będąca filią koncernu Renault, spółka Renault Sport Technologies, dysponuje kompleksową ofertą obejmującą trzy dziedziny:

- projektowanie i rozwój seryjnych aut sportowych: Twingo RS, Clio RS i Megane R.S.;- produkcja i sprzedaż wyczynowych pojazdów rajdowych i torowych: Renault Formula 2.0, Renault Formula 3.5, Clio Cup, Clio Renault Sport R3 i Megane Trophy;- organizacja międzynarodowych jednomarkowych mistrzostw i imprez sportowych: World Series by Renault, Clio R3 Trophy, Renault Sport Experience, obejmujących m.in. "Dni dla Pasjonatów" oraz szkołę jazdy.

Pewną ciekawostką jest pisownia nazwy nowego modelu: nie jest to Megane RS tylko Megene R.S.

Typowo sportowe auto

Nowy Megane R.S. zachowuje stylistyczne cechy Nowego Megane Coupe, wzbogacone o szereg sportowych akcentów nawiązujących do Formuły 1.

Zaokrągloną i dynamiczną sylwetkę wersji coupe dodatkowo podkreślają zapożyczone ze świata sportów motorowych elementy, nadające mu jeszcze bardziej zdecydowany charakter i stanowiące zapowiedź doskonałych osiągów:

– poszerzone błotniki i obręcze kół o imponującej średnicy 18 lub 19 cali;– przedni zderzak z wbudowanym szerokim grillem oraz aerodynamiczną listwą podobną do stosowanej w Formule 1;– centralnie umieszczona końcówka wydechu, dyfuzor oraz spojler, podkreślające sportowy charakter tego auta i poprawiające zarazem jego parametry dynamiczne;– wbudowane w przedni zderzak światła dzienne wykonane w technologii LED.

Sylwetka Nowego Megane R.S. oddaje jego sportowy charakter i solidną budowę oraz stabilne zachowanie w każdej sytuacji. Sportową żyłkę potwierdza również niezwykle dynamiczny kolor nadwozia Żółty Sport, w którym samochód będzie dostępny już w momencie wprowadzenia tego modelu na rynek.

Szczególnie wiele uwagi poświęcono jakości wykończenia. Doskonałym przykładem jest projekt i wykonanie obręczy kół Steev 19’’, wyrafinowanych, zaawansowanych technologicznie i kojarzących się dużą prędkością. Obudowy lusterek wstecznych, aerodynamiczna listwa przedniego zderzaka i dyfuzor są oferowane w standardzie w czarnym, błyszczącym kolorze – sportowy charakter tego auta uzupełnia jego elegancja.

Komfortowe wnętrze

Wystrój wnętrza pozostaje w zgodzie ze sportową, a zarazem pełną klasy stylistyką zewnętrzną. Ciemnografitowa kolorystyka jest podkreślona akcentami w kolorze Żółty Sport na tarczach zegarów i przeszyciach wykończenia kierownicy.

Pakiet Sport wprowadza dodatkowe kolorystyczne akcenty w postaci żółtych pasów bezpieczeństwa, tapicerki z wstawkami w kolorze żółtym oraz żółtych przeszyć na płatach drzwi i na gałce dźwigni zmiany biegów.

Kabina Nowego Megane R.S. zapewnia kierowcy sportową, a mimo to bardzo wygodną pozycję za kierownicą.

Przednie fotele posiadają wzmocnione podparcia boczne na poziomie oparcia i siedziska oraz pełną regulację, zapewniającą wysoki komfort jazdy: w poziomie (w zakresie 240 mm), w pionie (w zakresie 70 mm) oraz regulację podparcia lędźwiowego. Fotele z tapicerką skórzaną są dodatkowo wyposażone w układ podgrzewania oraz elektryczną regulację z pamięcią ustawienia.

Niezbędne dla miłośników wyścigów, dostępne w opcji fotele kubełkowe Recaro są oferowane w wersji z tapicerką tkaninową lub skórzaną i również są wyposażone w mechanizm regulacji w pionie i w poziomie.

Wygodnie i nisko siedzący kierowca jest w optymalny sposób przytrzymywany w fotelu niezależnie od stylu jazdy, zarówno na drodze, jak i w ciasnych zakrętach na torze wyścigowym.

