Skoda Auto Polska (obecnie Skoda Polska) powstała w grudniu 1994 roku jako oficjalny przedstawiciel producenta samochodów marki Skoda w Polsce. To firma importerska która powstała ze znacznym udziałem Kulczyk Holding (49 proc.) i Skoda Auto (51 proc.) W 1994 roku zadanie stworzenie w Poznaniu nowej firmy powierzono dr inż. Leszkowi Płonce, który w tym celu został delegowany przez Jana Kulczyka.

Zaczynali w jednym pokoju w cztery osoby. Dzisiaj, Skoda Polska to jedna z wiodących w Polsce firm importerskich. Sukces tego przedsiębiorstwa związany jest nierozłącznie z sukcesem menedżerskim dr inż. Leszka Płonki. Zadanie nie było łatwe – budowa praktycznie od zera sieci serwisowej, punktów dilerskich, szkolenie wykwalifikowanej kadry. Kolejne lata potwierdziły, że przyjęto słuszny kierunek rozwoju. W 2005 Skoda po raz pierwszy stała się marka numer 1 w Polsce, a Fabia najpopularniejszym modelem samochodu. To pod jego kierownictwem Skoda Auto Polska została importerem numer jeden samochodów osobowych. Płonka spędził w tej firmie 13 lat, po czym karierę kontynuował w głównej siedzibie Skody w Mlada Boleslav oraz przedstawicielstwie w Indiach. Wychował wielu zdolnych menedżerów, którzy piastują obecnie eksponowane stanowiska w najlepszych firmach motoryzacyjnych.

- Nagroda „Importer of the Year” to ukoronowanie naszej pracy na wszystkich polach działania. Oczywiście w pierwszej kolejności należy wymienić wyniki sprzedaży, uzyskiwane zarówno w obszarze sprzedaży samochodów jak i oryginalnych części zamiennych i akcesoriów. Do kluczowych, docenionych pól naszych aktywności, należy zaliczyć także stałe wzmacnianie konkurencyjności oferty modelowej, poszerzanie oferty produktów finansowych czy wdrażanie szeregu innowacyjnych rozwiązań marketingowych. Nie bez znaczenia z pewnością pozostał też fakt, że w ubiegłym roku już po raz ósmy z rzędu zostaliśmy liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce, jednocześnie znacząco zwiększając rentowność sieci dilerskiej. Cieszy nas bardzo, że efekty naszej wspólnej pracy dostrzegane są na arenie międzynarodowej. – mówi Tomasz Porawski, dyrektor marki Skoda w Polsce.

Dzisiaj Skoda Polska sprzedaje i serwisuje samochody w nowoczesnej sieci, która obejmuje ponad 100 placówek.