Miesiąc temu rozpoczęliśmy nową serię dodatków poświęconych silnikom wysokoprężnym. W pierwszej części opisaliśmy jednostki VW – 1.9 i 2.0 TDI . Teraz skupiliśmy się na najpopularniejszych dieslach Forda, czyli motorach 1.8 i 2.0. Obnażamy ich mocne oraz słabe strony, łamiemy stereotypy i radzimy, które wersje są godne zainteresowania, a które należy omijać szerokim łukiem.

W poradniku poświęconym dieslom Forda który ukazał się w najnowszym wydaniu Auto Świata znajdziecie cenne porady związane z codzienną eksploatacją najpopularniejszych silników jakie monrtowano w Escorcie, Focusie czy Mondeo:

1. Najczęstsze usterki i jak je rozpoznać2. Koszty napraw i ceny części3. Jaki stosować olej?4. Kiedy wymienić rozrząd? 5. Co możesz sam naprawić?6. Opinie i porady fachowca

Nasz poradnik porusza wszystkie najważniejsze aspekty związane z prawidłową eksploatacją, odpowiednim serwisem i typowymi awariami silników Diesla. Wymieniamy ich wady i zalety, wyliczamy koszty napraw, omawiamy zagadnienia konstrukcyjne. Oczywiście, podajemy też najważniejsze daty z historii i dane techniczne. To kompendium wiedzy, które przyda się każdemu.

W trzeciej części „Silników do kontroli”, która ukaże się w połowie przyszłego miesiąca, opiszemy jednostki koncernu PSA – 1.6 i 2.0 HDI.