Wiele uwagi poświęcono również dopracowaniu kierownicy, zarówno pod względem komfortu, jak i wymogów sportowej jazdy. Jest ona obszyta licową skórą i daje się regulować w pionie i w poziomie, dla jeszcze większej wygody kierowcy. Jej kształt oraz wyprofilowane podpórki pod kciuki zapewniają idealny chwyt oraz prawidłowe ułożenie dłoni na kierownicy.

Podobnie jak w autach wyczynowych, kierownicę wyposażono w żółty znak położenia środkowego (punkt 0), niezwykle przydatnego po serii ostrych zakrętów lub na nawierzchni o słabej przyczepności, gdy kierowca może chwilowo stracić orientację w przestrzeni. Uzupełnieniem sportowej stylistyki miejsca kierowcy są wykonane z aluminium pedały i podnóżek.

Użyto wysokiej jakości materiałów, a połączenia poszczególnych elementów wykonano ze szczególną starannością. Wyjątkowo wiele uwagi poświęcono dopracowaniu szczegółów, takich jak napis Renault Sport widniejący na grillu, tylnej klapie, progach drzwi, zagłówkach, tarczach zegarów i listwie ozdobnej na desce rozdzielczej.

Wyposażenie

Nowy Megane R.S. został wyposażony w szereg technologicznie zaawansowanych rozwiązań, takich jak:

– automatyczna dwustrefowa klimatyzacja z trzema trybami regulacji temperatury (Soft-Auto-Fast);– karta Renault hands free z funkcją blokady drzwi przy oddalaniu się od pojazdu;– podwójna oferta nawigacji satelitarnej: Carminat TomTom i Carminat Bluetooth DVD;– system audio 3D sound by Arkamys;– możliwość podłączenia różnych urządzeń za pośrednictwem gniazda RCA, w opcji lub w standardzie Plug & music (USB, Jack).

Charakterystyczne dla Nowego R.S. analogowe zegary nawiązują do świata sportów motorowych. Świetlny wskaźnik zmiany przełożeń sprzężony z sygnałem dźwiękowym informuje kierowcę o zbliżaniu się do poziomu obrotów silnika, przy którym następuje odcięcie zasilania.

Stanowiący nowość system Renault Sport Dynamic Management jest narzędziem pozwalającym kierowcy wybrać poziom elektronicznego wspomagania prowadzenia pojazdu:

– On, poziom domyślny przy uruchamianiu silnika: układ kontroli toru jazdy ESP, ASR oraz układ wspomagania nagłego hamowania są aktywne. System reaguje niezwłocznie z chwilą wykrycia odchylenia od prawidłowego toru jazdy. Charakterystyka pracy pedału gazu pozwala wyeliminować wszelkie szarpnięcia i jest świetnie dostosowana do codziennego użytkowania pojazdu.

– Sport, ze znacznie słabszą ingerencją układu ESP: tryb aktywowany poprzez krótkie wciśnięcie przycisku ESP. Układy ESP i ASR są nadal aktywne, jednak moment ich zadziałania jest opóźniony. System zezwala na pewien kąt uślizgu, ingerując dopiero po przekroczeniu ustalonej, granicznej wartości tego kąta. Charakterystyka pracy pedału gazu jest zmodyfikowana i umożliwia szybszą reakcję ze strony silnika.

– Off, dla czystej przyjemności prowadzenia bez udziału układów wspomagających i zapewnienia maksymalnych doznań, w szczególności na torze: tryb aktywowany poprzez długie wciśnięcie przycisku ESP. Elektroniczne układy korygowania toru jazdy zostają całkowicie wyłączone. Charakterystyka pracy pedału gazu umożliwia natychmiastową reakcję ze strony silnika.

O aktualnie wybranym trybie pracy systemu informuje kierowcę wyświetlana na zegarze informacja "ESP Sport" lub "ESP Off".

System monitorujący

Będący również nowością i unikalny w tej kategorii pojazdów system Renault Sport Monitor jest przydatnym i skutecznym narzędziem ułatwiającym sportową jazdę dzięki wyświetlanym w czasie rzeczywistym informacjom o parametrach pojazdu. To zainspirowane bezpośrednio technologiami stosowanymi w sporcie wyczynowym narzędzie było dotychczas zarezerwowane wyłącznie dla kilku wyjątkowych modeli sportowych.

