Duża popularność modelu Octavia RS w Grecji skłoniła Skodę do zaoferowania czegoś specjalnego. Wysłużona Octavia Tour, która w wersji RS na większości rynków nie jest już dostępna, otrzymała w Grecji mocniejszą odmianę GT o mocy 193 KM.

Najmocniejsza Octavia Tour, jaka kiedykolwiek znalazła się w ofercie, jest niewiele wolniejsza od nowej Octavii RS i w rzeczy samej szybsza od pierwotnego RS o mocy 180 KM. Szeroka gama silników 1,8T 20V oraz łatwe zmiany osiągów turbodoładowanej jednostki pozwoliły zaoferować również małe serie mocniejszej odmiany Octavia GT.

Parametry silnika to: moc 193 KM przy 5300 obr./min (Octavia RS Tour – 180 KM przy 5500 obr./min), moment obrotowy 276 Nm przy 5020 obr./min (RS – 235 Nm/1950-5000 obr./min), prędkość maksymalna 220 km/h (RS – 235 km/h), przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 7,6 s (RS – 7,9 s). Silnik spełnia wymagania normy Euro 4, zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 8 l/100 km, a cena auta wynosi 20.990 euro.

Powodem, dla którego w Grecji oferowana jest Octavia GT, może być duża popularność modelu RS. Rynek grecki znalazł się na drugim miejscu w sprzedaży Octavii RS (ok. 20 % produkcji) za Wielką Brytanią (44 %). Na kolejnych pozycjach uplasowały się Niemcy (10 %) i Szwecja (10 %).

W ofercie greckiego importera jest również Fabia Sport Edition, która wygląda jak Fabia RS, jednak pod maską znajduje się mocniejsza wersja benzynowej jednostki 4-cylindrowej 1390 cm3, która dysponuje mocą 115 KM przy 6100 obr./min, momentem obrotowym 142 Nm przy 4500 obr./min, prędkością maksymalną 202 km/h, a przyśpieszenie do setki wynosi 10,8 s.