Od początku istnienia koreańskiej marki, czyli od 1998 roku, Samsung SM5 znajduje się w ofercie tego producenta. Pierwsza generacja oparta była na podzespołach Nissana Maxima/Cefiro i wytrwała w produkcji siedem lat. Druga zbudowana została na platformie Nissana Teana i trafiła do sprzedaży w 2005 roku. Po niecałych pięciu latach zastąpiła ją trzecia generacja. Pozostaną w niej jednostki napędowe Nissana, ale platforma pochodzi już z Renault Laguna. Nowy Samsung SM5 zaliczany jest do klasy średniej. Ma długośc całkowitą 4885 mm (mniej o 20 mm), szerokość 1830 mm i wysokość 1490 mm. Przygotowanie do produkcji nowego modelu trwało 36 miesięcy i kosztowało prawie 340 mln dolarów.
Samsung SM5 2010: Laguna w koreańskim wydaniu
Renault Samsung Motors, czwarty pod względem wielkości koreański producent samochodów, od stycznia rozpoczyna sprzedaż trzeciej generacji sedana klasy średniej. Nowość powstała tym razem na bazie Renault Laguna.