R.S. Monitor jest elektronicznym systemem umożliwiającym zbieranie za pośrednictwem szeregu czujników informacji dotyczących prowadzenia pojazdu. Obsługiwany jest za pomocą pilota przy kierownicy.

Na centralnym wyświetlaczu podawane są następujące informacje:

- wskaźniki stopnia obciążenia najważniejszych podzespołów silnika: ciśnienie w turbosprężarce, temperatura oleju, obciążenie układu hamulcowego; - wskaźniki chwilowych osiągów silnika: moment obrotowy, moc;- diagram GG: informacje o wielkości przyspieszeń bocznych i wzdłużnych;- chronometr z funkcją zapisywania w pamięci uzyskanych czasów przejazdu;- osiągi pojazdu z automatycznym zapisywaniem w pamięci najlepszych wyników na dystansie 400 m oraz przyspieszeń do 100 km / godz. ze startu zatrzymanego.

R.S. Monitor umożliwia również indywidualne ustawienie charakterystyki pracy pedału gazu.

Po włączeniu trybu Sport dostępnych jest 5 różnych ustawień charakterystyki: liniowa, normalna, śnieg, sport i ekstremalna, umożliwiających dozowanie przyspieszenia zgodnie z upodobaniami kierowcy.

Prowadzenie

W Nowym Megane R.S wykorzystano rozwiązania konstrukcyjne z Megane R26.R. Został on wyposażony w przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem oraz tylne zawieszenie z osią sprężystąo programowanym stopniu ugięcia.

Aby spełnić oczekiwania wszystkich klientów, Nowy Megane R.S. jest oferowany w dwóch wersjach zawieszenia:

– zawieszenie Sport zapewniające optymalną relację sportowej charakterystyki pracy zawieszenia do komfortu w codziennej eksploatacji:,br>– zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym dla uzyskania maksymalnych osiągów wykorzystywanych przez miłośników jazdy sportowej na torze.

Zaproponowane po raz pierwszy przez Renault w 2004 roku w seryjnym samochodzie Megane Renault Sport, zawieszenie przednie z niezależnym sworzniem zapewnia doskonałe trzymanie się drogi i przeniesienie siły napędowej na koła. Konstrukcja ta pozwala na utrzymanie niezmienionej geometrii przedniego zawieszenia nawet w trakcie silnego przyspieszania lub pokonywania zakrętu z dużą prędkością.

W porównaniu do pierwszej generacji tego rozwiązania, w budowie przedniego zawieszenia Nowego R.S. wykorzystano efekty prac nad zmniejszeniem mas niezawieszonych. Sworzeń, uchwyt sworznia i dolny wahacz łączący zawieszenie z ramą podsilnikową są teraz wykonane z aluminium. Ponadto w połączeniu sworznia z jego uchwytem zastosowano przeguby kulowe, aby zmniejszyć przeciążenia działające w osi sworznia koła.

Dla zagwarantowania lepszej precyzji prowadzenia samochodu, przednie zawieszenie jest zamocowane na widlastej ramie podsilnikowej, której budowa pozwala na uzyskanie trzykrotnie większej sztywności w płaszczyźnie poprzecznej niż w przednim zawieszeniu Megane II Renault Sport.

W amortyzatorach wersji R.S. zwiększono również średnice korpusu i golenia w porównaniu do Nowego Megane Coupe. W ten sposób uzyskano 2-krotnie większą sztywność kolumny z korzyścią dla trwałego zachowania geometrii koła przy silnych obciążeniach.

W tylnym zawieszeniu zastosowano oś sprężystą o programowanym stopniu ugięcia. Oś jest obecnie wykonana z profilu zamkniętego, co pozwoliło na zmniejszenie jej masy przy utrzymaniu odpowiedniej sztywności.

Przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem

Innowacyjna konstrukcja opracowana w 2004 roku przez Renault Sport Technologies. Zawieszenie tego typu eliminuje niedogodności spotykane w samochodach dużej mocy z przednim napędem przy silnych obciążeniach w czasie jazdy: niewielkie skręty kierownicy w ostrych zakrętach, trudności z utrzymaniem kierunku jazdy na wprost (tzw. myszkowanie).

