Francuski koncern chce pomóc kierowcom stawiającym pierwsze kroki w sporcie samochodowym i nawiązać do bogatych tradycji R8 Gordini, R5 GT Turbo czy Clio Williams.
Oferta Twingo dla zawodników rozpoczyna się od specyfikacji R1, która wywodzi się z modelu Renaultsport 133 (także Twingo RS lub Twingo Sport). Silnik o pojemności skokowej 1,6 litra ma moc 98 kW (133 KM) przy 6750 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 162 Nm przy 4400 obr./min, z którym współpracuje pięciostopniowa przekładnia manualna.
Zawieszenie pozostaje bez zmian. Twingo R1 ma długość 3607 mm i masę 1030 kg. Zamontowano 16-calowe koła z oponami BF Goodrich 195/50 R15. Zgodnie z przepisami auto otrzymała klatkę bezpieczeństwa.
Twingo R2 jest nieco innym pojazdem. Ma ten sam silnik K4MRS o pojemności skokowej 1598 cm3 o mocy 118 kW (160 KM) przy 7000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 180 Nm przy 5500 obr./min. Moc zwiększono dzięki zmianie oprogramowania jednostki sterującej. Zastosowano także pięciostopniowa przekładnię sekwencyjną z dźwignia sterowania umieszczona na kolumnie kierownicy.
Zmodyfikowane zostało zawieszenie, które może być ustawianie w dwóch położeniach. Wzmocnione zostały także hamulce. Na asfalt montowane są koła 16-calowe, a na luźne nawierzchnie 15-calowe z oponami BF Goodrich. Auto ma również poszerzony rozstaw kół. Istnieje możliwość zamówienia specjalnego zawieszenia do jazdy po luźnych nawierzchniach.
Wnętrze jest dwuosobowe, a załoga jest chroniona klatką bezpieczeństwa wykonaną z rurek o łącznej długości 40 metrów (!). We wnętrzu zamontowano siedzenia firmy Sabelt, duży wyświetlacz przed kierownicą.
Cena Twingo R1 nie została rpzez producenta jeszcze podana. Natomiast do przebudowania na R2 wystarczy kupić Twingo Sport za 10.990 Euro i kit za 27.990 Euro ( obie ceny bez podatku VAT). Zestaw do przebudowy będzie można kupić już od kwietnia 2010 roku. Obie wersje – Twingo R1 i R2 mają już homologację FIA.