Skoda długo podsycała zainteresowanie rosnące wokół swojego dużego SUV-a. W intensywnej kampanii, najpierw pokazano fragmenty nadwozia, następnie wnętrze, aż wreszcie możemy podziwiać samochód w pełnej okazałości. Samochód zadebiutował podczas prezentacji odbywającej się w Berlinie.
Producent nie zdecydował się na wiele zmian w stosunku do wersji koncepcyjnej Vision S. Model ma bardziej konwencjonalną stylistykę, przeprojektowany przedni pas i nieco większe reflektory. Zrezygnowano też z podłużnego światła znajdującego się w tylnej części pojazdu.
Skoda Kodiaq ma szeroki, mocno wyrzeźbiony grill, który przyciąga wzrok. Wąskie, pochylone przednie światła, po raz pierwszy w historii marki dostępne także w wersji wykonanej w technologii LED, nadają pierwszemu dużemu modelowi segmentu SUV Skody wygląd nie do pomylenia z rywalami.
Z boku i z tyłu Kodiaqa wyróżniają mocno wyrzeźbione drzwi i pokrywa bagażnika. Tylne światła, standardowo wykonane w technologii LED, układają się w tradycyjny dla czeskiej marki motyw litery C.
Skoda Kodiaq ze swoimi wymiarami plasuje się na górnym krańcu segmentu kompaktów. Ma długość 4697 mm, szerokość 1882 mm i wysokość 1676 mm (z relingiem dachowym), rozstaw osi mierzy 2791 mm.
Typowa dla samochodów Skody jest duża ilość miejsca w środku. Pięciomiejscowy Kodiaq oferuje duży bagażnik o pojemności od 720 do 2065 litrów przy złożonych oparciach tylnych siedzeń. To jednak nie wszystko, bo Kodiaq jest pierwszym w historii modelem dostępnym również w wersji 7-osobowej.
Dzięki rozbudowanym możliwościom aranżacji wnętrza z przesuwnymi i pochylanymi siedziskami kabina jest bardzo ustawna. Z opcjonalnym składanym oparciem przedniego fotela w kabinie modelu Kodiaq można przewieźć przedmioty o długości nawet 2,9 metra.
Silniki
Na początku sprzedaży paletę silników tworzy pięć jednostek: trzy silniki TSI i dwa TDI. Jednostki te mają pojemność skokową 1,4 i 2,0 litry, rozpiętość mocy sięga od 125 KM do 190 KM. Napęd jest przekazywany przez sześciostopniową ręczną skrzynię biegów oraz sześcio- lub siedmiostopniowy automat DSG.
Wyposażenie
W wyposażeniu modelu znaleźć się ma m.in. system Area View, który wykorzystuje kamery rozmieszczone po wszystkich stronach nadwozia tak, by dać obraz otoczenia wokół samochodu.
Kolejnym przydatnym udogodnieniem, debiutującym w ofercie czeskiej marki, jest system Tow Assist wspomagający manewrowanie z przyczepą podczas powolnego cofania. Podczas jazdy na wstecznym biegu do głosu dochodzi także nowy system Manoeuvre Assist, który wyhamuje samochód, gdy tylko zauważy za nim przeszkodę.
Listę uzupełniają także mobilne usługi sieciowe Skoda Connect. Podzielone są na dwie kategorie: usługi Infotainment Online, które zapewniają więcej informacji i poszerzone funkcje nawigacji w czasie rzeczywistym, oraz usługi Care Connect.
Wśród funkcji Care Connect jest możliwość automatycznego wykonania telefonu alarmowego po wypadku – po wykryciu aktywacji poduszki bezpieczeństwa system niezwłocznie łączy się ze służbami ratunkowymi, wskazując lokalizację samochodu.