Sworzeń przedniego zawieszenia w Nowym Megane R.S. jest całkowicie oddzielony konstrukcyjnie od układu amortyzującego, w przeciwieństwie do zawieszenia typu Mc Pherson, gdzie sworzeń przechodzi przez przegub kulisty dolnego wahacza i górne mocowanie amortyzatora.

Skręt koła w osi sworznia zapewnia połączenie między uchwytem piasty a uchwytem sworznia. Przesunięcie zwrotnicy (odległość środka koła od przecięcia osi obrotu koła z osią sworznia) zostało teraz zmniejszone do 40 mm (zamiast 56 mm w zawieszeniu typu Mc Person Nowego Megane Coupe).

Geometria przedniego zawieszenia jest mniej wrażliwa na siły i przeciążenia działające na przednie koła napędzające podczas gwałtownego przyspieszania lub hamowania. Uchwyt sworznia jest zamocowany do dolnego wahacza prostokątnego. Jego obrót zapewnia drążek łączący oba te elementy.

W zawieszeniu Sport zastosowano specjalne ustawienia amortyzatorów i sprężyn. Średnica przedniego stabilizatora poprzecznego wynosi 23 mm. Sztywność sprężyn zawieszenia wynosi 19 mm/100 DaN z przodu i 25 mm / 100 DaN z tyłu.

W porównaniu do Nowego Megane Coupe TCe 180, sztywność zawieszenia ograniczająca boczne przechyły nadwozia została zwiększona o 12,5 procenta.

Zawieszenie Cup

W zawieszeniu Cup przeznaczonym dla amatorów jazdy wyczynowej na torze zastosowano specjalne ustawienia dostosowane do ekstremalnych warunków jazdy. W porównaniu do zawieszenia Sport, średnicę stabilizatora poprzecznego zwiększono do 24,2 mm, co ogranicza boczne przechyły nadwozia o 13 %.

Przystosowano również amortyzatory, a twardość sprężyn zawieszenia zwiększono o 35 % z przodu i o 38 % z tyłu w stosunku do zawieszenia Sport. Tylne zawieszenie jest także o 7 % mniej podatne na przechyły boczne niż zawieszenie Sport. W sumie sztywność zawieszenia Cup przy przechyłach bocznych jest o 15 % większa niż w zawieszeniu Sport.

Megane R.S. wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy z zawieszeniem Cup nigdy nie był tak bliski samochodom wyczynowym. Rozwiązanie to ma na celu skuteczne przeniesienie całej siły napędowej niezależnie od przyczepności nawierzchni, stylu jazdy, czy profilu drogi. Połączenie samoblokującego mechanizmu różnicowego z zawieszeniem z niezależnym sworzniem pozwala na pełne wykorzystanie mocy samochodu w poczuciu bezpieczeństwa przy stabilnym zachowaniu na drodze. Samoblokujący mechanizm różnicowy poprawia także stabilność samochodu podczas hamowania.

Jego natychmiastowe działanie opóźnia i ogranicza włączenie systemu ASR przy silnym przyspieszaniu i uruchomienie systemu ESP przy wchodzeniu w zakręt, co pozwala na wykorzystanie pełnego potencjału układu hamulcowego. Samochód stabilniej pokonuje zakręty i pozwala na wcześniejsze i mocniejsze przyspieszanie na wyjściu z krzywej.

Podsumowując: samoblokujący mechanizm różnicowy zwiększa skuteczność przeniesienia napędu i osiągi samochodu, a co za tym idzie gwarantuje pewne trzymanie się drogi w czasie jazdy i pełne panowanie nad samochodem, wyczuwalne przez kierowcę niezależnie od stylu jazdy, jaki reprezentuje.

Samoblokujący mechanizm różnicowy

Nowy Megane R.S. z zawieszeniem Cup posiada mechanizm różnicowy z uzębieniem skrętnym, w którym koła obiegowe i koła centralne mają względem siebie równoległe osie. Funkcja samoczynnego blokowania następuje poprzez wykorzystanie mechaniki układu. Podczas uślizgu kół, wewnętrzna konstrukcja mechanizmu różnicowego wytwarza tarcie na różnych płaszczyznach kół centralnych, przenosząc część momentu silnika na koło o największej przyczepności.

