Nowy SUV otrzymał już nawet oficjalną nazwę CX-7 i w 2006 roku zacznie opuszczać taśmy montażowe w fabryce w Hiroszimie w Japonii. Najpierw trafi na rynek rodzimy i do Stanów Zjednoczonych, a potem również do innych regionów. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, wersja produkcyjna stylistycznie będzie w niewielkim stopniu różnić się od modelu studyjnego. Technicznie CX-7 zostanie oparte na platformie Mazdy 6, od której przejmie również część jednostek napędowych. Szczegóły techniczne i wyposażeniowe zostaną ujawnione w późniejszym okresie. Mazda oświadczyła również, że przyjmuje nową nomenklaturę swoich przyszłych modeli. Auta z segmentu SUV będą oznaczane literami CX, sportowe z silnikiem rotacyjnym - RX, a sportowe, z tradycyjnym silnikiem tłokowym - MX. Bez zmian na razie pozostanie nazewnictwo modeli serii 2, 3, 5, 6, MPV oraz Tribute.
Słuszna koncepcja
Pierwsza odsłona prototypu jeszcze pod nazwą MX Crossport odbyła się podczas salonu samochodowego w Detroit w styczniu tego roku. Od tamtej pory Mazda pokazywała auto na całym świecie przy okazji innych imprez wystawienniczych i reakcja publiczności, której do gustu przypadł odważny i dynamiczny design auta oraz futurystyczne wnętrze, zachęciła producenta do wdrożenia konceptu do produkcji.