Przestronne i funkcjonalne wnętrze, siedem siedzeń z nowatorskim systemem składania, łatwość konfiguracji i kompaktowe wymiary (długość tylko 4,32 m) w 1999 roku okazały się doskonałą receptą na sukces w rodzącym się segmencie rodzinnych minivanów w Europie.
Zafira szybko zdobyła czołowe miejsca na listach bestsellerów, a do dziś, wraz z drugą generacją przedstawioną w 2005 roku, niemiecka marka sprzedała ponad 2,2 mln egzemplarzy modelu. Teraz przyszedł czas na jego trzecią odsłonę. Oficjalnie nastąpi to podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w dniach 13-25 września, a wkrótce po tym będzie można składać zamówienia na auto.
Do pierwszych klientów Zafira Tourer trafi na początku 2012 r. Co ciekawe, druga generacja modelu nadal pozostanie w produkcji – pozwoli to na lepsze dopasowanie oferty rynkowej do potrzeb klientów.
Patrząc na pierwsze oficjalne zdjęcia samochodu, można stwierdzić, że minivan Opla dojrzał. Nowa stylistyka, z charakterystycznym dla designu marki motywem bumerangu (łączenie reflektorów i świateł przeciwmgielnych oraz przetłoczenia na drzwiach), panoramiczna szyba przednia (opcja) i większe wymiary nadwozia (długość wzrosła do 4,66 m) sprawiają, że auto prezentuje się nie tylko bardziej elegancko i nowocześnie, lecz także jest bardziej funkcjonalne.
We wnętrzu znajdziemy rozwinięcie znanego systemu Flex7. Zrezygnowano z przesuwanej kanapy w drugim rzędzie na rzecz trzech indywidualnych siedzeń, które można niezależnie przesuwać i składać, dopasowując przestrzeń do aktualnych potrzeb. Środkowy fotel z obracanymi elementami oparcia pozwala się przekształcić w praktyczny podłokietnik, dzięki czemu pasażerowie siedzący po bokach mają znacznie więcej miejsca.
Wzrosła również pojemność bagażnika. W konfiguracji 5-osobowej wynosi 710 l (o 65 l więcej niż w poprzedniku), a po rozłożeniu siedzeń – 1860 l (+40 l).W momencie debiutu rynkowego Zafira Tourer oferowana będzie z jednym z trzech silników Diesla 2.0 CDTI, w wariantach mocy 110, 130 lub 165 KM, albo benzyniakami 1.4/120 lub 140 KM i 1.8/115 KM. Wszystkie jednostki z wyjątkiem 1.8 będą wyposażone w nowy system start-stop. Później gamę uzupełni wersja ecoFlex oraz odmiany zasilane gazem (CNG i LPG). Ceny poznamy pod koniec roku.
PODSUMOWANIE - Zafira Tourer będzie modelem pozycjonowanym wyżej od poprzedniczki, dzięki czemu łatwiej jej będzie rywalizować z takimi modelami jak Fordy S-Max i Galaxy czy też VW Sharan. Na korzyść Opla przemawiają z pewnością atrakcyjna stylistyka i wyposażenie. Koncern obiecuje też wysoki poziom bezpieczeństwa i właściwości jezdne wyróżniające auto w segmencie. Tourer wraz z Zafirą II produkowane będą tylko w fabryce w Bochum.