Podstawową cechą samoblokującego mechanizmu różnicowego jest uzyskiwanie określonego współczynnika przeniesienia napędu przy pomocy 3 podkładek ciernych (dobieranych według ich współczynnika tarcia) umieszczonych między koła centralne a obudowę mechanizmu różnicowego. Ostateczne ustawienie współczynnika przeniesienia napędu następuje jedynie przez zmianę materiału, z którego wykonane są podkładki.

Powierzchnie podkładek pracujących podczas przyspieszania nie są takie same jak podkładek wykorzystywanych przy hamowaniu, tak więc współczynnik przeniesienia napędu może być zróżnicowany.

W Nowym Megane R.S. współczynnik ten wynosi 35 %. Nominalny stosunek momentu przenoszonego na koło o dobrej przyczepności do momentu przenoszonego na koło o słabej przyczepności, nazywany TBR (Torque Bias Ratio), wynosi 2,3.

Samoblokujący mechanizm różnicowy Nowego Megane jest produkowany przez GKN Driveline.

Boczna stabilizacja nadwozia przy pokonywaniu zakrętów została poprawiona – uzyskano znakomite parametry kąta przechyłu bocznego: 0,31°/m/s2 przy zawieszeniu Sport i 0,28°/m/s2 przy zawieszeniu Cup – dla porównania: średnia 0,38°/m/s2 w Nowym Megane Coupe i 0,35°/m/s2 w Megane II F1Team R26.

Nowy Megane R.S. wyposażony w zawieszenie Cup i samoblokujący mechanizm różnicowy jest łatwo rozpoznawalny dzięki ich czerwonym zaciskom i rowkowanym tarczom hamulcowym.

Opony 18 lub 19 cali

Samochód jest seryjnie wyposażony w następujące rodzaje opon:

– w wersji z zawieszeniem Sport – nowe opony Dunlop SP Sport Max TT w rozmiarze 225/40 R18 Y;– w wersji z zawieszeniem Cup – opony Michelin Pilot Sport 2 w rozmiarze 235/40 R18 Y (stosowane również w wersji R26.R).

W opcji w obu wersjach zawieszenia dostępne są koła 19” z nowymi oponami Continental Sport Contact 5 Performance (CSC5P) w rozmiarze 235/35 R19 Y.

Mocne hamulce

Samochód sportowy musi posiadać wytrzymały i mocny układ hamulcowy. Zastosowano z przodu zaciski z 4 tłoczkami Brembo i tarcze wentylowane o średnicy 340 mm – są to największe tarcze oferowane w segmencie sportowych samochodów kompaktowych.

Tarcze te są dodatkowo rowkowane w wersji samochodu z zawieszeniem Cup i samoblokującym mechanizmem różnicowym. Wspomaganie zapewnia 11” serwo hamulcowe wytwarzające maksymalne ciśnienie w układzie.

Z tyłu Megane R.S. posiada tarcze hamulcowe o średnicy 290 mm, które w wersji z zawieszeniem Cup są również rowkowane.

Sportowy układ kierowniczy

Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem posiada wszystkie nowe rozwiązania zastosowane w Nowym Megane oraz specjalne ustawienia dostosowane do sportowego przeznaczenia samochodu.

Przy wchodzeniu w zakręt kierowca wyraźnie odczuwa stały wzrost siły potrzebnej do skrętu kierownicy, natomiast utrzymanie samochodu w skręcie jest dużo bardziej komfortowe przy zwiększeniu siły wspomagania układu. Przełożenie układu kierowniczego 14,75/1 jest mniejsze niż w poprzedniej generacji tego samochodu.

Silnik

Jednym z głównych atutów Nowego Megane R.S. jest silnik 2.0 16VTurbodoładowany (F4Rt) nowej generacji, posiadający homologację Euro 5. Rozwija on moc 250 KM (184 kW) przy 5 500 obr. / min. oraz moment obrotowy 340 Nm przy 3 000 obr. / min. i generuje moc 125 KM z jednego litra pojemności skokowej.

