To sensacyjna wiadomość. Tym bardziej, że jeszcze kilka miesięcy temu dalsze losy tego kontrowersyjnego i coraz gorzej sprzedającego się modelu były nieznane.

Ostatecznie podjęto decyzję, iż produkcja Roomstera zostanie zakończona w Kvasinach, gdzie potrzebne są moce produkcyjne dla nowego modelu SUV.

Škoda Roomster produkowana jest od 2006 roku. W 2013 roku wyprodukowano 31 tys. egz.

Nowa generacja będzie spokrewniona z Volkswagenem Caddy, który jak wiadomo od lat produkowany jest w Antoninku.

Natomiast w Kvasinach rok 2015 będzie okresem wprowadzania nowych modeli. Po zakończeniu produkcji Roomstera rozpocznie się montaż nowej Škody Superb, a także auta terenowego dla marki Seat, który wielkością będzie identyczny jak Yeti. Rok później dojdzie kolejna duża terenówka.

Zakład w Kvasinach docelowo jest w stanie produkować przynajmniej 300 tys. aut.

W ubiegłym roku roku w Polsce wyprodukowano 575 tys. 117 aut osobowych i dostawczych, o 9,55 proc. mniej niż rok wcześniej – podał instytut Samar. Ten spadek to efekt zamknięcie produkcji Fiata Pandy w tyskiej fabryce koncernu. Produkcja w tej branży spada sukcesywnie od 2010 roku.

Liderem produkcji w Polsce jest Fiat Auto Poland, który wyprodukował 295 tys. 700 aut (udział w rynku to 51,42 proc., o 3,39 proc. mniejszy niż przed rokiem). Na drugim miejscu jest Volkswagen Poznań z udziałem w rynku 29,71 proc. (wzrost o 4,23 proc.) – 170 tys. 875 samochodów, a na trzeciej Opel Polska z udziałem 18,87 proc. (spadek o 0,84 proc.) – 108 tys. 542 pojazdy.