To obecnie najlepszy miesięczny wynik w drugim półroczu.

Sumaryczna sprzedaż po dziesięciu miesiącach roku wyniosła 242 058 aut i jest o 23,5 procent większa niż rok wcześniej. Jedynymi markami w pierwszej trzydziestce rynku, której tegoroczna sprzedaż wykazuje spadek, pozostają Nissan (trzynasta lokata - jjednak tendencja spadkowa jest z każdym miesiącem łagodniejsza i wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie zostanie przełamana) oraz Chrysler (29. lokata).

Kolejność marek najchętniej kupowanych w bieżącym roku przez polskich klientów nie zmieniła się w stosunku do wrześniowego podsumowania.

Na pozycji lidera rynku pozostaje Toyota z wynikiem tegorocznej sprzedaży w wysokości 29 426 aut, o 22,8 proc. większym niż przed rokiem. W październiku na zakup japońskich samochodów zdecydowało się 2 313 osób, o 14,0 proc. więcej niż rok wcześniej, ale o prawie 12 proc. mniej w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Udział producenta w rynku minimalnie się zmniejszył – z 12,23 do 12,16 proc.

2. Skoda (26 364 sprzedane samochody, o 13,3 proc. więcej niż w ubiegłym roku) uzyskała wynik 2 521 sztuk (0,6% wzrostu w porównaniu z analogicznym miesiącem 2006 roku). Udział czeskiego producenta w rynku zmniejszył się jednak z 11,9 do 10,9 proc.

3. Fiat (23 307 - 15,2 proc.) sprzedał 2 214 aut i jego udział spadł z 10,3 do 9,6 proc.

4. Opel (21 448 - 8,6 proc.) znalazł kupców na 1 978 pojazdów, a udział marki w rynku zmniejszył się z 10,1 do 8,9 proc.

5. lokatę zajął Ford (17 835 - 21,1 proc.), który z wynikiem 1785 aut sprzedanych w październiku posiada udział w rynku na poziomie 7,4 proc.

6. Peugeot (16 389 - 33,4 proc.): samochody 1 573 klientów, o 8,5 proc. więcej niż miesiąc wcześniej - to pierwsza marka, która zwiększyła swój udział w rynku: z 6,3 do 6,8 proc.

7. Również Volkswagen zwiększył swój udział rynkowy (z 6,1 do 6,7 proc). Wynik październikowy to 1 909 sprzedanych aut (sumaryczny: 16 237).

8. Renault (13 567 - 3,2 proc.) przełamało dotychczasową tendencję i zaczyna poprawiać wyniki. 1 692 sprzedane auta w październiku sprawiają, że udział w rynku marki wynosi obecnie 5,6 proc.

9. Citroen (11 522 - 18,1 proc.) sprzedał 1 316 aut, a jego udział wynosi 4,8 proc.

Czołową dziesiątkę zamyka Honda (10 923 - 35,5 proc.). W październiku salony opuściło 1 142 auta, co pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku z 4,1 do 4,5 proc.

Wśród firm, sklasyfikowanych w drugiej dziesiątce, na uwagę zasługują wyniki marki Kia (11. lokata) – 6 917 sprzedanych aut, wzrost o 106,0 proc., Suzuki (14. lokata) – 5 907 aut, wzrost o 89,0 proc. czy Hyundai (16. lokata) – 3 505 aut, wzrost o 73,4 proc. Rekordowy w skali rynku wzrost osiągnął ponownie amerykański Dodge (28. lokata, 513 aut,wzrost 150,2 proc.).

Samochody dostawcze

W październiku 2007 roku sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła 5 460 sztuk, co stanowi rekordowy wynik od początku 1999 roku! Łącznie od początku 2007 roku na polskim rynku przybyło 42 387 samochodów użytkowych, o 35,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Listę otwiera Fiat - 8 302 nabywców, o 27,7 proc. więcej niż przed rokiem (w październiku 999 aut). Pozycja Fiata na rynku uległa nieznacznemu osłabieniu: z 20,8 do 19,6 proc.

Na drugim miejscu uplasował się Renault (5 550 - 33,5 proc.), z udziałem w rynku 13,1 proc. W październiku firma sprzedała 745 swoich pojazdów dostawczych, co oznacza wzrost w ciągu roku o 50,5 proc.

Trzeci jest Volkswagen (5 421 - 40,4 proc.). Wynik 638 sztuk pozwolił zwiększyć udział marki w rynku z 12,4 do 12,8 proc.

Na czwartej pozycji umocnił się Peugeot (3 659 - 57 proc.) - w październiku 532 auta, a udział marki w rynku wynosi obecnie 8,6%, wobec 7,5% przed rokiem.

Kolejne miejsca zajmują: Ford (3 450 - 17 proc.) z wynikiem w październiku 357 samochodów i udziałem 8,1 proc; Citroen (3 391 - 79,3 proc.) - odpowiednio 407 aut i 8,0 proc.; Mercedes ( 852 - 41,2 proc.) - 402 i 7,3 proc.; Nissan (2 377 -102,3 proc.); Opel (1 752 - minus 6,2 proc.); Toyota (1 563- 431 proc.). Udział japońskiej marki w rynku wynosi 3,7 proc.

Źródło: www.samar.pl