Zwiększenie mocy i momentu obrotowego uzyskano przede wszystkim dzięki: zmianom konstrukcyjnym turbosprężarki dającym optymalną relację mocy do jej dostępności, wprowadzeniu zmiennego układu przestawnego wałka rozrządu po stronie ssania oraz nowej strategii pracy układu wtrysku.

W silniku tym 80 % maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne już od 1900 obr./min, co umożliwia zdecydowane i płynne przyspieszenia. Dodatkowo dynamikę poprawia turbo typu twin scroll oraz układ przestawny wałka rozrządu po stronie ssania.

Dla zagwarantowania wysokich osiągów i niezawodności ponad 25 % części tego silnika jest nowych, w porównaniu do wersji 230-konnej montowanej w Megane F1 Team R26: nowe kanały dolotowe, wzmocnione części ruchome (tłoki i korbowody), nowe wymienniki ciepła powietrza, wody i oleju, zawory hartowane sodem oraz tłoki z uchwytem pierścieni.

W układzie przeniesienia napędu odnajdujemy 6-biegową skrzynię mechaniczną (PK4). W stosunku do wersji współpracującej z silnikiem TCe 180 Nowego Megane zmniejszono przełożenie skrzyni i poprawiono precyzję zmiany przełożeń – zmiana biegów jest krótka, pewna i pozwala na sportową jazdę.

Nowa skrzynia biegów lepiej wykorzystuje potencjał silnika: od 0 do 100 km / godz. samochód rozpędza się w 6,1 sek., a 1 000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w 25,7 sek.

Nowy Megane R.S. może się poszczycić najniższym zużyciem paliwa w swej kategorii i na tym poziomie mocy wynoszącym 8,4 l / 100 km w cyklu mieszanym, co daje emisję CO2 ograniczoną do poziomu 195 g / km.

Samochód jest wyposażony w system zapewniający szybkie ruszanie ze startu zatrzymanego – Power Start. System ten uruchamia się, gdy samochód stoi w miejscu z włączonym układem ESP i umożliwia wykorzystanie maksymalnego potencjału mocy samochodu przy przyspieszaniu bez utraty przyczepności.

Prace nad układem dolotowym i wydechowym doprowadziły do uzyskania charakterystycznego, sportowego dźwięku pracy silnika, szczególnie wyraźnego i przyjemnego przy zdecydowanym przyspieszaniu.

Ma być niezawodny, trwały, wytrzymały

W celu zapewnienia najwyższego poziomu osiągów, konstruktorzy Renault Sport Technologies przetestowali samochód w różnych sytuacjach: długotrwała jazda na torze, praca w niskich temperaturach, w upale.

Badania te przeprowadzono pokonując ponad 300 000 km, aby sprawdzić zachowanie silnika

Bezpieczna, sportowa jazda

Bezpieczeństwo ma dla Renault priorytetowe znaczenie.

Samochód jest wyposażony w liczne elementy ułatwiające kierowcy unikanie niebezpiecznych sytuacji:

– kontrolki niezapięcia pasów bezpieczeństwa na wszystkich miejscach;– system kontroli ciśnienia w oponach;– bi-ksenonowe reflektory kierunkowe, lepiej oświetlające zakręty;– automatycznie włączane światła;– automatycznie włączane wycieraczki;– ogranicznik-regulator prędkości;– ESP z funkcją kontroli podsterowności;– system wspomagania nagłego hamowania.

W zakresie bezpieczeństwa biernegopojazd jest wyposażony we wszystkie rozwiązania, dzięki którym wersja hatchback uzyskała maksymalną notę 5 gwiazdek i 37 punktów na 37 możliwych w crash testach EuroNCAP.

Konstrukcja Megane R.S. posiada strefy kontrolowanego zgniotu pochłaniające energię w razie zderzenia i chroniące kabinę. Zastosowane materiały i stal o niezwykle wysokim współczynniku sprężystości gwarantuje dużą zdolność pochłaniania i rozproszenia energii kinetycznej.

Tak kompleksowe rozwiązanie konstrukcyjne pozwala na zmniejszenie opóźnienia działającego na pasażerów, co w połączeniu z systemem Renault Protection trzeciej generacji (SPR3) gwarantuje bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.